Gå til innhold

Liker de meg egentlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er 22 år og har nå vært student i Trondheim i 1 og et halvt år. På studiet har jeg funnet meg en stor gjeng med både gutter og jenter. Vi har veldig godt miljø, og er flinke til å finne på ting på fritiden, hvor alle er invitert. 

Den store gjengen er naturligvis delt inn i litt mindre gjenger også, hvor jeg er en del av en jentegjeng på 6 stykker. Vi har holdt sammen siden første skoledag i 2023. 

Vi er mange store personligheter og noen har mye sterke meninger. Jeg føler jeg kan være meg selv, men føler meg ofte litt som klovnen i gjengen. Jeg har ofte et behov for å bidra med humor for å føle meg likt. Kanskje fordi det er ganske lett og tydelig å se når man får godt respons på. Noen ganger føler jeg derimot at de andre ler mer av meg, i stedet for med meg. 

Jeg merker ofte at jeg er den siste i gjengen som får vite ting som skjer i de andre sitt liv. (Kanskje fordi jeg ikke er like aktiv på Snapchat som de andre. Liker best å henge sammen f2f.) Jeg engasjerer meg og stiller spørsmål i de andre sitt liv. Spør de hvordan de har det, og de helt vanlige tingene som jeg er vandt med at jeg og andre venner av meg gjør i andre relasjoner. Likevel har jeg en følelse av at de andre jentene i gjengen ikke tar meg ordentlig seriøst.
Jeg ønsker at de også skal klare å se mine seriøse, smarte og ordentlige sider. Jeg vil ikke bare bli sett på som hun tullete som er kjapp i replikken, men treig på alt annet.

I det siste har jeg begynt å innbille meg at de egentlig ikke liker meg, men bare føler de er nødt til å henge med meg.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 15f0e...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert ikke

Anonymkode: 12914...e7b

?

Endret av hjelp.meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du bør gjøre. Men etter min erfaring, om du har den følelsen, så stemmer det ofte! Har opplevd det flere ganger i ungdommen. Men det betyr ikke alltid at det er noe feil med deg. Men det som er litt vanskelig, er at du nesten må oppleve hvordan det er å være i en gjeng hvor folk virkelig er glad i deg og ikke behandler deg som femte hjul på vogna, for  å forstå hvordan det skal føles å ha gode venner. For meg ble løsninga å finne nye venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...