Prøver12345 Skrevet 20. desember 2024 #1 Skrevet 20. desember 2024 Hei:) Jeg er en dame på 40 år som i noen år har forsøkt å få barn ved hjelp av IVF og sæddonor. Så langt har jeg hatt bare spontanaborter og elendighet. Har flere blastocyster på frys- men er LIVREDD for å «teste disse ut» ettersom jeg føler jeg ikke klarer flere spontanaborter/sykehusinnleggelser. Det er som om kroppen er dårlig på selektere i starten - og jeg blir gravid så å si hver gang, selv om det ikke er liv laga. Er så vanskelig å se for seg at det skjuler seg en blastocyst blant mine 4 gjenværende som faktisk kan bli et barn. Noen oppløftende erfaringer som kan gi håp? Spesielt fra de litt «opp i årene» ❤️
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #2 Skrevet 20. desember 2024 Lite innspill fra sidelinja, om du er overvektig kan Wegovy være verdt å teste. Ellers ville jeg vurdert å besøke en energiarbeider for å balansere energier. Lykke til🤍 Anonymkode: fffcc...2d0 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #3 Skrevet 20. desember 2024 Hvor mange spontanaborter har du hatt? Og på hvilken dpo/uke har du mistet? Jeg er 37 og har mistet 4 ganger. Den siste var et ivf forsøk. En blastocyst fra 36 år gamle egg. Blir nå undersøkt for RPL. Dessverre tror jeg at det i begge våre tilfeller mest sannsynlig handler om uflaks, og at vi har flere egg med kromosomavvik, enn ikke. Studier har vist at det er hovedårsaken for spontanaborter. Da blir det litt som å kaste yatzy med litt dårlige terninger. Man må bare kaste nok mange ganger. Men det er klart at det tærer på. Hvis du er usikker på om du klarer å stå i det, så ville jeg undersøkt muligheten for å shippe embryoene til en klinikk i utlandet, hvor de kan utføre PGT på embryoene dine. Anonymkode: 828c9...2ea
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #4 Skrevet 22. desember 2024 Hvilke støttemedisiner bruker du etter innsett? Jeg er yngre enn deg, 27, men vi hadde 6 aborter før vi ble gravide og beholdt. Det som hjalp oss var prednisolon, albyl-e, klexane og prolutex ❤️ Anonymkode: b450c...246
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #5 Skrevet 23. desember 2024 Prøver12345 skrev (På 20.12.2024 den 9.39): Hei:) Jeg er en dame på 40 år som i noen år har forsøkt å få barn ved hjelp av IVF og sæddonor. Så langt har jeg hatt bare spontanaborter og elendighet. Har flere blastocyster på frys- men er LIVREDD for å «teste disse ut» ettersom jeg føler jeg ikke klarer flere spontanaborter/sykehusinnleggelser. Det er som om kroppen er dårlig på selektere i starten - og jeg blir gravid så å si hver gang, selv om det ikke er liv laga. Er så vanskelig å se for seg at det skjuler seg en blastocyst blant mine 4 gjenværende som faktisk kan bli et barn. Noen oppløftende erfaringer som kan gi håp? Spesielt fra de litt «opp i årene» ❤️ Klarer du å legge fra deg tanken på at det kunne blitt noe av disse fire du har på frys da? Hvis det er fire du har igjen kan du også prøve ut disse, og si at det er stopp etter det? Jeg har ett embryo på frys på et annet sykehus enn hva jeg er nå, og selv om det bare er et todagers vil jeg teste det ut - hvis det kan være det ene, så er det ikke noe mer jeg trenger heller 🙏❤ Anonymkode: bd8e0...755
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #6 Skrevet 23. desember 2024 Jeg hadde gått igjennom helvete for å få mitt første barn. Men om jeg hadde hatt barn, så ville jeg nok konsentrert meg om barna/barnet jeg hadde i din alder. Anonymkode: 42ee5...f94 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Skrevet 29. desember 2024 Om du klarer å distansere deg emosjonelt, bare akseptere at du mest sannsynlig forblir barneløs, er det kanskje mulig for deg å sette de inn uten å falle i grus av sorg etterpå. Legg fra deg hjertet, koble fra hodet og bare møt opp, få det gjort mens hodet er påkoblet et liv uten barn. Utrolig hva man klarer å stå i når man får en mer kynisk holdning. Anonymkode: 97a3a...94c 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 13.35): Hvor mange spontanaborter har du hatt? Og på hvilken dpo/uke har du mistet? Jeg er 37 og har mistet 4 ganger. Den siste var et ivf forsøk. En blastocyst fra 36 år gamle egg. Blir nå undersøkt for RPL. Dessverre tror jeg at det i begge våre tilfeller mest sannsynlig handler om uflaks, og at vi har flere egg med kromosomavvik, enn ikke. Studier har vist at det er hovedårsaken for spontanaborter. Da blir det litt som å kaste yatzy med litt dårlige terninger. Man må bare kaste nok mange ganger. Men det er klart at det tærer på. Hvis du er usikker på om du klarer å stå i det, så ville jeg undersøkt muligheten for å shippe embryoene til en klinikk i utlandet, hvor de kan utføre PGT på embryoene dine. Anonymkode: 828c9...2ea Men da vil man jo øke sjansen for barn med fysisk eller psykisk sykdom, dersom man har mange egg med kromosomavvik? Anonymkode: d5b68...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Skrevet 29. desember 2024 Begynne å venne deg til tanke på at det kanskje ikke blir barn med egne egg.. så go for it. Bedre å vite man prøvde alt og mislyktes enn å ikke gjøre det. Da vil du nok alltid lure på om det kunne være liv laga.. Eggdonasjon bør vel kunne gi god suksess? Anonymkode: 6dc6c...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå