AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #1 Del Skrevet 19. desember 2024 Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #2 Del Skrevet 19. desember 2024 Ja, det er ufint med mindre man blir spurt. Gaver er gaver, man takker og smiler. Det er selvsagt også ufint å gi julegaver man vet mottakeren virkelig ikke ønsker. I en annen kontekst enn at du har mottatt en gave, er det helt ok å fortelle omgangskretsen om hva du måtte mene om utsalgssteder. Anonymkode: 2be61...ed5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #3 Del Skrevet 19. desember 2024 Kan du ikke bare takke nei da, om det er så viktig for deg? Altså om du synes det er så jævlig, så si tusen takk, men neitakk. Også får du stå i det. De fleste er konfliktskye, takker, og hiver/gir gaven videre om de ikke liker det de får. Så enkelt og greit. Anonymkode: ea41f...fa7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #4 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 Kjøp en teflon-panne og en tube Colgate i retur Anonymkode: b389c...b08 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 19. desember 2024 #5 Del Skrevet 19. desember 2024 Da tar man imot, takker og legger den pent vekk når giver ikke er der lenger. Man trenger ikke å gjøre et stort nummer ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #6 Del Skrevet 19. desember 2024 Er litt usikker på hvorfor det ikke henger på greip? Hun kjøper produktet nesten rett fra fabrikk i Kina. Det blir pakket inn i plast, uten unødvendig embalasje, uten unødvendige mellomledd. Du kjøper produktet i Norsk butikk. Etter at det har gått mellom mange mellomledd, lager via lager i asia og europa. Blitt pakket inn i stor og fancy embalasje, med bilder og beskrivelser, og mye unødvendig luft. Og betaler på toppen av det ti gangeren det hun gjør for å støtte alt dette miljøsvineriet. Anonymkode: 3b2b2...a14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #7 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 Er du ikke vel bevart? Eller er du uten oppdateringer i verden rundt deg? Colgate tannkrem får du både med og uten fluor, som det meste annet av tannkrem. Er resten av infoen i tråden like kunnskap løs, så må du opprette en ny tråd der fakta stemmer med det du klager på. Stakkers mormor, så har et slikt barnebarn. Anonymkode: a522e...01e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #8 Del Skrevet 19. desember 2024 Nei, en er hverken utakknemlig, storforlangende eller ufin om en gir beskjed om det. Folk må gjerne kjøpe fra Temu, men en gir ikke andre gaver en har handlet der. Anonymkode: 6d103...b32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #9 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 Vis henne innlegget «Fremtiden i våre hender» har på Instagram i dag - kanskje hun da forstår hvor skadelig Temu-handling er Anonymkode: 9e951...7ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 19. desember 2024 #10 Del Skrevet 19. desember 2024 Greit nok at du har dine prinsipper. Men du trenger ikke drive å forkynne det ovenfor folk som bare prøver å være snill med deg. Det betyr at folk slutter å prøve å være god mot deg når du oppfører deg slik og setter så mye krav til mennesker rundt deg. Det samme gjelder for forkynnende vegeterianere, som skal snu en hel middag de harlitt invitert på, opp ned. Da hopper man bare over å invitere de neste gang. Så slipper man det utakknemmelige spetakkelet der noe mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 19. desember 2024 #11 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, en er hverken utakknemlig, storforlangende eller ufin om en gir beskjed om det. Folk må gjerne kjøpe fra Temu, men en gir ikke andre gaver en har handlet der. Anonymkode: 6d103...b32 Temu handler ikke om julegaver. De vil bare at du skal kjøpe. Har kjøpt fra Temu 1 gang. Ble fornøyd, men tenker meg ofte gjennom hva jeg kjøper, og hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #12 Del Skrevet 19. desember 2024 Skjønner godt du ikke ønsker Temu-gaver. Men nå er det 19. desember, fem dager til julaften. Da er det ikke tidspunkt for å nevne hva du ikke vil ha til jul. Med mindre hun spør. Hvis gavene alkerede dr kjøpt inn, kan du bare ta imot. Og så velger du selv hva du gjør med tingene etter jul. Anonymkode: 74e0a...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #13 Del Skrevet 19. desember 2024 Har hun ikke forstått hva temu er? Hvis hun er så opptatt av alt skal være bra må hun styre unna temu. Anonymkode: 0faa8...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 19. desember 2024 #14 Del Skrevet 19. desember 2024 Er ikke alle kamper i livet som trenger å tas. Dette er en sånn kamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #15 Del Skrevet 19. desember 2024 Jeg er enig med deg TS. Usikker på hvordan jeg ville håndtert det. Men syns ikke du er storforlangende. Syns det er helt sinnsykt at folk handler på temu og shein. Og jeg ønsker ikke varer derfra i mitt hjem og rundt mine barn. Anonymkode: 2ca04...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 19. desember 2024 #16 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 Jeg synes ikke du er utakknemlig eller sær og jeg skjønner deg godt. Jeg er ikke begeistret for Temu jeg heller. Jeg synes du skal stå for den meningen du har og ikke være redd for å si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #17 Del Skrevet 19. desember 2024 Morpheus skrev (3 timer siden): Greit nok at du har dine prinsipper. Men du trenger ikke drive å forkynne det ovenfor folk som bare prøver å være snill med deg. Det betyr at folk slutter å prøve å være god mot deg når du oppfører deg slik og setter så mye krav til mennesker rundt deg. Det samme gjelder for forkynnende vegeterianere, som skal snu en hel middag de harlitt invitert på, opp ned. Da hopper man bare over å invitere de neste gang. Så slipper man det utakknemmelige spetakkelet der noe mer. Nja, for sammenligningens skyld så hadde det vært som om bestemora her var vegetarianer pga miljø og helse, men serverte MUK-"mat" til barnebarna mor foreldrenes vilje. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: 424a6...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #18 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 17.48): Er man utakknemlig og sær for å si ifra at man ikke ønsker gaver fra Temu, og tenke at det ikke vil bli brukt her i hus om man får det? mormor er alternativ, opptatt av miljø, eier ikke teflon, og har ikke plastredskaper/enbalasje som kommer i kontakt med mat. Hun bruker ikke collgate-tannkrem fordi fluor er kreftfremkallende - og likevel kjøper hun julegavene i år fra temu. For meg henger det IKKE på greip, og jeg er sterkt motstander av temu og produktene der fra. Jeg føler nesten det blir ufint av henne å gjøre det når hun har slike verdier ellers, og vet hva vi tenker om temu.. da ville jeg heller ønsket den 20’kroningen i en konvolutt, hvis det er økonomien det står på… er jeg storforlangen? Ufin? Utakknemlig? For jeg syns ikke det.. Anonymkode: bc934...fd3 Aboslutt ikke, sagt fra selv at gaver derfra er uaktuelt Anonymkode: f1468...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå