AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden For litt siden ble jeg kontaktet av noen i forbindelse med en stilling, hvor han sa at jeg virket som den perfekte match. Da jeg leste annonsen ble jeg litt satt ut, for jeg har hverken erfaringen eller utdanningen som egentlig kreves for å jobbe med dette. Men, jeg hadde uten å nøle takket ja dersom jeg fikk en slik jobb, og jeg er utdannet i noe som på sett og vis kan være litt relevant, men egentlig ikke. Jeg har avtalt intervju, men lurer litt på om det ikke nødvendigvis alltid er så bra å sende speidere på jakt etter nye hoder når det er de som sitter og jobber med det konkret som egentlig bør være de som leter, og som vet hva de egentlig trenger i en ny kollega/arbeidstaker? Ps: Skal ikke lure til meg stillingen. Anonymkode: ab883...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden En del sånne rekruttere er særlig vanlig i IT bransjen. Ofte har de utdanninga si innenfor nettopp HR eller salg/markedsføring og ikke så mye fagbakgrunn. En del av disse driver rent no cure no pay som gjør at mange har et sterkt incentiv til å få til så mange avtaler som overhodet mulig i håp om at firmaet velger nettopp en av deres kandidater. Litt annereledes der rekrutteringsfirmaet brukes i mer struktuerte prosesser og man får betalt etterhvert som prosessen skrider frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå