Gå til innhold

Kvinner: Hvilket ord bruker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke nødvendig å navngi dem (kuken og fitta) men hvorfor i all verden skal man så krampaktig omformulere seg på måter så man slipper og bruke disse norrøne benevnelsene. Istedenfor så velger vi heller latin som vulva, vagina, penis, eller frenulum som du selv nevner, hvorfor ikke ta det litt lengre også. Kanskje introdusere ordene cunnilingus og oralsex, da kan du be partneren utføre cunnilingus på din vulva mens dere skal ha sengekos. 

(Forskning.no)– Fuð betyr fitte, forklarer han.

Ordet dukker opp flere ganger i norrøne kilder. Det vil si fra perioden år 700 til 1350.

På en annen runepinne fra Bergen står det: felleg er fuþ sin bylli.

Rune-forskere tyder denne innskriften litt forskjellig, men en vanlig oversettelse er: «Herlig er fitta, måtte pikken skjenke henne.»

Anonymkode: 0b4cc...3ec

Å si «det er digg når du bruker tungespissen på frenulum» er ikke det samme som «det er digg når du sleiker meg på pikken».

Man bruker korrekt terminologi og anatomiske begreper fordi man får et bedre sexliv av det.

Å si til mannen min «det er deilig når du slikker fitta mi» gir mannen min mindre retningslinjer for å tilfredstille meg, en om jeg sier «det er deilig når du bruker myke, sirkulære bevegelser med tungespissen på klitten min». 

For all del. Folk må få snakke om pikk og fitte så mye de vil. For meg/oss har det aldri vært en setting der det har vært nødvendig eller falt seg naturlig.

Anonymkode: 0be9a...732

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Staken, kølla, kuk eller pikk. 

Å omtale en voksen mann sin penis som " tissen " blir litt for barnslig for min del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...