Gå til innhold

Evigvarende mens etter p pille slutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått på p piller i 10 år. Er 45 nå. Sluttet forrige måned og nå fikk jeg min første ekte mens. Et blodbad! Blødde en uke, og nå snart to uker etter har jeg fortsatt brunlig utflod. Er det mulig da? ??Kjenner at har lite lyst til å ha det slik...ønsket om en hormoner hverdag ble brått en del tanker. Erfaringer med mens i 40 åra? Hadde ikke slik mens før p piller. Ved piller kun 4 dager ishockey og lite.

PS. Alt fint hos gyn i august. 

Anonymkode: 987aa...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

10 år på p-piller og det vil ta tid for hormoner å balansere seg. For meg tok det flere mnd, så ha litt tålmodighet. Du kan teste ut tilskudd av magnesium som kan hjelpe, velg i såfall en lettopptakelig form. Men ellers, se an et par mnd minst. 

Anonymkode: 67a21...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brunlig utflod er vel bare litt rester av mensen som bruker litt tid på å komme helt ut. Jeg opplever også at mensen bruker litt lenger tid på å bli helt ferdig nå som jeg er over 40. Tror det henger sammen med at skjeden er litt mindre fuktig enn før. 

Anonymkode: 6c35e...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå etter førti så blør jeg som en gris. Kortere syklus. Og kraftig syklus. Helt elendig. Jeg har søkt råd til legen. Håpet at jeg hadde kommet i overgangsalderen og tatt masse tester. Nei da. Masse østrogen igjen jeg vettu. Jeg følte jeg hadde konstant mensen. For jeg blødde lenge også. Men sist mensen min var jeg på overtid. Og blødde bare i 3 dager og brukte bare bind første dagen og truseinnlegg de to andre. Så hvis dette er det nye normen så blir jeg kjempe fornøyd. Jeg har ikke gått på noe hormonelt siden jeg var midten av 20 årene. Min mann steriliserte seg etter vårt andre barn. Jeg er no snart 45. 

Anonymkode: d7070...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...