Gå til innhold

Innkalling til muntlig mastereksamen

Antionette

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er 3 måneders sensurfrist på master. 5 uker etter innlevering, har jeg mottatt innkalling til muntlig mastereksamen. Kan jeg da regne med at oppgaven er bestått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Leverte masteroppgaven for fem uker siden, og det er 3 måneders sensurfrist. Jeg fikk innkalling til muntlig mastereksamen i dag, som skal avholdes en dag før fristen utløper. Kan man være sikker på at oppgaven er bestått når man får innkalling så mange uker etter innlevering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at du er kalt inn til muntlig forsvar av masteroppgaven. Regner med at det står mer om dette i innkallingen og på nettsidene til studiet ditt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, Maikos, er kalt inn til muntlig forsvar. Men, jeg lurer da på om sensorene har lest oppgaven og vurdert den til bestått FØR de sender denne innkallingen? Sånn med tanke på at fristen for innlevering var for fem uker siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De har vurdert den, og karakteren er klar. Det er vanlig å få karakteren muntlig av sensorene før forsvaret begynner. Man må også forsvare oppgaver som ligger på f gitt at man kan vippe opp til e. Men all statistikk tilsier at det skal mye til å stryke, så det har høyst trolig gått bra.

Anonymkode: deb87...334

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. De har vurdert den, og karakteren er klar. Det er vanlig å få karakteren muntlig av sensorene før forsvaret begynner. Man må også forsvare oppgaver som ligger på f gitt at man kan vippe opp til e. Men all statistikk tilsier at det skal mye til å stryke, så det har høyst trolig gått bra.

Anonymkode: deb87...334

Dette. (Jeg er sensor selv.)

Anonymkode: ee2b2...6ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kaller vel inn alle som er meldt opp til emnet? Så får du karakteren et par dager i forveien? Jeg leverte min master i vår, fikk karakteren 48 timer før muntlig. Dato for muntlig ble satt leeenge før vi i det hele tatt leverte. 

Anonymkode: bf9ca...02c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, setter kommisjonen dato etter avtale seg i mellom. Jeg fikk dato og nettlenke nå, fem uker etter innleveringsfristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De kaller vel inn alle som er meldt opp til emnet? Så får du karakteren et par dager i forveien? Jeg leverte min master i vår, fikk karakteren 48 timer før muntlig. Dato for muntlig ble satt leeenge før vi i det hele tatt leverte. 

Anonymkode: bf9ca...02c

Det varierer nok veldig. Hos oss blir dato satt etter levering, og karakteren får ikke studentene vite før etter forsvaret.

Anonymkode: ee2b2...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir dato satt før vi vet hvordan det går med kandidaten, så nei, du har ikke nødvendigvis bestått fordi du har fått innkalling.

Anonymkode: 9d241...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere oppgi hvilke høyskole/ universitet dere kjenner til? Og praksis der? Jeg går på høgskolen i Østfold, vi visste dato for muntlig når vi leverte. En på min gruppe strøk, og ble ringt en dag før med info om å ikke møte til muntlig. Veldig annerledes enn det dere beskriver .,,

Anonymkode: e59ea...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...