Gå til innhold

lørdag 21. desember 2024 kl. 10:21 = Vintersolverv

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Nå skjer det:  lørdag 21. desember 2024 kl. 10:21

Lengste natta og korteste dagen...eller som vi liker å si det: "sola snur" i morgen.  Jeg liker mørket som vi har nå,
men har allerede tenkt på å ta stiklinger som skal ordnes røtter på fra nå av og med jord/ompotting februar/mars,
så en tanke om vår har allerede begynt å titte frem her. 

Hva betyr denne tiden for deg?   
Noen markeringer eller faste ritualer hjemme hos deg, eller kanskje sammen med andre? Ut i skog og brenne bål? 
Synge sanger og lage mat ved flammene?  :) 
article_topimage_5284863319_360f74a189_o

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ritualer her, bare veldig glad for å få mer sol snart. Men må si det har gått veldig fort fra høsten og hit....syns tiden går fortere og fortere.

En rar ting jeg så på Yr var at sola virket som den snudde i dag eller i går, for nå er det ett minutt lenger sol enn for et par dager siden....?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (28 minutter siden):

Ingen ritualer her, bare veldig glad for å få mer sol snart. Men må si det har gått veldig fort fra høsten og hit....syns tiden går fortere og fortere.

En rar ting jeg så på Yr var at sola virket som den snudde i dag eller i går, for nå er det ett minutt lenger sol enn for et par dager siden....?

Sjekk soloppgangen, så ser du at det forflytter seg litt fremdeles. Det er 21. desember som er den korteste dagen, men solnedgang og -oppgang flytter seg litt i utakt. 

Endret av Sugar&Spice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (49 minutter siden):

Sjekk soloppgangen, så ser du at det forflytter seg litt fremdeles. Det er 21. desember som er den korteste dagen, men solnedgang og -oppgang flytter seg litt i utakt. 

Ja selvsagt, jeg så ikke på soloppgang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...