AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #1 Del Skrevet 19. desember 2024 Jeg er helsefagarbeider med videreutdanning som ønsker å ta mer utdanning for bedre lønn. Noen råd om hva som kan være lurt å ta av studier? Er 40 år. Anonymkode: 2ea4a...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #2 Del Skrevet 19. desember 2024 Er nok fint lite studier som lønner seg økonomisk om du er 40 år med HFA + videreutdanning. Da skal du først studere mange år, før du begynner med 0 annsinitet i et nytt yrke (de fleste yrker regner ikke annsinnitet fra urelevante jobber). (og de fleste høytlønnede yrker ser etter unge folk med lange karrierer foran seg) Evt kan du kanskje vurdere noe ala sykepleie / vernepleie, da beholder du all annsinniteten din + får et lite oppsving lønnsmessig, men du skal jobbe mange år før det går opp økonomisk om du skal slutte å jobbe 3 år for litt bedre lønn. Hadde nok ikke gidda omskolere meg om jeg var i din posisjon. Anonymkode: 9e1dd...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #3 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er nok fint lite studier som lønner seg økonomisk om du er 40 år med HFA + videreutdanning. Da skal du først studere mange år, før du begynner med 0 annsinitet i et nytt yrke (de fleste yrker regner ikke annsinnitet fra urelevante jobber). (og de fleste høytlønnede yrker ser etter unge folk med lange karrierer foran seg) Evt kan du kanskje vurdere noe ala sykepleie / vernepleie, da beholder du all annsinniteten din + får et lite oppsving lønnsmessig, men du skal jobbe mange år før det går opp økonomisk om du skal slutte å jobbe 3 år for litt bedre lønn. Hadde nok ikke gidda omskolere meg om jeg var i din posisjon. Anonymkode: 9e1dd...b00 Hadde ikke tatt råd fra en som ikke engang kan stave ansiennitet. Jeg ville tatt noe helserelatert deltid, feks vernepleie og deretter årsstudie i ledelse (nettbasert UiT). Anonymkode: fd6dc...4e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå