AnonymBruker Skrevet 20. desember #1 Del Skrevet 20. desember Vet at det er bra for barn med stabilitet og kontinuitet i livet og relasjoner, spesielt når de er små. Men ettersom det er litt reisevei med kollektiv til nåværende barnehage vurderer vi å bytte når barnet skal over til storebarn. Da til en som er nærmere hjemmet. Barnet vil da akkurat fylle 3 år. Er det noen som har lest noe om dette eller har erfaringer å dele? Anonymkode: 9bb16...f3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember #2 Del Skrevet 20. desember Hvis dere skal bli boende der dere bor frem til skolestart ser jeg ikke problemet. Mnage barn bytter barnehage. Vi skal flytte neste år, og er sannsynligvis nødt. Det er selvfølgelig fint å unngå flere eller unødige bytter. Anonymkode: 6b034...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. desember #3 Del Skrevet 20. desember AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet at det er bra for barn med stabilitet og kontinuitet i livet og relasjoner, spesielt når de er små. Men ettersom det er litt reisevei med kollektiv til nåværende barnehage vurderer vi å bytte når barnet skal over til storebarn. Da til en som er nærmere hjemmet. Barnet vil da akkurat fylle 3 år. Er det noen som har lest noe om dette eller har erfaringer å dele? Anonymkode: 9bb16...f3c Lurt å bytte til ny bhg nå når det likevel blir en overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #4 Del Skrevet 21. desember Ja det er bedre å bytte der barnet kan gå i barnehage med barn som skal på samme skole. Da blir det litt kontinuitet i det (skulle ønske noen fortalte meg det samme da mi skulle på skolen) Anonymkode: 5e2cc...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #5 Del Skrevet 21. desember Bytt. Mindre stress for barnet med mindre reising og styr på morran. Og helt klart en fordel og gå i barnehage med de man skal begynne på skole med Anonymkode: 0c20a...56d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #6 Del Skrevet 21. desember Null stress å bytte bhg😊 Anonymkode: 111b7...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #7 Del Skrevet 21. desember Jeg ville også lagt stor vekt på om det vil være barn i samme skolekrets i den nye barnehagen. Om det er barn som skal på samme skole i ny barnehage, og ikke i den gamle, ville vi valgt å bytte, tenker jeg. Kortere reisevei kan også være en fordel for barnet. Samtidig tenker jeg det er lurt å ikke ta lett på et slikt bytte. Og også se an barnet. På samme måte som det er enklere for noen av oss å bytte jobb eller flytte, går det også greiere for noen barn å bytte barnehage enn for andre. Men barna har, i motsetning til oss, ikke noe som helst kontroll over situasjonen. Og barenehagehverdagen er en stor del av livet, og inneholder viktige relasjoner for dem. Så det er bra at dere tenker grundig gjennom det, tenker jeg. Mine barn byttet barnehage da de var 3 (akkurat i overgangen fra småbarn til storbarn) og 5 (hadde ett år igjen før skolestart). Det var fordi den gamle barnehagen ble lagt ned. Begge barnehager lå i samme skolekrets, men tilfeldighetene ville det sånn at barna ikke kom sammen med noen andre fra den gamle barnehagen. De begynte imidlertid i samme avdeling, og tryggheten de hadde i hverandre da, tror jeg var veldig bra for dem. Begge uttrykker savn etter den gamle barnehagen nå flere år senere, også hun som var 3 da den ble nedlagt. De trivdes i den nye barnehagen. Men de var veldig lei seg over bruddet med venner og ansatte i den gamle, og den yngste husker tiden i småbarnsavdelingen og savnet bedre enn jeg hadde forestilt meg. Vi fikk kortere reisevei, og for oss foreldre var det praktisk med den nye barnehagen (vi søkte der da eldste skulle begynne i barnehage, men fikk ikke plass da). Vi hadde aldri byttet utelukkende pga. reisevei. Men skolekrets/gå i barnehage med barn fra nærmiljøet, tenker jeg altså er en god grunn til at det kan være riktigere å bytte. Anonymkode: 94800...14a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember #8 Del Skrevet 21. desember AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Null stress å bytte bhg😊 Anonymkode: 111b7...015 Et veldig forenklet svar. For noen kan det være null stress, for andre kan det være ok, for noen kan det være veldig krevende. Barn er forskjellige, barnehager er ulike og ansattes evne til å kople seg på og trygge barn er varierende. Mange faktorer spiller inn. Anonymkode: 2d062...89f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå