Gå til innhold

Komiske/spesielle spørsmål/kommentarer du har fått som gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk sier jo de merkeligste ting til gravide, så tenkte det hadde vært litt gøy med en tråd om det. 

Da jeg var gravid fikk jeg utrolig mange spørsmål om vi ville ha flere barn. Altså hallo? La meg få detta barnet her først i det minste 🤣

Også var det bestemor som så fint sa til meg «du ser det sikkert ikke selv, men du har blitt veldig tykk, spesielt på sidene». Som om det var noe jeg kunne gjøre noe med da jeg var høygravid 😆

Anonymkode: 94323...a19

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Sikker på at det ikke er to?" Med en stemme uten ironi i seg...Ehm ja, har faktisk sjekket med ultralyd flere ganger😂 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fødte 1.januar, og var noen dager før på en liten shoppingrunde. Sto ved rulletrappa og ventet på samboeren min, da en dame kom ut fra kafeen ved siden av. Hun lurte på når jeg hadde termin, fordi de satt og så på meg gjennom vinduet og hadde veddemål 😄

Anonymkode: 37348...9fa

• Liker 3
Skrevet

"Nå må det være rett før!?" Person i butikk, 3 måneder før termin...

Anonymkode: ea6f1...a39

• Liker 3
Skrevet

"Synd det ikke ble jente." Jeg er kjempe glad for gutt.

Anonymkode: 5c5f9...ac5

• Nyttig 1
Skrevet

Da jeg gikk gravid med tvillinger så spurte nesten alt av helsepersonell jeg var borti om de var hjemmelaget. Synes det var rart å spørre om, er vel ikke vanlig å sette inn flere egg ved ivf nå lenger. Dessuten var de eneggede.

Anonymkode: f3859...af0

• Liker 2
Skrevet

Synes det er rart å spørre «var det planlagt?» 

Altså vi har vært samboere i 6 år, er 30 år gamle, har utdanning, jobb, leilighet.. Kunne forstått spørsmålet om vi var 18 år liksom.. 

Og nei, blir ikke krenket. Bare synes det er snålt.

Anonymkode: 3298e...832

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Altså vi har vært samboere i 6 år, er 30 år gamle, har utdanning, jobb, leilighet.. Kunne forstått spørsmålet om vi var 18 år liksom.. 

Jaa, det er et så rart spørsmål! Hva så om det ikke var planlagt? Gravid er man likevel.

Anonymkode: d795e...302

• Liker 2
Skrevet

Fikk spørsmål om det var planlagt med nummer 3. 

Svarte at jeg vasket gulvet en kveld, så var det så glatt at jeg sklei og falt på pikken hans. Da var det gjort. 

Folk blir så satt ut at man slipper å snakke mer om det 😂 helt ærlig er nummer en ikke planlagt, nummer to planlagt, nummer 3 p-pille overraskelse. 

Ellers; er du ikke trist for å bare ha samme kjønn? 

Ikke et spørsmål men ble kalt tjukka av svigerfar hele tiden. Svarte "ja, du vet jo hvordan det er." 

Anonymkode: 02a28...2d6

• Liker 4
Skrevet

«Var det planlagt». En gjenganger med både nr 1 og 2 🙄 har så lyst til å svare «har det noe å si?» 

Anonymkode: 27b49...0c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg gikk til legen som 30 åring, nettopp funnet ut at jeg var gravid, og var gift, hadde fast jobb og hus. Første legen spurte meg om når jeg sa jeg var gravid var om jeg skulle beholde det. 

Anonymkode: 793ce...0f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Da jeg gikk gravid med tvillinger så spurte nesten alt av helsepersonell jeg var borti om de var hjemmelaget. Synes det var rart å spørre om, er vel ikke vanlig å sette inn flere egg ved ivf nå lenger. Dessuten var de eneggede.

Ja! Jeg ble så lei av det! De sa: IVF. Og ikke noe mer. Ikke stilt som et spørsmål, men som en faktaopplysning. Måtte da si at "nei, ikke IVF". Etterfulgt av reaksjonen "IKKE IVF??".

Selv om det i helsekortet mitt til og med stod "spontan graviditet".

Som om tvillinger ikke eksisterte før prøverør var mulig liksom🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 5b44a...b0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også det er et upassende spørsmål. Ikke alle som har brukt ivf ønsker å snakke så mye om det.

Skrevet

Sikker på at det er et barn der. Har du blitt smelt på tjukken sikkelig ekkelt ord.

Anonymkode: 07546...fc0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Også var det bestemor som så fint sa til meg «du ser det sikkert ikke selv, men du har blitt veldig tykk, spesielt på sidene». Som om det var noe jeg kunne gjøre noe med da jeg var høygravid 😆

Dette var jo bare rent sosialt uintelligent sagt enten hun var tenåring eller bestemor…

Anonymkode: a172a...8eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Var det planlagt». En gjenganger med både nr 1 og 2 🙄 har så lyst til å svare «har det noe å si?» 

Vel det har jo litt å si?😅 Folk har uansett ikke noe med det, det er jeg enig i.

Skrevet

Mest irriterende syns jeg var en jordmor som sa «du er jo ikke så stor, kan umulig være så slitsomt da» mens ungen stod i spenn fra hofte til under ribbena på meg og jeg var inne på sjekk fordi jeg hadde lav mengde oksygen i blodet.. altså 🙄 trodde hun jeg faket pusteproblemene mine? For det høres jo så sunt ut for mor og barn.. 🤦🏻‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette var jo bare rent sosialt uintelligent sagt enten hun var tenåring eller bestemor…

Ja, fikk ekstremt mange kommentarer på kropp gjennom hele graviditeten av alle i familien. Alle kommenterte hvor «feit» jeg var, enda jeg lå under vekstkurven og måtte ha ekstra oppfølging pga liten mage

Anonymkode: 94323...a19

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel det har jo litt å si?😅 Folk har uansett ikke noe med det, det er jeg enig i.

Nei hvorfor betyr det noefor andre om det var planlagt eller ikke? 

Anonymkode: 27b49...0c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber med mange enkle sjeler. De er motsatt av mamma-politiet 

«Du kan jo bare drikke alkohol da, kona mi fant ut at hun var gravid i 5. mnd, da hadde hun drukket hver helg. Det gikk helt bra med barnet!»

«Jeg røyket hele svangerskapet og det gikk helt fint!». Dama som sa dette fødte tre mnd før termin, men det hadde selvfølgelig ikke noe å gjøre med det, ifølge henne :koko:

«Kostrådene for gravide er bare tull!! Det får da være måte på hvor hysterisk man skal være! Stakkars barn, sier jeg! Som vokser opp med puter under armene!!!»

+ Masse mer lignende greier :sovnet:

Anonymkode: 73fa5...879

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...