Fighter83 Skrevet 21. desember 2024 #21 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg har hatt staff tidligere. Absolutt en flott hund men jeg hadde lett valgt Boston terrier om jeg skulle velge mellom disse to. Kun pga utseendet og hvor skremmende folk synes staff er. Jeg hatet at folk var redd hunden min bare pga utseendet, de var faktisk enormt mange. Ellers så ville hatt jeg helst hatt en hund under 12 kg, de færreste staffer i dag er under dette. Den må være energisk og kosegris om hverandre og like å gjøre noe lydighet, noe begge rasene gjør etter hva jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #22 Del Skrevet 23. desember 2024 Min dyrlege her fraråder staff nå, etter for mye avl på syke hunder. Det her resultert i en voldsom økning av hunder med kraftig, nesten invalidiserende allergi. Klør seg sprø og er helt såre. Hva med dansk/ svensk gårdshund? Anonymkode: 8b0a4...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #23 Del Skrevet 23. desember 2024 Arx skrev (På 21.12.2024 den 21.35): Hvis du tenker at DSG krever for mye bør du ihvertfall droppe Staff. Det er også aktive hunder som trenger å brukes. Støtter denne 100% Anonymkode: c83f5...375 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #24 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min dyrlege her fraråder staff nå, etter for mye avl på syke hunder. Det her resultert i en voldsom økning av hunder med kraftig, nesten invalidiserende allergi. Klør seg sprø og er helt såre. Hva med dansk/ svensk gårdshund? Anonymkode: 8b0a4...efb Dette stemmer dessverre. I tillegg parrer selv de "seriøse" oppdretterne individer med både ad og hd med hverandre og fortsetter med samme kombo flere ganger på rad selv om avkommene ender opp med D og E hofter. Anonymkode: c83f5...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #25 Del Skrevet 23. desember 2024 Har du vurdert whippet? Anonymkode: 41d9c...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #26 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.12.2024 den 11.25): Jeg har helt motsatt erfaring. Har hatt Staff og han elsket både andre hunder og mennesker. Anonymkode: a77bd...79b Det er kjempefint at din staff elsker andre hunder, men dette er ikke overførbart til staffer generelt, og er rett og slett temmelig misvisende i denne sammenhengen. Anonymkode: 257e1...b65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #27 Del Skrevet 24. desember 2024 Hvis du vil ha en sosial hund som kan gå løs så hadde jeg holdt meg langt unna staff. Det finnes noen få individer av dem som er sosiale og omgjengelige, men dette er altså mindretallet. Anonymkode: 63885...10a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #28 Del Skrevet 24. desember 2024 Staff er en av mine favorittraser, men jeg kommer aldri til å kjøpe det nettopp fordi de går så dårlig sammen med andre hunder. Med familie og venner som har hunder hadde det bare blitt problemer. Har flere venner med staff og det er ikke noe hyggelig å gå tur sammen fordi hundene må være i bånd og man må passe på hele tiden. Det skal sies at jeg er avlastningshjem for en staffetispe som IKKE har dette problemet, men hun er nok unntaket fra regelen. Fantastisk mild og fin med andre hunder, både kjente og fremmede. Anonymkode: c83f5...375 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå