Gå til innhold

Rus, familie og jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er en familie som samles i julen. Da er vi meg med mann og barn. Min søster med mann og barn, og min svoger sin søster med mann og barn. Men så har vi ett tantebarn som er rusmisbruker. Har vært rusfri i mange år, men ramlet utpå igjen for noen måneder siden. Pga at vi har småbarn så vil ikke de andre at hun skal feire jul med oss, selv om hun sier at hun skal holde seg rusfri den dagen. 

Hadde dere kunne hatt en rusmisbruker hjemme på julaften? 

Anonymkode: 54986...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spørs. To i min familie sliter med det, en av de kunne jeg feiret jul med, den andre ikke.

Anonymkode: 02aea...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig, nei, men så kommer det jo an på om vedkommende er ruset den kvelden, hva slags type rus man bruker og om man ellers er ren og hygienisk. 

Mange rusmisbrukere er jo harmløse og det er bedre at de er ruset enn abstinent. Er man rolig og har filter og ikke til fare for omgivelsene ville jeg nok godtatt det om det var et menneske jeg var glad i. Det som er skummelt er det uforutsigbare om man er så ruset at man gjør ting som er farlig. 

Anonymkode: 7950c...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ha hatt det om vedkommende var rusfri den kvelden. Ville vært kjørbar den kvelden i tilfelle det skjærer seg sånn at jeg kunne fått vedkommende hjem til seg. 

Anonymkode: d7aa3...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort det tidligere. Og det har gått veldig bra. Hva vedkommende gjorde på forhånd vet jeg ikke. Men det er tydelig at personen justerte/medisinerte seg på forhånd.  Vedkommende hadde virkelig gjort innsats for å holde seg i sjakk. Rene klær,pyntet og vasket seg. Jeg antar vedkommende hadde noe innabords, men oppførte seg på lik linje som enhver person bør. Noe roligere vel og merke. 
personen feirer sammen med oss, men drar hjem tidligere. Jeg sitter igjen med gode minner. Men det har mye å si hvordan personen reagerer på rus, og oppførselen. Hadde personen hos oss oppført seg rabiat hadde det vært totalt uaktuelt. 

Anonymkode: 88f6c...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom an på situasjonen og personen. Det er mange grader av rusmisbruk. Hun måtte åpenbart ha holdt seg nykter den dagen. 

Anonymkode: 5dc27...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...