Gå til innhold

Samboer kommet hjem fra utenlandstjeneste - søker erfaringer og råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samboeren min har vært borte lenge ifbm utenlandstjeneste, og har nå kommet hjem. Det har egentlig gått veldig greit mens han var borte, men nå etter hjemkomst så skorter det veldig.

Han er naturlig nok sliten, og jeg vet det er vanlig å gå litt «inn i seg selv». Likevel så er jo jeg her også, med mine behov.

Opplever at han i stor grad er fokusert på egne behov/interesser, og har «glemt» tidligere ting vi har pratet om. F.eks. før var han flink til å møte meg slik jeg behøver å bli møtt, nå møter han meg sånn han selv vil bli møtt. Vi prater nesten ikke, han tar lite initiativ til samtale/vise interesse for meg og mitt liv. Dog vil han gjerne ha sex, og uttrykker dette på en lkvalmende «guttamåte». 

Han er absolutt snill og sørger for at jeg har det bra rent praktisk, men det praktiske har aldri spilt noen rolle for meg når det emosjonelle hangler.

Jeg har forsøkt å ta det opp litt pent, da jeg vet at han har vært igjennom en stressende tid. Han har ikke vært hjemme lenge, og jeg har forstått det slik at man må gi partner plass og tid til å roe ned. Men føler jeg virkelig står på siden og har mye behov selv som blir helt tilsidesatt.

Er det noen som har vært i lignende situasjon som har noen erfaringer eller råd?

Jeg er innstilt på at det går over, og at det er for en periode, men akkurat nå kjennes dagene lange ut.

Anonymkode: 94d30...00a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge bodde dere sammen før dette? Har han opplevd ting som kan gjøre han lukket?

Anonymkode: addbd...6e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge bodde dere sammen før dette? Har han opplevd ting som kan gjøre han lukket?

Anonymkode: addbd...6e5

Vi har bodd sammen i 2 år før dette.

Altså, ja og nei. Han har nok ikke opplevd verre enn jeg gjør i min jobb, men det er nok mer nytt for hans del. Men han insisterer på at han ikke er preget av det, har det fint, og synes det er deilig å ikke være der. Sånn jeg kjenner ham så høres det riktig ut, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge har han vært hjemme? Kanskje på tide å ta en prat?

Halvannen uke ca. Ja, jeg har prøvd, men det går liksom ikke helt igjennom.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teste for smitsomme sykdommer. 

Mangler osv.

Kan være pstd om han har vært i krigssone.

Anonymkode: d5ed8...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt kort tid enda, men ville satt ned foten nokså snart og bare sagt: hey, nå er det på tide å komme vekk fra guttastemning og til familielivet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags type jobb er det da? Hvor lenge har han vært borte? Kan han ha møtt noen andre? 

Anonymkode: 6b531...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Halvannen uke ca. Ja, jeg har prøvd, men det går liksom ikke helt igjennom.

TS

Hvor lenge han har vært borte ca?

Anonymkode: a3da7...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...