AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hva er din meny gjennom juleuka? Og har du dager da dere spiser rester eller er det nye rett hver dag? Anonymkode: 8ffae...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kometen Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Lillejulaften: grøt på dagen. Ost og kjeks til kvelds Julaften: pinnekjøtt 1. juledag: rester av pinnekjøttet 2. juledag: lutefisk hos venner 27. desember: juletapas med venner. Alle tar med en rett 28. desember; rester 29. desember: ribbe 30. desember: kjøper sushi take away Nyttårsaften: helstekt kalkun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Grøt lillejulaften, pinnekjøtt julaften, ikke noe fast første juledag - i år blir det hel ørret, andre juledag besøk hos slekt - antagelig koldtbord-ish og tusen kaker. Resten av romjula skal jeg ha barnefri og har ingen spesifikke planer utover å vegetere i sofaen med kjæresten og spise take away. Nyttårsaften sjøkreps og hummer. Anonymkode: 21ebd...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Denne julen er det tre dager jeg har planlagt noe spesielt. Juleaften, 3 juledag, da får vi besøk og nyttårsaften. Resten av dagene tenker jeg vi spiser lett og enkel mat. Juleaften er det alltid carpaccio til forrett. Så blir det lammecarre med urte crust, potetmos, grillet asparges,konfiserte tomater og portvins sjy. Desserten blir pistasj ostekake med bringebær sorbet og Baileys is. 3 dag blir det ytrefilet av kalv med potetmos og chimichurri. Nyttårsaften så blir det andebryst med det jeg føler for av tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Ny rett hver dag. Lille julaften: grøt Julaften: julebrønsj og pinnekjøtt 1. Juledag: juletallerken (ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål, rødkål...) 2. Juledag: fjelløret eller regnbueøret Så blir det noen dager med taco, Hamburg, fiskegrateng, bake potet (alt etter som) Nyttårsaften: pinnekjøtt Endret 5 timer siden av skreppamedleppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden skreppamedleppa skrev (5 minutter siden): Ny rett hver dag. Lille julaften: grøt Julaften: julebrønsj og pinnekjøtt 1. Juledag: juletallerken (ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål, rødkål...) 2. Juledag: fjelløret eller regnbueøret Så blir det noen dager med taco, Hamburg, fiskegrateng (alt etter som) Nyttårsaften: pinnekjøtt Spiser dere opp alt da? Eller kaster dere rester? Anonymkode: 8ffae...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Varierer litt fra jul til jul, men det som er spikret for denne julen er Julaften: grøt til lunsj, pinnekjøtt til julemiddagen 1. juledag: kalkun med masse godt tilbehør. 2. juledag: reinsdyrsteik Nyttårsaften: ribbe Vi fryser ned rester, eller bruker i andre middager i romjulen. Alt brukes, vi kaster ikke så god mat! Anonymkode: e3cf9...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Spiser rester av julemiddagen 1.juledag (med ny, varm saus) - ribbe eller svinesteik med svor, surkål, rødkål, medisterkaker, pølser, poteter, grønnsaker, epler og svisker og mer til av tilbehør. 2. juledag og ut varierer, ofte laks eller ørret en dag, kalkunbryst, andebryst, pinnekjøtt, oksestek, men også taco eller indisk curry, eller finnbiff eller lasagne for den saks skyld. Mot slutten av romjulen er det gjerne en restemiddagdag med medisterkaker, pølser og alle rester av kjøtt (ribbe, stek, pinnekjøtt etc) pluss surkål, poteter og saus. Kaster ikke særlig mye mat. Anonymkode: e6071...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Julaften; Klassisk ribbe, med alt tilbehør 1.dag; torsk med smørsøus, glasserte gulrøtter, pommes anna, og aspargesbønner 2.dag; Klassisk pinnekjøtt 27.desember; Vi henter sushi take-away 28. desember; Juletapas, mye variasjon, bruker julens ingredienser og retter i nye småretter. 29. desember; taco, også vegetaralternativ. 30. desember; tradisjon for å gå ut og spise lunsj, varierer hva det er, avhengig av hva vi er lei av. Blir ofte thaimat eller noe andre lett, men krydret 31.desember; helstekt and, med appelsinsaus, blomkålsalat, mandelpotetmos 1.januar; rester Vi har som regel kombinert frokost/brunsj. julaften er det grøt og spekemat. 1. og 2. dag er det bugnende julefrokost, med absolutt alt som hører med. Vi skal ha vafler med topping en dag. En dag med krabbe. Og smørebrød med roastbiff, remulade, løk og sylteagurk. Resten finner jeg på underveis. Anonymkode: 75d03...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Julaften; Klassisk ribbe, med alt tilbehør 1.dag; torsk med smørsøus, glasserte gulrøtter, pommes anna, og aspargesbønner 2.dag; Klassisk pinnekjøtt 27.desember; Vi henter sushi take-away 28. desember; Juletapas, mye variasjon, bruker julens ingredienser og retter i nye småretter. 29. desember; taco, også vegetaralternativ. 30. desember; tradisjon for å gå ut og spise lunsj, varierer hva det er, avhengig av hva vi er lei av. Blir ofte thaimat eller noe andre lett, men krydret 31.desember; helstekt and, med appelsinsaus, blomkålsalat, mandelpotetmos 1.januar; rester Vi har som regel kombinert frokost/brunsj. julaften er det grøt og spekemat. 1. og 2. dag er det bugnende julefrokost, med absolutt alt som hører med. Vi skal ha vafler med topping en dag. En dag med krabbe. Og smørebrød med roastbiff, remulade, løk og sylteagurk. Resten finner jeg på underveis. Anonymkode: 75d03...6c5 Kan legge til; grunnen til at vi ikke har mer rester er at jeg fryser ned, for nye måltid på nyåret. Pinnekjøttbranade, bao buns med ribbe, cream of turkey suppe, ramen med ribbe, peking duck, lapskaus med ribbe, er gode retter utover i januar/februar. Anonymkode: 75d03...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden 21/12: rakfisk 22/12: pizza 23/12: ribbe 24/12: hjort 25/12: pinnekjøtt 26/12: fiskestuing i terteskjell 27/12: rester 28/12: invitert bort 29/12: invitert bort 30/12: noe enkelt og sunt 31/12: invitert bort Anonymkode: 2121a...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Julaften:ribbe 1. Dag rester på jule brunsj, koldt bord 2 dag elgbiff 3 dag ørret 4 dag det får bursdagsbarnet avgjøre 5 dag vet ikke enda 6 vet ikke Nyttårsaften kalkun bryst 1 nyttårsdag rester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Spiser dere opp alt da? Eller kaster dere rester? Anonymkode: 8ffae...cc7 Ingen av delene. Fryser ned slik at jeg kan ta med meg restene over nyttår hjem til meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan legge til; grunnen til at vi ikke har mer rester er at jeg fryser ned, for nye måltid på nyåret. Pinnekjøttbranade, bao buns med ribbe, cream of turkey suppe, ramen med ribbe, peking duck, lapskaus med ribbe*, er gode retter utover i januar/februar. Anonymkode: 75d03...6c5 *Pinnekjøtt 😂 Får ha hodet bedre påskrudd gjennom uka, når jeg merker restene. Anonymkode: 75d03...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Julaften har vi ribbe. I romjula har vi ofte kveite, lutefisk, wok, helstekt laks, hentepizza og ribberester. Nyttårsaften kalkun og 1. nyttårsdag pinnekjøtt. Anonymkode: ff953...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Lager ny mat hver dag og vi hiver stort sett rester, det er ikke så mye å ta vare på likevel. Pinnekjøtt på julaften, ribbe 1. dag, avkokt laks 2. dag, takeaway og pizza og annen mat ellers i romjula. Anonymkode: a86a7...cad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lager ny mat hver dag og vi hiver stort sett rester, det er ikke så mye å ta vare på likevel. Pinnekjøtt på julaften, ribbe 1. dag, avkokt laks 2. dag, takeaway og pizza og annen mat ellers i romjula. Anonymkode: a86a7...cad Hørt om matsvinn? Anonymkode: 8ffae...cc7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden 24. pinnekjøtt Vi drar på hytta 25. så handler ikke noe inn før vi er der. Anonymkode: 028ba...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hørt om matsvinn? Anonymkode: 8ffae...cc7 Hørt om "jeg bryr meg ikke"? Anonymkode: a86a7...cad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Lille julaften: Grøt Julaften: Ribbe. Og i år har jeg prøvd meg på å lage surkål selv, jeg kan ikke prøvesmake fordi det absolutt ikke bør komme luft ned i glasset ut fra det jeg har forstått. Jeg har kjøpasurkål i bakhånd. Nytt av året er også at jeg har bestilt ferdig krydret og rutet ribbe fra ferskvaredisken. Desserten blir riskrem med brungebærsaus, basert på gårsdagens grøt. 1. juledag: Kveite 2. juledag: pinnekjøtt med det vanlige Rester i romjula Nyttårsaften: Andebryst. Har brukt hel and før men synes det er for styrete. Vi har sånn søtpotet med marshmallows på som de har i USA. Lune svisker har vi også. Sjokolademousse til dessert 1. nyttårsdag: Reinsdyrssteik. Ikke kommet på hva slags tilbehør vi tar, jeg er åpen for forslag. Anonymkode: e76fc...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå