AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #1 Del Skrevet 20. desember 2024 Venninnen min har vært utro med en kollega gjennom flere år. kona hans fant det ut og forlot han, og forholdet fortsatte- venninnen min er fortsatt gift. Hun vil skille seg, men ektemannen holder igjen. Hun sier nå at hun helt seriøst vurderer å avslutte livet sitt, at det er bedre enn å velge. hun sier det helt rolig, som en veloverveid avgjørelse. hvordan forholder man seg da? når folk mener den beste løsningen er å avslutte eget liv? Anonymkode: 7f964...ca6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #2 Del Skrevet 20. desember 2024 Heldigvis trenger man ikke mannens godkjenning for å skille seg, det tar bare litt lenger tid Anonymkode: f8999...083 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #3 Del Skrevet 20. desember 2024 Si at du skal bli med henne til advokat eller lignende for skilsmisse Anonymkode: c6689...e95 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #4 Del Skrevet 20. desember 2024 Send henne til psykolog. Det virker som det er noe galt i topplokket der. Enten liker hun å være dramatisk, eller så trenger hun seriøst hjelp. Og du klarer ikke redde henne hvis hun helt seriøst ønsker å ta sitt eget liv. Anonymkode: 808f8...620 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 20. desember 2024 #5 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Venninnen min har vært utro med en kollega gjennom flere år. kona hans fant det ut og forlot han, og forholdet fortsatte- venninnen min er fortsatt gift. Hun vil skille seg, men ektemannen holder igjen. Hun sier nå at hun helt seriøst vurderer å avslutte livet sitt, at det er bedre enn å velge. hun sier det helt rolig, som en veloverveid avgjørelse. hvordan forholder man seg da? når folk mener den beste løsningen er å avslutte eget liv? Anonymkode: 7f964...ca6 Da må hun få hjelp. Ring mental helsehjelp 116 123. Få henne til å være hos mennesker hun føler seg trygg på, slik at hun ikke er alene. Så trenger hun hjelp av psykolog for å klare å sortere tanker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #6 Del Skrevet 20. desember 2024 Han kan ikke nekte henne å skilles. Om han er voldelig så bør hun oppsøke Krisesenter. Om ikke så kan hun bare flytte ut. I sekundet de har forskjellig folkeregistrert adresse kan hun søke om seperasjon. Anonymkode: 7e283...ef0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 21. desember 2024 #7 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Venninnen min har vært utro med en kollega gjennom flere år. kona hans fant det ut og forlot han, og forholdet fortsatte- venninnen min er fortsatt gift. Hun vil skille seg, men ektemannen holder igjen. Hun sier nå at hun helt seriøst vurderer å avslutte livet sitt, at det er bedre enn å velge. hun sier det helt rolig, som en veloverveid avgjørelse. hvordan forholder man seg da? når folk mener den beste løsningen er å avslutte eget liv? Anonymkode: 7f964...ca6 Hun er åpenbart i ei livskrise og trenger mental helsehjelp. Hun kan kontakte legevakta der hun bor for hjelp. Hun kan også ringe hjelpetelefoner som Mental Helse eller Kirkens SOS. De har åpent også i jul og nyttår! Teknisk sett trenger hun ikke mannens godkjenningen for å bli hverken separert eller skilt, det kan hun søke om selv på nett og flytte ut slik at seperasjonen blir gyldig. Men om han nekter å delta i å gjennomføre oppgjøret av boet, kan hun trenge advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå