Gå til innhold

Jul… jeg gruer meg sånn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er det bare noen få dager igjen og jeg gruer meg så fælt at jeg er helt fysisk uvel 😭

Blir alene med sønnen min hele julen. Vi skal feire julaften hos mine foreldre med hele familien. Jeg burde glede meg. Det er ingenting galt med familien, ikke fyll, ikke vold, ikke krangling. Alle pleier å være glade og kose seg.

Jeg synes ikke jul er noe koselig. Jeg synes det er et kvalmende overforbruk og jeg vrir meg i sorg og smerte med alle grisene som har levd korte, vonde liv bare for å ende opp på juletallerkenen.

Jeg tenker på all søpla vi produserer, all plasten og dritten som havner ut i naturen. Alle lekene sønnen min kommer til å se på 1 gang for så å legge vekk. Alle gavene som skal åpnes med gnistrende spenning.

Så avrunder vi det hele med en heidundrende nyttårsaften hvor vi passer på å skremme mest mulig fugler og annet vilt til døde med fargesprakende smell og pang.

God jul og godt nyttår 😭

Anonymkode: b6d64...f23

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

La oss stå sammen, og aldri sende opp en eneste rakett ♥️

Anonymkode: b48ff...c04

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det bare noen få dager igjen og jeg gruer meg så fælt at jeg er helt fysisk uvel 😭

Blir alene med sønnen min hele julen. Vi skal feire julaften hos mine foreldre med hele familien. Jeg burde glede meg. Det er ingenting galt med familien, ikke fyll, ikke vold, ikke krangling. Alle pleier å være glade og kose seg.

Jeg synes ikke jul er noe koselig. Jeg synes det er et kvalmende overforbruk og jeg vrir meg i sorg og smerte med alle grisene som har levd korte, vonde liv bare for å ende opp på juletallerkenen.

Jeg tenker på all søpla vi produserer, all plasten og dritten som havner ut i naturen. Alle lekene sønnen min kommer til å se på 1 gang for så å legge vekk. Alle gavene som skal åpnes med gnistrende spenning.

Så avrunder vi det hele med en heidundrende nyttårsaften hvor vi passer på å skremme mest mulig fugler og annet vilt til døde med fargesprakende smell og pang.

God jul og godt nyttår 😭

Totalt enig med deg mtp nyttår. Jeg tenker mest på alle hundene,kattene,kyr etc som har den verste dagen i året på nyttår😡😭 Hater Fyrverkeri og folk som skyter opp uten mål og retningssans. Nyttår er ingenting spesielt,egentlig bare en kip kveld. Hater nyttår.

Jul er koselig bare fordi det er ferie og ro. Gaver og mat er bare tull egentlig, velte seg velstand.🤢

Anonymkode: e9294...e9a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye av dette kan du fikse selv. Du trenger ikke overøse guttungen med masse ræl. Du kan frasi deg alle gaver å be om ikke å få noe. Du trenger ikke spise ribbe selv eller fyre opp en eneste rakett. 

Det fremstår nesten litt bortskjemt at du ikke kan kose deg med jula når du faktisk har en fin familie, en frisk sønn og alt du ellers måtte trenge. 

Anonymkode: 51691...2d2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Blir alene med sønnen min hele julen.

Jeg synes det er et kvalmende overforbruk og jeg vrir meg i sorg og smerte med alle grisene som har levd korte, vonde liv bare for å ende opp på juletallerkenen.

Men enda en konsument skulle du lage.

Anonymkode: 56ebb...df4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

God jul og godt nyttår 😭

Du er et godt menneske...gled deg over det og god jul til deg og.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner hva du mener, mye jeg og synes er helt forferdelig og forkastelig med det der ja. 

Anonymkode: 3addd...d85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta tak i deg selv altså. Gjør julen til det beste for deg selv og dine og ta ikke verdens synder på dine skuldre.

Anonymkode: 4bb88...165

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du snu ditt eget fokus til det ikke-materialistiske som er å sette pris på ved jul og nyttår? Du har et barn som tindrer av glede, du har gode familierelasjoner å skape minner sammen med. Tid og ro til gode samtaler, turer, fine filmer, god tid til å leke med barnet ditt, lese bøker, spille spill. 

Trivelig å tenne lys, fyre i ovnen, brenne røkelse, høre på julemusikk. Late morgener, lange frokoster, god tid rundt middagsbordet. Gode dufter som sprer seg i huset 

Nyttår med tid for refleksjon over året som er gått. Tenker på hva som var bra og hva man evt ønsker å endre ved eget liv (dersom det er innafor handlingsrommet man har). Håp og ønsker for det nye året. Kjøpe stjerneskudd og ikke raketter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

La oss stå sammen, og aldri sende opp en eneste rakett ♥️

Anonymkode: b48ff...c04

Og aldri kjøpe et eneste kjøttstykke i butikkene og droppe alle leker i plast i samme slengen?🤔

Anonymkode: d98d3...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (32 minutter siden):

Dere skal feire med familie, men blir alene hele jula? 

Lurer på det samme.....

Høres uansett ut som en nitrist jul for guttungen. Håper storfamilien er litt mer munter og gøyal så gutten får en fin julefeiring

Anonymkode: 9d41f...8b3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God jul og godt nyttår 😭

Jeg føler med deg. Vår familie er veldig vrenstrevridde, så om vi har gaver, så er det kun hjemmelaget og ønsket. Jeg orker ikke å gå i butikkene til noen av høytidene og se enda mer overforbruk og pushing av engangsartikler.Til nyttår tenner vi bål og ser på stjernene.

Verden er ikke laget for oss som er fornøyde med det vi har.

Anonymkode: 5c106...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og aldri kjøpe et eneste kjøttstykke i butikkene og droppe alle leker i plast i samme slengen?🤔

Anonymkode: d98d3...e2e

Er det så himla vanskelig? Vi kjøper/spiser aldri kjøtt. Fyrer ikke opp raketter. Og har ikke plastleker. 

Anonymkode: 3addd...d85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ærlig talt. Ta deg sammen og ikke ødelegg for sønnen din. Ef det noen det er synd på, er det sønnen din som har deg til mor.

Det burde blitt sendt en bekymringsmelding til bv hvis du ikke tar deg skikkelig sammen.

Anonymkode: 095fd...6a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...