Gå til innhold

Skal operere bort mandler - er så redd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen vær så snill å skrive noe betryggende til meg ? Skal fjerne mandlene om en mnd . Er en 36 år gammel dame . Er så livredd . Livredd for narkosen, tenk om jeg ikke våkner ? Vil ikke bli kvalm og dårlig av den… vil ikke kaste opp blod. Kaldsvetter bare jeg ser sykehuset , vil ikke ta meg på de sykehusklærne som gjør at en ser mye sykere ut enn en er . Er så redd for smerter i ettertid , kvalme ..:: mat … ja alt ..: men er nødt til å fjerne de . Kan noen som har operert mandlene si litt om hele prosessen og hvordan det gikk? 

Anonymkode: 05cd4...3fb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Operasjonen var den letteste delen. Deilig med narkose. Aldri vært å avslappet før. Kjedeligste delen var å ikke kunne spise normal mat, kun suppe, grøt og smoothie. Godt med masse vannis. Føler meg så mye bedre i etterkant. Er nesten aldri syk, og vertfall ikke forkjølet på samme måte som før. Har ikke lenger følelsen av å blir kvalt til en hver tid. Beste operasjonen jeg har gjort, etter å ta laser på synet.

Anonymkode: b7070...e0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fjernet mandlene da jeg var 24 og husker godt at fastlegen mente jeg var for gammel :himle: Så det i seg selv gjorde meg litt stressa.

men vet du hva? Det gikk kjempefint og den dag i dag er jeg SÅ glad for at jeg gjorde det.

Selve operasjonen føltes egentlig bare ut som en dyp og god søvn. Jeg var litt kvalm etter operasjonen, så jeg lå noen timer på oppvåkning før jeg fikk dra hjem. Noe som egentlig ikke var så ille. Da følte jeg meg veldig trygg når jeg først fikk dra hjem, siden jeg hadde vært der en stund og de hadde sjekka at alt var bra. 

Jeg ble operert samtidig som 3 barn i alderen 4-10 år og de løp seriøst ut fra sykehuset etter sånn 30 min 😅 De var ikke kvalme og hadde en litt annen energi enn meg i etterkant. 

Husker jeg fikk beskjed om at jeg måtte spise mye saftis, men ikke kjøp de harde saftisene! Du bør kjøpe de myke. Jeg levde på «snurris» fra Coop :fnise:

Anonymkode: afce8...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet dem for noen år siden. Selve operasjonen er ikke noe å grue seg til, den er jo i narkose, men så blir det nok litt smerter og ubehag en stund etterpå. Det kommer du gjennom. Du tåler smerte når du må, du også. Du vet jo at det går over. Og så er du mandelfri, og med det forsvinner problemene du har hatt hittil. Ikke bekymre deg for operasjonen, men gled du er helt bra igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...