AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Svoger og kona har 4 barn, og vi har 1. Vi har pleid å kjøpe gave til dem, men får nå aldri noe takk for gaven eller noe som helst tilbakemelding på at gaven er mottatt. Så ett år mottok vi ingen gave fra dem, de sa flere ganger at de skulle sende snart,‘både før og etter jul, men den kom aldri. Vi fikk heller ingen takk for gaven fra dem (vi kjøpte relativt dyre gaver til alle 4 barna, 4-700kr pr barn). Året etter foreslo vi at vi kjøpte gave på vegne av hverandre (vi bor på Østlandet, og de bor langt nord så gaver må sendes). Vi gjorde det sånn et par år, og spurte igjen i år om vi skulle gjøre det sånn igjen, men da hadde de allerede kjøpt gave til datteren vår sa de. Så da kjøpte vi gave til dem, og sendte avgårde i god til før fristen. Nå har vi fortsatt ikke mottatt noe, og vi reiser på juleferie på Lørdag.. vi har heller ikke fått noe varsel om pakke på vei fra noen av postleverandørene. Kjenner at jeg blir så frustrert, og litt trist på datteren min sine vegne. Vi bruker da minst 4 ganger så mye penger på dem som de bruker på oss, som det jo ofte er i jula og i utgangspunktet helt ok. Men vi ga dem muligheten flere ganger til å komme ut av gavekjøp. Nå er det tydelig at det igjen ikke er noen pakke på vei til vår datter, og jeg lurer på om vi skal ta dette opp på noen måte, eller om vi skal spørre om de har husket å sende den. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1996b...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Spurt rett ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde fortsatt å kjøpe julegave fordi jeg er glad i ungene. Alternativet er at du slutter. De har åpenbart sluttet å kjøpe til dere. Anonymkode: 7a90b...55a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Herlighet, her er det jo bare å gi beskjed om at dere fremover ikke kommer til å bytte julegaver med de. Anonymkode: 33214...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde fortsatt å kjøpe julegave fordi jeg er glad i ungene. Alternativet er at du slutter. De har åpenbart sluttet å kjøpe til dere. Anonymkode: 7a90b...55a Så det er innafor å bare slutte? Det at de ikke kjøper til vår (og enda verre, sier at de har gjort det når de ikke har), i kombinasjon med at vi aldri får et takk gjør at vi for min del bare kan droppe det om det er innafor. Blir jo bare dårlig stemning av dette, samboeren min blir lei seg og datteren min ser opp til sine søskenbarn og blir derfor skuffa. Anonymkode: 1996b...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Svoger og kona har 4 barn, og vi har 1. Vi har pleid å kjøpe gave til dem, men får nå aldri noe takk for gaven eller noe som helst tilbakemelding på at gaven er mottatt. Så ett år mottok vi ingen gave fra dem, de sa flere ganger at de skulle sende snart,‘både før og etter jul, men den kom aldri. Vi fikk heller ingen takk for gaven fra dem (vi kjøpte relativt dyre gaver til alle 4 barna, 4-700kr pr barn). Året etter foreslo vi at vi kjøpte gave på vegne av hverandre (vi bor på Østlandet, og de bor langt nord så gaver må sendes). Vi gjorde det sånn et par år, og spurte igjen i år om vi skulle gjøre det sånn igjen, men da hadde de allerede kjøpt gave til datteren vår sa de. Så da kjøpte vi gave til dem, og sendte avgårde i god til før fristen. Nå har vi fortsatt ikke mottatt noe, og vi reiser på juleferie på Lørdag.. vi har heller ikke fått noe varsel om pakke på vei fra noen av postleverandørene. Kjenner at jeg blir så frustrert, og litt trist på datteren min sine vegne. Vi bruker da minst 4 ganger så mye penger på dem som de bruker på oss, som det jo ofte er i jula og i utgangspunktet helt ok. Men vi ga dem muligheten flere ganger til å komme ut av gavekjøp. Nå er det tydelig at det igjen ikke er noen pakke på vei til vår datter, og jeg lurer på om vi skal ta dette opp på noen måte, eller om vi skal spørre om de har husket å sende den. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1996b...da4 Men herregud. Slutt å kjøp julegaver til de! Bruk heller de ekstra pengene på datteren deres. Anonymkode: d46d6...fe4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Jeg hadde sendt ei melding med "Hei. Vi reiser bort på lørdag, og har ikke fått noen varsling om at pakken til x er på vei. Når sendte dere den? I fall vi må få noen til å hente den". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden nordlending skrev (3 minutter siden): Jeg hadde sendt ei melding med "Hei. Vi reiser bort på lørdag, og har ikke fått noen varsling om at pakken til x er på vei. Når sendte dere den? I fall vi må få noen til å hente den". Enig i denne, dere har jo fått beskjed av dem allerede at de hadde en gave, så da må det være lov å spørre. Anonymkode: 56566...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Med mindre dere har mye kontakt hadde jeg forsøkt å fase ut gaver, eller i det minste kjøpt noe rimeligere. Anonymkode: ecfbc...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Svoger og kona har 4 barn, og vi har 1. Vi har pleid å kjøpe gave til dem, men får nå aldri noe takk for gaven eller noe som helst tilbakemelding på at gaven er mottatt. Så ett år mottok vi ingen gave fra dem, de sa flere ganger at de skulle sende snart,‘både før og etter jul, men den kom aldri. Vi fikk heller ingen takk for gaven fra dem (vi kjøpte relativt dyre gaver til alle 4 barna, 4-700kr pr barn). Året etter foreslo vi at vi kjøpte gave på vegne av hverandre (vi bor på Østlandet, og de bor langt nord så gaver må sendes). Vi gjorde det sånn et par år, og spurte igjen i år om vi skulle gjøre det sånn igjen, men da hadde de allerede kjøpt gave til datteren vår sa de. Så da kjøpte vi gave til dem, og sendte avgårde i god til før fristen. Nå har vi fortsatt ikke mottatt noe, og vi reiser på juleferie på Lørdag.. vi har heller ikke fått noe varsel om pakke på vei fra noen av postleverandørene. Kjenner at jeg blir så frustrert, og litt trist på datteren min sine vegne. Vi bruker da minst 4 ganger så mye penger på dem som de bruker på oss, som det jo ofte er i jula og i utgangspunktet helt ok. Men vi ga dem muligheten flere ganger til å komme ut av gavekjøp. Nå er det tydelig at det igjen ikke er noen pakke på vei til vår datter, og jeg lurer på om vi skal ta dette opp på noen måte, eller om vi skal spørre om de har husket å sende den. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1996b...da4 La det være og gå videre i livet. Fortsett å kjøpe gaver til dem, men ikke forvent å få noe tilbake. Kanskje, hvis de har noen slags samvittighet og ærefølelse, vil de komme i gang med gaver, men hvis ikke, ikke bry dere om det. Gaver handler om at det er flott å gi, men det blir jo feil om man tenker at man bare gir dersom man får noe tilbake, for da er det plutselig forretninger. Ikke forvent noe tilbake, bare hygg dere med at dere gir nevøer og nieser en hyggelig gave. Anonymkode: b7e41...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Svoger og kona har 4 barn, og vi har 1. Vi har pleid å kjøpe gave til dem, men får nå aldri noe takk for gaven eller noe som helst tilbakemelding på at gaven er mottatt. Så ett år mottok vi ingen gave fra dem, de sa flere ganger at de skulle sende snart,‘både før og etter jul, men den kom aldri. Vi fikk heller ingen takk for gaven fra dem (vi kjøpte relativt dyre gaver til alle 4 barna, 4-700kr pr barn). Året etter foreslo vi at vi kjøpte gave på vegne av hverandre (vi bor på Østlandet, og de bor langt nord så gaver må sendes). Vi gjorde det sånn et par år, og spurte igjen i år om vi skulle gjøre det sånn igjen, men da hadde de allerede kjøpt gave til datteren vår sa de. Så da kjøpte vi gave til dem, og sendte avgårde i god til før fristen. Nå har vi fortsatt ikke mottatt noe, og vi reiser på juleferie på Lørdag.. vi har heller ikke fått noe varsel om pakke på vei fra noen av postleverandørene. Kjenner at jeg blir så frustrert, og litt trist på datteren min sine vegne. Vi bruker da minst 4 ganger så mye penger på dem som de bruker på oss, som det jo ofte er i jula og i utgangspunktet helt ok. Men vi ga dem muligheten flere ganger til å komme ut av gavekjøp. Nå er det tydelig at det igjen ikke er noen pakke på vei til vår datter, og jeg lurer på om vi skal ta dette opp på noen måte, eller om vi skal spørre om de har husket å sende den. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 1996b...da4 Nei hadde ikke spurt . Hadde ikke sagt noe som helst faktisk . Å bare sluttet å tatt initiativ til å sende selv og . Evnt noe lite bare ( for ikke å straffe ungene ) . Hadde heller brukt de pengene å kjøpt en ekstra gave til datter . Å vi vet heller ikke årsak , mulig har de det kjempetrangt økonomisk , travle dager med sykdom å ikke tid å sende . I dont know . Men ville sittet stille i båten . Kanskje gaven kommer i romjulen . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Jeg ville bare sluttet å kjøpe gaver til den familien. Sagt en eller annen gang i løpet av året at vi foreslår å droppe julegaver til hverandre i år, blir så mye styr med sending og sånn. Anonymkode: 987f6...ac4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Jeg vet ikke, gjør dere det ikke for barna? Jeg har ikke barn selv, søsteren min har to, jeg gir jo dem da mye mer i gaver enn vice versa, forventer aldri at de barna vil gi tanta si dyre gaver når de blir store. Så om dere er glad i barna, gjør det for dem, om ikke – dropp. Virker jo som veldig gjerrige og/eller rotete foreldre. Anonymkode: e36f0...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Hva med å heller kjøpe en rimeligere gave til barnet deres? Et gavekort til hver av dem på et kinobesøk, eller en gang på rush elns I fra datteren deres. Og så bruker dere heller pengene dere sparer på en liten gave fra hver av disse barna til deres barn. Alt i alt så sparer dere penger på det fremfor slik dere driver på nå. Og så får alle fire barna gitt en hver til deres barn. Betaler de for det selv så er jo det enda bedre. Anonymkode: 5c6b9...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå