AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hva er deres leggerutiner for deres 2 åring? Her har ting sklidd helt ut etter lillesøster kom til verden i sommer. Klokka blir både ni og halv ti før vi får henne til å sovne selv de dagene hun har sovet lite i barnehagen. Noen ganger er hun tydelig overtrøtt, mens andre dager får hun bare ikke sove. Legger seg ned å prøver, men klarer ikke finne roen og ender opp med å finne på masse greier. Har lyst til å begynne å gå ut av rommet og la henne finne ut av det selv, men er redd hun skal ta helt av der inne. Hvordan gjør man den overgangen fra å sitte inne hos barnet til å gå ut når barnet ikke lenger er «fastlåst» til sprinkelseng? Rydder rommet for ting som er spennende? Anonymkode: 8fd80...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Her starter vi med kveldsstell rett før kl 19. Går deretter på rommet og leser bok, synger sang og koser. Sitter ved siden av til hun sovner, som regel før kl 19.30. Om hun har sovet i barnehagen kan klokka fort bli over 20 før hun sovner, så prøver å trappe det litt ned Anonymkode: 135c0...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Pusser tenner, legges i reiseseng, sitter i 5-10min og går ut. Han styrer gjerne i et kvarter til før han sovner selv Anonymkode: c7f13...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Har også en på 2,5. Vi begynner med kveldsstell ca kl 19. Jeg setter meg ved siden av senga, vi prater litt rolig og synger sang. Hun pleier å sovne innen 20 minutter. Jeg sitter med henne til hun sovner, men jeg bare sitter der og er mest mulig kjedelig. Har en stol ved fotenden av senga. Vi kuttet ut dagsoving for et par måneder siden fordi hun begynte å tulle og holde det gående til 22-23. Nå er hun trøtt og klar for å legge seg rundt 19-20. Anonymkode: 8df43...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Har en på 2,5 som stort sett sover en times tid i barnehagen hver dag. Vi begynner kveldsstell rundt sju. Leser en bok, snakker litt om dagen og synger en sang for henne på senga. Lenge har vi kunnet gå ut fra rommet etter det, og så har hun sovnet av seg selv ganske raskt og uten noe tull. Nå derimot er vi i en periode hvor legging drar mye mer ut i tid og er mye mer slitsomt for alle. Generelt sett er det mye følelser om dagen og kort vei til raseriutbrudd når ting blir litt feil for henne. Så det som tidligere var en hyggelig og harmonisk kveldsrutine inneholder nå mye mer gråt og sinne, som selvfølgelig er enda vanskeligere for henne å håndtere når hun er trøtt og sliten. Hun er ikke klar for å droppe dupp på fast basis helt ennå, men tror kanskje vi skal prøve å legge bittelitt senere så lenge hun har sovet på dagen. Men ellers så vi prøver bare å navigere oss gjennom kvelden så godt som mulig og vet at også dette er en periode som går over... Anonymkode: 29fb0...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Har en på 2,5 år og en på 8 mnd. 2-åringen spiser kveldsmat en gang mellom 18.45-19.15. Så er det tannpuss, klutvask, bleieskift. Går på soverommet og får smokken sin. Brer over dyna og sier god natt. Går ut av rommet og lar døra stå med en stor gløtt. Rydder osv utenfor. Ungen sovner innen 10-45 min om den legges kl.19.30. Dersom den ikke har sovet dupp på dagtid, sovner den på 5 min og legges 30 min tidligere. Anonymkode: def02...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå