Gå til innhold

Cafebesøk m/baby/hvor ofte vaske babytøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har to spørsmål. Jeg har lyst å gå på en shoppingtur med en veninne for å endelig kjøpe nye klær etter fødsel og tenkte da å dra på cafe med henne. Tenkte da å dra i 12 tiden / når di fleste er på jobb og skole. Sånn at det ikke er stappa fult når vi drar dit. Er det innafor å ta med baby til byen når den er 2 uker gammel? Og hvor gammel må baby være for at den ikke skal føle på ett stress med å bli med en runde i vogna på en ettermiddag når det sikkert er fult av folk i byen. Og for at den skal kunne ha det greit på ett cafebesøk på en ettermiddag når folk har slutta jobb? Jeg føler selv jeg blir litt ør i hode når jeg sitter på full cafe da det blir mye lyd. Dette må vel bli veldig stressende for en baby? Men jeg har en veninnegjeng hvor vi elsker å treffes på cafe når di andre er ferdig på jobb. Men vil jo ikke stresse babyen...

Anonymkode: cb304...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å stille spørsmål nr 2:

Hvor ofte vasker dere babytøy (som ikke har blitt sølt eller gulvet på)?

Babyen bader flere ganger i uka. Er det da greit å ikke vaske mellom hver gang tøyet er brukt? En outfit bestående av sparkebukse, vest og body er ofte kunn på til baby skal legge seg og da legger jeg han ofte i kunn bodyen. Så alt annet er jo bare brukt ett par timer. (Vasker selvsagt om det blir søl eller bæsj på) men er det nødvendig å vaske klær til ofte nybadet og ren baby mellom hvert bruk hvis den kunn har det på ett par timer?

Anonymkode: cb304...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjenner din egen baby best. Min baby hadde ikke tålt en slik cafétur mtp støy, og hadde nok lagt seg i soving i 2 dager i strekk etterpå hvis hen ble utsatt for så mye støy. Vi holder oss hjemme nå i denne førjulstiden med fulle kjøpesentre og cafeer da det ikke er i babyens interesse i det hele tatt å være med på noe sånt, og vil heller ikke at baby skal utsettes for å få smittsomme sykdommer når hen er så liten. Vi vil ikke tilbringe julen på nyfødt intensiv med en baby som har blitt smittet av RS. 

Og nei, du trenger selvsagt ikke vaske tøy som er brukt noen timer, eller for den saks skyld en dag eller to når det ikke er tisset eller bæsjet eller gulpet på. 

Anonymkode: 43c89...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt med baby ut sånn før etter 8 uker, og det var om sommeren uten mye luftveissykdommer i omløp. 2 uker hadde vært altfor tidlig for meg og vår baby, og i alle fall på denne tiden av året. Så tidlig dro en av oss ut alene for å gjøre nødvendig ærend, og baby var igjen hjemme med den andre forelderen. 
Du trenger ikke vaske klær som ikke er møkkete. Babyen trenger heller ikke å bli badet flere ganger i uka, 1 holder i massevis

Anonymkode: 21fe6...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er nyfødttiden omtrent den eneste perioden der det ikke er stress å ta med barn på cafe. Etter 2-3 måneder har mine slitt med å sove på steder med mye bråk uten at vognen beveger seg, men her er alle unger og foreldre ulike.

Jeg syntes egentlig aldri at det var stas å være på kafe med baby i permisjonstiden. Vognen er i veien, det er støyete, ikke alle kafeer har stellebord, og jeg har generelt vært mest glad i å gå tur ute, være hjemme eller hos folk jeg kjenner godt og er komfortabel med. Særlig i førjulstiden ville jeg nok holdt meg unna kafeer. Men det er bare å prøve, så finner man ut hva som passer seg og baby. 

Babyklær har jeg skiftet ved søl og siden mine har vært gulpere har det alltid blitt minmum 2 ganger om dagen, så akkurat der er jeg ikke til god hjelp. 😅😬 Hender at vi har brukt samme bukse i noen dager, da. Men skifter hver kveld uansett hvis vi har vært ute og gjort ting, brukt offentlig stellebord etc. 

Anonymkode: e24e3...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei på snart 4 veker. Har ikkje vore på cafe (har ingen å gå med), men har vore på shopping i fleire runder. Har gått heilt fint, men eg har ein skikkelig søvebaby. Ho stort sett sover gjennom det meste. Du kan jo prøve ein liten tur og sjå korleis ditt barn reagerer. 

Anonymkode: 3b0eb...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...