Gjest FireFighter Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Hadde nettopp en diskusjon med eksen som også er ei god venninne nå. Venninnen til eksen min hadde helt ubegrunnet bedt henne om å holde kjeft. Hun mener at venninner ikke ber andre venninner om å holde kjeft. Selv så er jeg mann og legger ikke så mye i sånt. Hvordan hadde du tatt det hvis venninna di ba deg om å holde kjeft? Er det greit? Hva hadde du gjort hvis du reagerte på det? Eksen hadde bare latt det gå forbi, men jeg mener at hvis det plager henne, da får hun si i fra. "hold kjeft" er en grei ting å si til en venninne?
Cata Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 Nei, det er ikke en grei ting å si til en venninne. Temmelig mange jenter vil ta det ille opp.
Gjest Bite me Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 (endret) wow... er det meg du snakker om? :grine2: Har nemlig blitt bedt om å holde kjeften av en venninne i dag. Og nei, det er ikke greit. Endret 2. mars 2006 av Sha
hecuba Skrevet 2. mars 2006 #5 Skrevet 2. mars 2006 Det høres veldig hardt ut å si "hold kjeft" i en vanlig diskusjon/samtale. Ellers hender det i sammenheng med spøk og latter at jeg har hørt det. Men da blir det på en annen måte igjen. Likevel. Synes det er et hardt ord å bruke. Viser liksom ikke respekt, noe man burde ha for venninnene sine.
Gjest FireFighter Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 sant det hecuba. hadde ikke vært i en spøk vissnok. men er det grunn nok til å kutte ei venninne syns dere???? fortell hva dere hadde gjort da. er ute etter å gi eksen noen råd her. hehe
Gjest FireFighter Skrevet 2. mars 2006 #7 Skrevet 2. mars 2006 wow... er det meg du snakker om? :grine2: Har nemlig blitt bedt om å holde kjeften av en venninne i dag. Og nei, det er ikke greit. ← hva sa du? hva gjorde du?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 hvor gammel var denne jenta?? høres da ut som en umoden drittunge uten argumenter. nei selvfølgelig er ikke sånt greit.
Shea Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Det kommer helt ann på hva situasjonen var og hva sammtale emnet var osv osv osv. Jeg er nordfra og i rette annledninger ville jeg tatt dette meget ille opp, men i andre annledninger ville jeg ikke bryd meg noen mer om det en om hun sa ti stille. Situasjonen rundt - hold kjeft- sies det jo ingen ting om.
Gjest Bare innom Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Jeg har sagt "Du, kan ikke du holde kjeft et sekund, så jeg får sagt ferdig setningen...?" til en nær (og veldig snakkesalig) venninne, men det blir sagt med smil om leppene og latter i stemmen... Da er det i betydningen: "hallo, jeg har også lyst til å si noe...." Har også fått samme beskjeden levert tilbake på nøyaktig samme måte.. (det må jeg jo tåle ) Men om noen i fullt alvor ber meg om å "holde kjeft", da reagerer jeg KAFTIG! Det er en så nedverdigende og respektløs måte å bli tilsnakket på, og det er ikke greit!
Susan Sto Helit Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Kommer selfølgelig litt an på situadjon, men er normalt IKKE greit! Hadde blitt ganske paff av noe sånt, ogs spurt venninna hvorfor hun sa det. (Uansett, plager noe noen sier til deg deg, så må du si ifra. Helst der og da. Gode venninner skal ikke ha sånt hengende i luften mellom seg.) Å kutte ut en venninne høres drastisk ut uansett. Ville anbefalt å snakke med venninna, og fortelle henne at dette var uakseptabel oppførsel, og at hvis hun skal oppføre seg sånn vil hun miste mange venner.
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 Som jeg forstår så sa hun (eksen din) selv at hun ikke syns det var greit, men at hun lot det gå forbi. Om hun selv syns at det ikke var greit, så var det ikke det. Hun vet selv settingen, om det ikke var greit for henne så var det ikke helt uskyldig? Da kan det lønne seg å si i fra. Det kan jo handle litt om hvordan hun er til vanlig, har hun vanskelig å si i fra når det er noe? Får meg til å tenke på Lynette i siste episode av frustrerte fruer. Syns hun er kjempe tøff jeg
Gjest FireFighter Skrevet 2. mars 2006 #15 Skrevet 2. mars 2006 det var i forbindelse med en diskusjon. hun hadde SKREKET "hold kjeft" og snudd seg og gått fordi hun avbrøt henne en eller to ganger.
Gjest FireFighter Skrevet 2. mars 2006 #16 Skrevet 2. mars 2006 sorry men jeg ser ikke på frustrerte fruer
Gjest Jalileh Skrevet 2. mars 2006 #17 Skrevet 2. mars 2006 det var i forbindelse med en diskusjon. hun hadde SKREKET "hold kjeft" og snudd seg og gått fordi hun avbrøt henne en eller to ganger. ← nei sånt er da respektløst og direkte ufint.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #18 Skrevet 2. mars 2006 det var i forbindelse med en diskusjon. hun hadde SKREKET "hold kjeft" og snudd seg og gått fordi hun avbrøt henne en eller to ganger. ← Dette er IKKE greit
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mars 2006 #19 Skrevet 2. mars 2006 det var i forbindelse med en diskusjon. hun hadde SKREKET "hold kjeft" og snudd seg og gått fordi hun avbrøt henne en eller to ganger. ← Ikke greit. Og jeg forstår godt at eksen din ikke synes det hun heller. Kunne godt tenke meg og hørt diskusjonen da Poenget er at om hun ikke syns det er greit så er det ikke det. Sånn generellt så har aldrig en venninne bedt meg om å holde kjeft. Men jeg kan tenke meg til at om det er er følsomt tema og om noen blir presset så kan det skje. Om det skjer uten grunn så er det jo noe som ikke stemmer. Synd for deg at du ikke ser Frustrerte fruer, er sååååååååå bra
Arkana Skrevet 2. mars 2006 #20 Skrevet 2. mars 2006 Det kunne ikke falle meg inn å si "hold kjeft" til venninner (eller noen andre for den saks skyld), uansett situasjon. Sånt sier man bare ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå