Gå til innhold

Koldtbord

jegerrinne

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om noe annet en kan ha en uten om det vi alt har satt opp: elgkarbonade med løk, kjøttkaker  rakafisk , spekemat  , waldorf, vanlig salat, potet salat,  eggerøre, kylling

De vi ska til ville ha noe spennende, men er helt blank, noe som ikke tar for mye tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørret for de som ikke spiser rakfisk. Helstekt i ovnen.

Reker

Anonymkode: 50de2...1ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk- eller grønnsaksretter. Røkt eller gravet ørret/laks, jeg lager ofte den utskjelte retten kabaret og blir forundret over hvor fort den forsvinner. Må være godt fylt.

Anonymkode: 0ca57...e33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (7 minutter siden):

Noen som har tips om noe annet en kan ha en uten om det vi alt har satt opp: elgkarbonade med løk, kjøttkaker  rakafisk , spekemat  , waldorf, vanlig salat, potet salat,  eggerøre, kylling

De vi ska til ville ha noe spennende, men er helt blank, noe som ikke tar for mye tid

Karbonader og eller kjøttkaker kan bli mer spennende om du bruker en oppskrift med litt fart i. https://gladkokken.no/oppskrifter/hjemmelagde-karbonader, har brukt denne oppskriften med helle mange ganger.

Ellers så vipp litt over til norsk "tapas". Feks kjøttboller i tomatsaus, dadler i bacon, toasta brød med brushettamiks til, har pesto og fetakrem, eller aioli til. Lag foccatia til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fylt sopp, couscoussalat (eller bruk quinoa eller byggryn), ulike dressinger/dip som hummus, aioli, eller avjar med grønnsaker. Godt brød tenker jeg er viktig, og focaccia er jo alltid en slager, men det finnes jo mange andre også. Pestoknuter, vanlige rundstykker eller brød, ostekringle, eller hvitløksbaguetter. Mango/chili salat/salsa passer veldig godt til kylling som du alt har satt på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roastbiff med sylteagurk, fersk rødløk og remulade hører til et koldtbord, synes jeg.

En god gresk salat med oliven og feta-ost og litt god olivenolje, balsamico og tzatziki er snadder.

Mini-vårruller og sursøt saus er godt.

Litt gode modne oster/blåmuggost og kjeks, kanskje? Druer og paprika passer til dette.

Pastasalat.

Skivet skinkestek med tilbehør. 

Nå ved juletider, kan kald ribbe med dijon-sennep/sennep fungere supert.

Brød/baguetter/foccacia.

Sursild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scampi i sweet chilisaus
Hvis du har tid og ork - ribbe med asiatisk glaze
Hjemmelaget aioli

Jeg ville droppet kjøttkaker siden du allerede har karbonader og heller laget albondigas

Ser noen nevner blåmuggost, pepperkaker med blåmuggost er godt, det kan du ta med.

Jeg syns forresten det er like morsomt hver gang noen foreslår godt brød. Hvem tar med seg vondt brød til et selskap? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (11 timer siden):

Scampi i sweet chilisaus
Hvis du har tid og ork - ribbe med asiatisk glaze
Hjemmelaget aioli

Jeg ville droppet kjøttkaker siden du allerede har karbonader og heller laget albondigas

Ser noen nevner blåmuggost, pepperkaker med blåmuggost er godt, det kan du ta med.

Jeg syns forresten det er like morsomt hver gang noen foreslår godt brød. Hvem tar med seg vondt brød til et selskap? 🤔

Jeg har fått det kjipeste ferdigbrødet som i tillegg ikke var ferskt ved ulike anledninger, derfor poengterer jeg gjerne at det skal være et litt godt brød, og da et litt bedre ett. Ikke tre dager gammel kneip, som jeg har blitt servert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 time siden):

Jeg har fått det kjipeste ferdigbrødet som i tillegg ikke var ferskt ved ulike anledninger, derfor poengterer jeg gjerne at det skal være et litt godt brød, og da et litt bedre ett. Ikke tre dager gammel kneip, som jeg har blitt servert. 

Bevares, det var virkelig ikke meningen å fornærme deg.  *rister oppgitt på hodet og forlater denne tråden*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunhilde skrev (9 minutter siden):

Bevares, det var virkelig ikke meningen å fornærme deg.  *rister oppgitt på hodet og forlater denne tråden*. 

Jeg ble ikke fornærmet, og du har alltid så gode tips og ideer, så var kun en kommentar på hvorfor «godt brød» dessverre ikkke alltid er en selvfølge, og det var ikke nevnt i HI. Lest så mange kommentarer fra deg her inne at jeg tror vi er enige her, og det burde ikke være nødvendig å definere. Helt enig med deg her. 😊 

Ha en fortsatt fin kveld 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Jeg ble ikke fornærmet, og du har alltid så gode tips og ideer, så var kun en kommentar på hvorfor «godt brød» dessverre ikkke alltid er en selvfølge, og det var ikke nevnt i HI. Lest så mange kommentarer fra deg her inne at jeg tror vi er enige her, og det burde ikke være nødvendig å definere. Helt enig med deg her. 😊

Ha en fortsatt fin kveld 😊

Fin kveld til deg også, beklager at jeg overreagerer. 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Fin kveld til deg også, beklager at jeg overreagerer. 😊

Går helt fint 😊 Både sent på kvelden, helg og snart jul 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...