Gå til innhold

Smerter i tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som har opplevd å ha vondt i en tann, også kjennes det ut som det er både oppe og nede? Bytter litt på. Samtidig så er det ikke tannverk, men en typ strålende eller støtende smerte. Vanskelig å forklare helt! Var hos tannlegen å tok bilde av noen tenner hvor jeg nå har vondt, fordi tannlegen syns han så noe. Men alt så fint ut på bildene. Er det noen som har opplevd at hull el, kan utvikle seg så fort? Er bare to uker siden jeg tok bildet. 

Anonymkode: 94c57...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hei. Er det noen som har opplevd å ha vondt i en tann, også kjennes det ut som det er både oppe og nede? Bytter litt på. Samtidig så er det ikke tannverk, men en typ strålende eller støtende smerte. Vanskelig å forklare helt! Var hos tannlegen å tok bilde av noen tenner hvor jeg nå har vondt, fordi tannlegen syns han så noe. Men alt så fint ut på bildene. Er det noen som har opplevd at hull el, kan utvikle seg så fort? Er bare to uker siden jeg tok bildet. 

Anonymkode: 94c57...81f

Kan du ha en pusseskade? Dvs at roten av tannen og dermed nerven er litt mer eksponert fordi tannkjøttet har trukket seg litt tilbake. Det kan gi litt ubehag her og der i tannen.

Anonymkode: b134b...23d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ha en pusseskade? Dvs at roten av tannen og dermed nerven er litt mer eksponert fordi tannkjøttet har trukket seg litt tilbake. Det kan gi litt ubehag her og der i tannen.

Dette 

Jeg hadde også smerter i en side. Kjentes ut som om det var oppe og nede. Fant ingen ting på røntgen. Så var pga tannkjøttet. Brukte for hard tannbørste. Kjøpte en mykere tannbørste og Sensodyne Repair. Ble mye bedre 

Sensodyne ir

Anonymkode: 51485...4b8

Skrevet

Hei, takk for svar. Det er mulig det kan være det, har merket at jeg får litt vondt på tannkjøttet når jeg bruker tanntråd. Bruker allerede sensodyn. Mulig jeg kan prøve å bruke corsodyl en uke å se om det hjelper, er ikke så lett å få tak i eller time hos tannlegen nå før jul. 

Skrevet
Hei!! skrev (2 minutter siden):

Hei, takk for svar. Det er mulig det kan være det, har merket at jeg får litt vondt på tannkjøttet når jeg bruker tanntråd. Bruker allerede sensodyn. Mulig jeg kan prøve å bruke corsodyl en uke å se om det hjelper, er ikke så lett å få tak i eller time hos tannlegen nå før jul. 

Jeg har problemer med pusseskade og da er rådet fra tannlege å pusse med soft tannbørste, bruke spesialtannkrem mot ising i tenna og skylle hver dag med fluor. Det funker hos meg. Bor jeg er hos tannlegen for sjekk så bruker hun smøre på en beskyttende lakk over det stedet der pusseskaden er, det holder det i sjakk i mange måneder og nesten frem til neste sjekk (er fast hos tannlege 1 gang i året) 

Skrevet

Mulig det er ubehag fra bihulene. Kan kjennes ut som tannsmerter. Evt muskelsmerter pga stress.

Anonymkode: 8c174...934

Skrevet

Ja, vanskelig å vite hva det kan være. Hvis det ikke blir bedre til over jul så må jeg ta en tur til tannlegen å få sjekket det opp. Tenker å prøve å pusse forsiktig, bruke corsodyl en uke også se hvordan det står til etter det.

Har ikke vært noe forskjøla heller, så tror ikke det er bihulene… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...