AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #1 Del Skrevet 19. desember 2024 Vært på sykehus pga magen. De finner ingenting. Gjennomgått ct og gastroskopi. Ingen funn. Magen min brenner. Hva gjør man? Jeg er sendt hjem, men hva er dette for noe. Brenner i tarmene nå. Det må jo være farlig dette her, eller:( Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #2 Del Skrevet 19. desember 2024 Du som lå på Kongsvinger? Anonymkode: f098a...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #3 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vært på sykehus pga magen. De finner ingenting. Gjennomgått ct og gastroskopi. Ingen funn. Magen min brenner. Hva gjør man? Jeg er sendt hjem, men hva er dette for noe. Brenner i tarmene nå. Det må jo være farlig dette her, eller:( Anonymkode: 7bb55...eed Nå har du blitt sjekket av lege, legevakt og sykehus og ingen av de har funnet noe så du kan være veldig trygg på at det ikke er noe farlig. Anonymkode: 264b9...18e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #4 Del Skrevet 19. desember 2024 Det var du som var sint fordi 113 ikke ville sende ambulanse? Og at fastlegen ikke la deg inn? De hadde med andre ord HELT RETT, på tide å ts tsk i helseangsten. Anonymkode: eef21...c93 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #5 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var du som var sint fordi 113 ikke ville sende ambulanse? Og at fastlegen ikke la deg inn? De hadde med andre ord HELT RETT, på tide å ts tsk i helseangsten. Anonymkode: eef21...c93 Fik beskjed om betennelse i magesekk. Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #6 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fik beskjed om betennelse i magesekk. Anonymkode: 7bb55...eed Men da har de jo funnet noe? Anonymkode: 45771...add 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #7 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da har de jo funnet noe? Anonymkode: 45771...add De konkluderte med det ja, men ble satt på syredempende som bare gjør meg enda verre, så jeg gir opp. Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #8 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fik beskjed om betennelse i magesekk. Anonymkode: 7bb55...eed Men hvorfor fortsetter du å kverne på dette når de har fortalt deg hva som er galt? Anonymkode: 264b9...18e 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #9 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vært på sykehus pga magen. De finner ingenting. Gjennomgått ct og gastroskopi. Ingen funn. Magen min brenner. Hva gjør man? Jeg er sendt hjem, men hva er dette for noe. Brenner i tarmene nå. Det må jo være farlig dette her, eller:( Anonymkode: 7bb55...eed Fungerer magen din normalt? Jeg har funksjonell dysleksi og ibs -de finner heller ikke noe «galt» men det er ofte noe funksjonelt dvs autonome nervesystemet har hengt seg opp, om man ikke finner noe på bilder eller video. Da kan man få mye plager fra mage vondt, svie -føler kroppen står i «brann». Anonymkode: baf88...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #10 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fungerer magen din normalt? Jeg har funksjonell dysleksi og ibs -de finner heller ikke noe «galt» men det er ofte noe funksjonelt dvs autonome nervesystemet har hengt seg opp, om man ikke finner noe på bilder eller video. Da kan man få mye plager fra mage vondt, svie -føler kroppen står i «brann». Anonymkode: baf88...563 Nei, den fungerer absolutt ikke normalt, og det brenner. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:/ Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #11 Del Skrevet 19. desember 2024 Ved gastritt prøver en å finne årsaken til det, og behandle årsaken. Ofte finner en ikke årsaken. En av symptomene er som du beskriver smerter og brennende følelse magen, hals og bryst. For å behandle magesåret gis syredempende. Så det høres ut som sykehuset har kontroll og gir deg riktig behandling. Du må gi det den tiden det tar å hele. Anonymkode: 154b2...8c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #12 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, den fungerer absolutt ikke normalt, og det brenner. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:/ Anonymkode: 7bb55...eed Om det ikke hjelper på sikt så må du nesten høre om Å bytte medisin. Jeg fikk også beskjed om gastritt men det var funksjonell dyspepsi og da hjelper ikke medisiner på den måten. Anonymkode: baf88...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #13 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om det ikke hjelper på sikt så må du nesten høre om Å bytte medisin. Jeg fikk også beskjed om gastritt men det var funksjonell dyspepsi og da hjelper ikke medisiner på den måten. Anonymkode: baf88...563 Men hvordan skal jeg vite hva jeg har?:/ Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #14 Del Skrevet 19. desember 2024 Jeg får bare gi meg her inne, men smertene er uholdbare så får se hva jeg gjør. Dette er håpløst… Anonymkode: 7bb55...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #15 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De konkluderte med det ja, men ble satt på syredempende som bare gjør meg enda verre, så jeg gir opp. Anonymkode: 7bb55...eed Somac hjelper ikke på meg men nexium fungerer. Kanskje du skal prøve en annen type syredempende. Anonymkode: 1be1c...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #16 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hvordan skal jeg vite hva jeg har?:/ Anonymkode: 7bb55...eed Så de ingenting på gastro? Hvordan kan de da si det er gastritt? Trodde man kunne «se» det der? Jeg var igjennom det samme som deg av sjekker og hos gastroneterolog. De fant ikke noe, etter det så var jeg hos indremedisiner som gikk igjennom sykehistorikken, sympt og tok en undersøkelse. Han som da mente det var funksjonell dyspepsi (jeg grenser til gastroparese) har alle mage sympt du kan tenke deg med unntak av blod og slim i avføring. Du kan evt prøve deg frem med kost? Ang med så må du høre om det finnes noe annet å prøve. Hjelper ikke dette så må du enten bare vente å se eller be om å få det ennå grundigere utredet. Anonymkode: baf88...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #17 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg får bare gi meg her inne, men smertene er uholdbare så får se hva jeg gjør. Dette er håpløst… Anonymkode: 7bb55...eed Jeg har hatt syke smerter og reflux som ble konkludert med IBS. Fikk sterk angst av det hele fordi det var veldig voldsomme smerter. Kosthold og tilskudd av bl.a magnesium har vært redningen. Er så godt som smertefri, og reflux har roet seg betraktelig. Så verdt å teste ut, for bl.a magnesium er veldig viktig for fordøyelsen - også for gastritt. Viktig med riktig type magnesium, noen er bedre for magen enn andre. Nå kan forøvrig IBS også gi brennende følelse i magen. Sett i gang med low fodmap som en start, best å spise mat fra bunnen og betennelsesdempenden mat. Verste for magen min er linser, bønner, korn o.l, samt laktose. Anonymkode: 0b93e...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå