AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Har fått påvist endometriose for noen år siden. Har hatt vondt i lysken i perioder men nå er det konstant. Når jeg reiser meg opp så må eg gå som en "krok" for det gjør så vondt. Sover dårlig itillegg. Har hatt cyster i samme område før så antar att det er en cyste som gjør att det er vondt. Men hvor lenge skal det gjøre vondt? Hvor tid skal en kontakte lege? Noen med erfaringer? Smertestillende virker ikke. Anonymkode: 62e94...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har fått påvist endometriose for noen år siden. Har hatt vondt i lysken i perioder men nå er det konstant. Når jeg reiser meg opp så må eg gå som en "krok" for det gjør så vondt. Sover dårlig itillegg. Har hatt cyster i samme område før så antar att det er en cyste som gjør att det er vondt. Men hvor lenge skal det gjøre vondt? Hvor tid skal en kontakte lege? Noen med erfaringer? Smertestillende virker ikke. Anonymkode: 62e94...454 Hvor tid du skal kontakte lege? Det enkle svaret er i går. Du skal ikke gå rundt og ha vondt 24/7. Ikke uvanlig å få endometriose i lyskekanalene og flere andre steder når du først har endometriose. Det viktigste du gjør er å stoppe blødninger med homonprevensjon slik a5 endometriosevevet ikke vokser men krymper. Anonymkode: 1ed7c...4b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Takk for svar. Jeg kan desverre ikke ta hormoner da jeg har operert bort høyre leverlapp pga en hormonbetinget svulst, såkalt leveradenom. Etter lapraskopi fikk jeg resept på hormonspiral, men denne har jeg ikke satt inn da jeg kan få nye svulster. Skal ta å ringe legen min i morgen, så kanskje jeg kan få en henvisning til ultralyd på sykehuset. Anonymkode: 62e94...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg kan desverre ikke ta hormoner da jeg har operert bort høyre leverlapp pga en hormonbetinget svulst, såkalt leveradenom. Etter lapraskopi fikk jeg resept på hormonspiral, men denne har jeg ikke satt inn da jeg kan få nye svulster. Skal ta å ringe legen min i morgen, så kanskje jeg kan få en henvisning til ultralyd på sykehuset. Anonymkode: 62e94...454 Hva skal du med ultralyd på sykehuset for? Endometriose sees ikke på ultralyd. Ville og vært relevant at du opplyste om leversykdom i hi. Her må både du og legene finne ut hva som er best for deg, og din spesielle situasjon. Anonymkode: 1ed7c...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå