Gå til innhold

Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe datovarer

Stor pike

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/rogaland/nar-butikkene-selger-mer-datovarer_-blir-det-mindre-i-posene-til-lavinntektsfamilier-1.17163799

Jeg forstår at det er vanskelig for den som ikke har noe, jeg gjør det. Men jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe datovarer. Når jeg finner en pakke med seks tynnskårete svinefileter for rundt 35 kroner, er jeg happy og slår til. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for å handle datovarer, og artikkelen endrer ikke på det. 

Anonymkode: 3f3c2...410

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke jeg heller. Datovarer er ikke veldedighet fra butikkenes side, de gjør et siste forsøk på å tjene penger på mat de ellers må kaste om en dag eller to. Du stjeler ikke fra Frelsesarmeens gryte. 

Anonymkode: 65175...df1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den disken er førstemann til mølla!

Anonymkode: b8cfb...638

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min lille by er det ingen matutdeling uansett...  Jeg har GOD samvittighet for å kjøpe nedsattvarer som ellers ville blitt kastet; det er matsvinn, lite miljøvennlig, lite respekt for matprodusenter. 

Jeg tror at SELV OM  det hadde vært matutdeling her jeg bor, ville ikke det gitt meg dårlig samvittighet å kjøpe fra datovaredisken.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også lite penger, lav inntekt. Men har aldri tigget om Julehjelp eller hentet matposer. Det er sånn jeg har råd til å kjøpe kjøtt fordi det er rabatt. Mange som har dårlig råd som ikke går å tigger mat over alt. 

Anonymkode: 5ce60...b6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Stor pike skrev (2 timer siden):

https://www.nrk.no/rogaland/nar-butikkene-selger-mer-datovarer_-blir-det-mindre-i-posene-til-lavinntektsfamilier-1.17163799

Jeg forstår at det er vanskelig for den som ikke har noe, jeg gjør det. Men jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å kjøpe datovarer. Når jeg finner en pakke med seks tynnskårete svinefileter for rundt 35 kroner, er jeg happy og slår til. Det kommer jeg til å fortsette å gjøre. 

Og hvor står det i den artikkelen at folk som kjøper dato varer skal ha dårlig samvittighet?  Jeg lurer alltid på hva folk egentlig har som intensjon med innleggene sine når tittelen helt tydelig er Clickbait.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også lite penger, lav inntekt. Men har aldri tigget om Julehjelp eller hentet matposer. Det er sånn jeg har råd til å kjøpe kjøtt fordi det er rabatt. Mange som har dårlig råd som ikke går å tigger mat over alt. 

Anonymkode: 5ce60...b6d

Javel. Forventer du en medalje? Bare fordi du klarer deg med det du finner i dato disken så betyr ikke det at alle klarer seg med det.Og det å omtale mennesker som er så desperate står i matkø for å kunne brødfø familien sin for tiggere er virkelig forkastelig.

Anonymkode: 63e32...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...