Gå til innhold

ME-syk og begravelse.Hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer du ikke, så klarer du ikke.

Hva andre kommer til å tenke? Tja, nå regnes vel ikke ME som en reell sykdom, samme med fibro, så folk kommer kanskje til å tenke at du overdriver. 

Anonymkode: 34885...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bortsett fra at med ME-sykdom som alt er i forverring og nedadgående spiral kan det fort føre til en varig forverring av sykdommen.

Det er det faktisk ikke verdt å risikere, især når en har 3 barn som en i verste fall kan måtte si fra seg omsorgen for.

Anonymkode: d30fe...66c

Ja de ungene . De må jo bli utrolig preget av en sånn oppvekst. 

Anonymkode: dd563...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg og ville presset meg. Det er ikke slik at familiemedlemmer dør hver uke liksom. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Finner du flere måter å gi TS dårlig samvittighet på?

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slutt nå. Vis litt hensyn og respekt til noen som er syk og som har opplevd dødsfall i familien.

Anonymkode: 1982d...fcb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Jeg er en kvinne i 40 årene som er ME-syk.

Et familiemedlem døde for noen dager siden av sykdom. Noe som er veldig trist og leit. Det skal være begravelse i disse dager. Jeg selv er ME syk og har den siste måneden hatt dalende form. Såpass at jeg knapt klarer en tur på butikken. Har tre barn hjemme og det lille overskuddet jeg har blir brukt på de. Jeg har selvfølgelig lyst å delta i begravelsen. Men med reisevei, begravelse og alt det innebærer kommer jeg til å kræsje totalt etterpå.Hva ville dere gjort? Og kommer folk til å skjønne om jeg ikke deltar?

Anonymkode: e5227...c5f

Du bør bli hjemme, og det uten dårlig samvittighet. Om det skulle være noen som ikke forstår så er det mennesker du ikke har godt av å ha i livet ditt slik situasjonen er nå.

Anonymkode: fe3a9...5e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS her. Takk for den. Ungene har det så fint som ungene kan ha det. Hva mer kan jeg gjøre? Jeg gir de hver cm av meg selv. Hele tiden. Ungene mine har den tryggeste oppveksten de kan ha. Fullt av kjærlighet og trygghet. De har også en far som gir de like mye.

Anonymkode: e5227...c5f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli hjemme. Sykdom må tas hensyn til og man skal ikke presse seg over evne. Har selv ME og har 3 barn og far jobber turnus. All min energi går til de, og det betyr at jeg ikke kan delta på ting som får konsekvenser. Jeg vet godt hvordan du har det❤️ Følg magefølelsen. Ikke sikkert du klarer å presse deg avgårde uansett selv om du vurderer nå å gjøre det. Kroppen stopper seg selv, særlig når man vet at det tar av overskuddet man kan gi til barna ❤️❤️

Anonymkode: 1e84c...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klarer du ikke, så klarer du ikke.

Hva andre kommer til å tenke? Tja, nå regnes vel ikke ME som en reell sykdom, samme med fibro, så folk kommer kanskje til å tenke at du overdriver. 

Anonymkode: 34885...80e

"Det er en alvorlig sykdom med et langvarig forløp."

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/utmattelsessyndrom-kronisk/utmattelsessyndrom-kronisk

Bruk huet før du svarer, kan være et råd å ta med seg videre. 

Anonymkode: 94e28...4f4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...