AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvordan koker dere mandelpoteter så smak og konsistens blir best mulig? Jeg får veldig varierende resultater, noen ganger blir de kjempegode mens andre ganger kjennes de vasne og ikke like gode på smak Anonymkode: b2df3...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Kommer de fra samme pose, men likevel blir så ulike i smak? Eller snakker du om poteter som er dyrket på ulike gårder, ulike steder i Norge? Jordsmonn etc har mye å si for smaken og hvordan de blir. Min far sverger til mandelpoteter året rundt, og helst skal de komme fra stedet han er vokst opp. Han koker dem i tjue minutter under lokk. Anonymkode: 6c4b1...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer de fra samme pose, men likevel blir så ulike i smak? Eller snakker du om poteter som er dyrket på ulike gårder, ulike steder i Norge? Jordsmonn etc har mye å si for smaken og hvordan de blir. Min far sverger til mandelpoteter året rundt, og helst skal de komme fra stedet han er vokst opp. Han koker dem i tjue minutter under lokk. Anonymkode: 6c4b1...d0e Det er vel kanskje fra pose til pose, ja. Men kjøper alltid på kiwi og de ser ut til å være fra omtrent samme sted Er ikke 20 minutter litt vel lenge for mandelpoteter? Anonymkode: b2df3...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel kanskje fra pose til pose, ja. Men kjøper alltid på kiwi og de ser ut til å være fra omtrent samme sted Er ikke 20 minutter litt vel lenge for mandelpoteter? Anonymkode: b2df3...7ab Det kan være 17-18 minutter også, avhenger av størrelsen på dem. Anonymkode: 6c4b1...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel kanskje fra pose til pose, ja. Men kjøper alltid på kiwi og de ser ut til å være fra omtrent samme sted Er ikke 20 minutter litt vel lenge for mandelpoteter? Anonymkode: b2df3...7ab Ja det er altfor lenge. Start med 6 minutter og ikke la vannet fosskoke, heller småkoke og så sjekker du etterhvert. Så ta gryten av og la de hvile litt i vannet og hell vannet forsiktig av. Ikke rist for mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg skreller dem og damper på rist. Det er den aller beste metoden - de koker da ikke i stykker, og blir perfekte hver gang. Anonymkode: f3cc3...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Koke i 20 minutter? Ramler de ikke helt fra hverandre? Vi koker så vidt i fem seks minutter og trekker kjelen av varmen og lar de ligge i vannet opp til ti minutter, Anonymkode: 6d1d9...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Koke i 20 minutter? Ramler de ikke helt fra hverandre? Vi koker så vidt i fem seks minutter og trekker kjelen av varmen og lar de ligge i vannet opp til ti minutter, Anonymkode: 6d1d9...9fa Ti minutter totalt eller ti minutter etter de første fem-seks? Anonymkode: b2df3...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemis_ Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Jeg damper mandelpoteter i 10-20 minutter, alt etter størrelse. Alltid med skallet på. Nå har mandelpotetene blitt så innmari store! 🤨 Men de beste mandelpotetene, synes jeg, er ovnsbakte. Min beste oppskrift er å klyve de i 4, vende de i litt rapsolje, sette alle med skallet ned (på høykant) og strø over flaksalt. Har de i ovnen på 220° til de er gyldne. (Ca 25 minutter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå