Gå til innhold

Kan noen forklare denne reklamefilmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De sier det jo rett ut mot slutten. "Våre butikker eies av lokale optikere som har fokus på ditt syn og dine behov" og derfor er populære.

Poenget de vil få fram er at optikerne deres "ser" deg og vil gi deg god behandling personlig tilpasset deg.

Anonymkode: a748d...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte også på dette. Reklamen er jo fullstendig usammenhengende. Man skal ha litt fantasi for å koble han bilmekanikeren til en optiker som sjekker hvor nærsynt du har blitt siden sist....

Men mulig optikere tror folk går rundt og drømmer om neste synssjekk.

Anonymkode: f2490...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke en dritt av den reklamen, jeg.

Har han mekanikeren og hun dama vært sammen i 8 år.

Hun tror han skal spørre om hun vil gifte seg.

Men nå skal hun få seg briller, og da vil hun se at hun er over hans liga eller noe??

Anonymkode: 77e2e...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike mennesker som ikke har noe med hverandre å gjøre, som alle snakker til en venn eller lignende om noen de har et godt forhold til. Den skal få oss til å tro at de snakker om en partner, men så snakker de i stedet om optikeren sin. Altså, mekanikeren forteller kollegaen at han har hatt samme optiker i åtte år, damen forteller venninnen at hun er fornøyd fordi optikeren virkelig ser henne og hennes behov, hun som er hos frisøren skryter til frisøren sin over at optikeren hennes eier sin egen bedrift, det store spørsmålet venninnene snakker om er hvordan hun ser (bedre eller ikke). De på bussen snakker om at optikeren har halve byen som kunder. 

Mekanikeren, venninnene, de hos frisøren og damene på bussen har ikke noe med hverandre å gjøre annet enn at alle snakker om optikeren sin. 

Er enig i at det er en dårlig reklame, men skjønner ikke helt at dette er så vanskelig å forstå. 

Anonymkode: a1926...b92

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen fungerer jo: Du har lagt merke til den, husker den og har til og med brakt den videre hit for å snakke om den.

Hensikten er å dytte kjedens navn opp i bevisstheten din, ikke at du skal "forstå" den, at den skal være direkte kjøpsutløsende eller få noe konkret ut av den ut over de positive assosiasjonene "lokalt forankret", "trygghet" og "fokus på deg som kunde".

De som har utviklet denne reklamen vet akkurat hva de gjør. Dette er psykologi, og slett ikke så tilfeldig og dustete som vi kanskje tenker.

Anonymkode: bf956...d06

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...