AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #1 Skrevet 20. desember 2024 Jeg mangler en gave til en vennine nettop har fåt glutenalergi. Så har tenkt å kjøpe noe god mat som er glutenfrir kansje kaker, brød, kjeks, knekebrø, spageti osv. Men er usiker på hvo jeg kan finne det? Anonymkode: b5c94...480
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #2 Skrevet 20. desember 2024 Jeg ville heller kjøpt noe annet enn mat. Dumt om hun ikke kan spise det du kjøper. Hva med en god vin eller eplemost istedet? Anonymkode: 7b6e9...11c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #3 Skrevet 20. desember 2024 Er det sånn at hun ønsker seg mat eller gir du mat til alle? Hvis ikke hadde jeg droppet det. Det er så mye dårlig glutenfritt at å sette sammen en kurv av ymse blir så som så. Å få mat i julegave bare fordi en har fått en sykdom er kanskje kjipt. (Regner forresten at det er cøliaki hun har fått da det ikke er noe som heter glutenallergi). Anonymkode: 90fee...048 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #4 Skrevet 20. desember 2024 Da ville jeg heller kjøpt noe god konfekt/sjokolade uten gluten og noe god drikke. Glutenfri mat ville jeg latt venninna finne ut av selv, da det er mye som ikke smaker så veldig godt. Særlig når man er vant med mat med gluten. Anonymkode: a48fd...bd5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #5 Skrevet 20. desember 2024 Dropp matvarer som kan inneholde gluten. Kjøp heller vin, noe god ost, oliven, spekemat, sjokolade (uten gluten), kaffe/te, nøtter, dadler. Anonymkode: a8dc0...d6f 1
Daisy-love Skrevet 20. desember 2024 #6 Skrevet 20. desember 2024 Jeg gav god sjokolade til en venninne med cøliaki. Uten melk i tillegg, så litt ekstra, men ikke vanskelig. Når det kommer til produkter med korn, som er glutenfrie, så er det veldig mye blandet kvalitet. Sigdal sine synes jeg selv er best av de jeg har smakt (jeg har gått på hvetefri diett, så spist litt ulikt pga det). Finnes også litt frøknekkebrød som er gode. Ellers hadde jeg gått for gode matoljer, pesto, nøtter, godt pålegg, kaffe, te, sjokolade osv. Tror ikke jeg heller hadde gitt ulike klassiske glutenfrie produkter da en ofte må smake seg igjennom en del for å finne hva en liker.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #7 Skrevet 20. desember 2024 Hadde helt ærlig droppa å kjøpe mat til henne. Kjøp noe annet fint. Glutenfri mat får hun nok tak i selv, hun trenger ikke masse påminnelser fra venner at hun er glutenallergiker. Anonymkode: 504ba...2a6 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #8 Skrevet 20. desember 2024 Dropp mat. Anonymkode: 4a12f...53c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #9 Skrevet 20. desember 2024 som en som blir skikkelig dårlig av å spise det jeg ikke tåler råder jeg deg til å gi noe annet, alt annet egentlig - sokker og duftlys, flakslodd, til og med julekuler er bedre enn å få noe mat tenker jeg Anonymkode: 3ed0d...147
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #10 Skrevet 20. desember 2024 Gode krydder, olivenolje, smakstilsatte oljer, god juice på glassflaske. God glutenfri pasta med en god tomatsaus til, fås tak i, i spesialbutikker. Konfekt kanskje. Anonymkode: c1bbd...aeb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #11 Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 10.14): Jeg mangler en gave til en vennine nettop har fåt glutenalergi. Så har tenkt å kjøpe noe god mat som er glutenfrir kansje kaker, brød, kjeks, knekebrø, spageti osv. Men er usiker på hvo jeg kan finne det? Anonymkode: b5c94...480 uenig med flere av svarene her: supert å få en slik gave! Eks god ost, glutenfri kjeks (eks Finax crackers, supergod) og en god vin/eplemost? Siden det er jul så kanskje kjeks/blåmugg (mye bra norsk for tiden) og søt hvitvin? Anonymkode: 6a6d1...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå