Gå til innhold

Bedt med til syden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er bedt med på en uke i syden til sommeren sammen med svigemor, farmora og mormora til sambo, tanta til sambo og dama til broren han som også skal ha med seg ungen sin på da 9mnd. Svigermor sier ho skal betale, men synes ikke det frister å reise sammen med de. Skal bygge hus nå, så ferien i år hadde jeg tenkt å bruke på å male og ordne huset. Vet ikke hva jeg skal si/gjøre...ikke lett det der.

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Du kan:

1) være høflig og si ja.

2) si det som det er.

Skrevet
Du kan:

1) være høflig og si ja.

2) si det som det er.

Hvis jeg velger svar nr 2 blir de nok sure, og synes jeg er utakknemmelig vel?

Gjest LoisLane
Skrevet

Det synes jeg ikke de bør bli hvis du legger det fram på en fin måte.

Skrevet

Det er jo en ærlig sak at du ønsker å prioritere anderledes med sommeren din.

Blir dem sure for det så er det dem sitt tap. Skulle tro svigermoren din ble glad for at du ble hjemme å hjelpet sønnen hennes med å få ferdig huset.

Forklar prioriteringen med at du kun har de ukene for å bli ferdige og da du ikke kan tromme sammen noen dugnadsgjeng som kan hjelpe deg på kortere tid velger du å bli hjemme.

I beste fall så kan du dra på tur da hun vil organsiere slik at du får hjelp i huset og kan likevell dra.

Min svigermor har villet hatt full forståelse.

Hmm.... vet faktisk ikke om jeg har ønsket å reise bort i 2 uker med bare svigerser.......

:klø:

Tenke tenke tenke

Jo en gratis sydentur ville jeg ikke sagt nei til. Det ville jo være galskap av meg å ikke dra, da jeg ikke har vært i varmere strøk på 3år og sikkert ikke har råd til å kjøpe tur selv på de neste 3årene.

Skrevet

Du kan jo takke for muligheten og si du setter stor pris på at du blir inkludert og sett på som familie, men forklare at du hadde planlagt å jobbe på huset før invitasjonen og at du mener et hjem for deg og samboeren er viktigere enn en ferietur - men at du ønsker de andre god tur og at du kan vanne planter og ta inn posten mens de er borte...

:)

Gjest -Lykke-
Skrevet

Si det som det er,at dere har andre planer,på en høflig måte.

Skrevet

Ja vanne blomset er jeg god på. Er bare snakk om en uke da, men alikevel. har ikke noe stress med å bli ferdig med huset, men vil jo bruke mest mulig tid for å bli ferdig da.

Skrevet

uff...uff...jeg klør meg i hue...må ha svar i morra, for da skulle det visst bestilles...

Skrevet

Hvor lang ferie har du da?

Det er jo kun snakk om én uke, og det kan jo bli veldig koselig.

Men dette kjenner du best på selv :)

Skrevet

Jeg hadde dratt dersom svigermor hadde invitert meg på en slik tur for alle kvinnene i familien, selv om jeg egentlig heller ville male huset.

Skrevet

Sydentur er fristende ja, men hadde jeg lagt planer for å gjøre ferdig et hus akkurat da, så hadde jeg faktisk prioritert huset, for å få ferdig et hus hadde vært mer viktig for meg enn en sydentur der og da. Og da hadde jeg sluppet å stresse med å få ting ferdig senere.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville absolutt dratt. Ei uke fra eller til gjør ikke så stort utslag på sikt når det gjelder hus osv, men i et svigermorforhold kan denne være uvurderlig... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Gratis ferietur, hallo. Du sier selvfølgelig ja. Litt må man pleie sambo sin familie også :)

Skrevet

Forklar hva som er grunnen til at du er litt tvilende og at du gjerne blir med om det blir dugnad når dere kommer hjem. :)

Skrevet

Da var det gjort...bestemte meg for å si ja for å unngå for mye tull....så da blir det sikkert deilig med en ferie etterhvert, bortsett fra at jeg må dele rom med dama til broren til sambo og sønnen på 9mnd. Det betyr lite søvn på meg.....bad..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...