Gå til innhold

Hvorfor blir en del menn fornærmet av at mindre pene kvinner henvender seg til dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå snakker jeg ikke nødvendigvis i sex- eller forholdsrelasjon, men generelt. Jeg er mindre pen, og har opplevd ofte at menn blir fornærmet og sure av at jeg henvender meg til dem. Samtidig lyser de opp når en pen dame henvender seg. 

Anonymkode: 28a80...359

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foe høye tanker om seg selv antagelig. Ikke en normal reaksjon i alle fall

Anonymkode: 516a6...09a

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål... går ann å være hyggelig og høflig. Ikke sånn som at man begynner å se etter nærmeste utgang når en blir snakket til av noen som ikke ser ut som Disney prinsesse. Skjedd neg nien ganger. Kanskje jeg bare ville skravle, så stikker de fort. 

Anonymkode: 3f809...beb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For pene mennesker er fryd for øyet? Og ikke er det vondt å hvile øynene på de.

Anonymkode: 01a71...ae2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå snakker jeg ikke nødvendigvis i sex- eller forholdsrelasjon, men generelt. Jeg er mindre pen, og har opplevd ofte at menn blir fornærmet og sure av at jeg henvender meg til dem. Samtidig lyser de opp når en pen dame henvender seg. 

Har jeg aldri erfart, og kan ikke helt se at det er en problemstilling. Må være noen veldig spesielle menn du har henvendt deg til

Anonymkode: c7fff...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har jeg aldri erfart, og kan ikke helt se at det er en problemstilling. Må være noen veldig spesielle menn du har henvendt deg til

Hender de oppfører seg som du er i veien. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ingenting å bry seg om. Bare tenk at du har andre kvaliteter. Plutselig finner du en mann som lyser opp når han ser deg 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er samme grunn til at kvinner unngår å henge med sosialt sære menn: de har fått uønsket oppmerksomhet og seksuelle "tilbud" tidligere og slår derfor ned på all kontakt de ikke har initiert til selv.

Anonymkode: 0174f...f60

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann blir aldri fornærmet hvis en mindre pene kvinne henvender seg for hva nå enn det måtte være. Altså, du dikter opp i hodet noe som ikke er reelt her. Menn liker når trær faller på dem, get real.

Anonymkode: d94f1...a60

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En mann blir aldri fornærmet hvis en mindre pene kvinne henvender seg for hva nå enn det måtte være. Altså, du dikter opp i hodet noe som ikke er reelt her. Menn liker når trær faller på dem, get real.

Forskningen sier deg imot, altså. Det er bevist at mindre pene damer blir behandlet dårligere av de fleste rundt seg. Jeg har opplevd flere ganger å få en sur mine fra en mann, så kommer en vakker dame og får smil og masse hjelp. Jeg er ikke misunnelig på vakre damer - vi er alle født slik vi er. Men jeg forventer faktisk et snev av folkeskikk.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hender de oppfører seg som du er i veien. 

Kan jo hende du er i veien av og til? Uansett synes jeg det er en merkelig oppførsel som for meg viser til umodenhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskningen sier deg imot, altså. Det er bevist at mindre pene damer blir behandlet dårligere av de fleste rundt seg. Jeg har opplevd flere ganger å få en sur mine fra en mann, så kommer en vakker dame og får smil og masse hjelp. Jeg er ikke misunnelig på vakre damer - vi er alle født slik vi er. Men jeg forventer faktisk et snev av folkeskikk.

Hvilke forskning? Det er en forskjell mellom å bli behandlet ekstra bra og bli behandlet normalt. Dette gjør begge kjønn. Man behandler ikke vanlige mennesker som dritt bare fordi de ikke er pene. Den forskningen vil jeg se.Man behandler gjerne pene mennesker enda bedre. Dette gjør både menn og kvinner. Jeg opplever også å få ekstra god service og behandling enkelte ganger, men som regel blir jeg møtt med helt normal respekt og høflighet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg antar at det er samme grunn til at kvinner unngår å henge med sosialt sære menn: de har fått uønsket oppmerksomhet og seksuelle "tilbud" tidligere og slår derfor ned på all kontakt de ikke har initiert til selv.

Anonymkode: 0174f...f60

Dette tenker jeg er nok den mest sannsynlige grunnen. Det har skjedd så mange ganger at jeg har vært overfladisk hyggelig, som har blitt tolket i feil retning

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en pen dame og jeg merker det rundt meg på hvordan menn behandler meg versus mindre pene damer, både på jobb og på privaten. Det er veldig synlig dessverre. Det gjør meg bare kvalm for det meste, blir bare minnet på at behandlingen jeg får er kun pga utseende mitt. Men skal ikke lyve at det gjør livet noe enklere, da jeg også er flink til å misbruke det til egen fordel. 

Anonymkode: 33862...b0c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skulle han ikke bli det? Som kvinne som alltid har fått oppmerksomhet fra menn så blir jeg fornærmet når en mann som hverkan har utseende, eller andre ting på stell tror de har sjans på meg. 
Opplevd denne replikken flere ganger

« eeeh, du kunne ikke tenkt deg å dra ut med en som meg?» - Nei. 

« en fyr som meg har vell ikke sjans på deg?» - Der har du rett gitt.. 

Anonymkode: 0c10a...630

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er litt kjipt for oss som klarer å nyte noens utseende og kvaliteter uten å måtte ha "hele kaken" ... altfor mange folk som skal ha alt... hehe 

Anonymkode: 4464a...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvilke forskning? Det er en forskjell mellom å bli behandlet ekstra bra og bli behandlet normalt. Dette gjør begge kjønn. Man behandler ikke vanlige mennesker som dritt bare fordi de ikke er pene. Den forskningen vil jeg se.Man behandler gjerne pene mennesker enda bedre. Dette gjør både menn og kvinner. Jeg opplever også å få ekstra god service og behandling enkelte ganger, men som regel blir jeg møtt med helt normal respekt og høflighet

https://spsp.org/news/character-and-context-blog/klebl-physical-appearance-prejudice

https://www.hcamag.com/ca/news/general/the-ugly-side-less-attractive-people-treated-worse/125221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skulle han ikke bli det? Som kvinne som alltid har fått oppmerksomhet fra menn så blir jeg fornærmet når en mann som hverkan har utseende, eller andre ting på stell tror de har sjans på meg. 
Opplevd denne replikken flere ganger

« eeeh, du kunne ikke tenkt deg å dra ut med en som meg?» - Nei. 

« en fyr som meg har vell ikke sjans på deg?» - Der har du rett gitt.. 

Anonymkode: 0c10a...630

Men mannfolk generelt er jo ekstremt løse på tråden og ligger jo gjerne rundt. Er jo derfor en del mindre pene kvinner tror de har sjans for ekteskap med Topp 10-gutta, fordi disse guttene puler alt. 

Anonymkode: 32ad7...ecb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huff, det er likt hos begge kjønnene. Det er kvinner som ikke er fan av at mindre pene menn henvender seg til dem heller, menn burde vise de er bedre enn dette. Hvordan henvender du deg til dem og hvordan ser disse mennene ut?

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan jo hende du er i veien av og til? Uansett synes jeg det er en merkelig oppførsel som for meg viser til umodenhet

ja, samt høye tanker om seg selv. de siste dagene jeg har vært ute har det slått meg at pene mennesker virkelig er mangelvare. skjønner ikke hvorfor det mases så mye om utseende, egentlig. slapp av, liksom. men der igjen, kanskje det er derfor det mases så mye om det, siden det ikke er hverdagskost. det er jo som et rusmiddel man ikke får nok av, virker det som. ... oooog der igjen synes jeg egentlig også det blir for dumt å se ned på konkrete og synlige rusmisbrukere, når de fleste er rusmisbrukere selv, i en eller annen form ... 

Anonymkode: 4464a...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...