AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #21 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 13.47): Føler du at misunnelse fra andre kvinnelige kolleger, venner osv? Du har ikke gjort dem noe, bare vært deg selv, men allikevel blir du skult etter på åpen gate fordi du nettopp ser bra ut? Anonymkode: 56b78...a0a Både og. Opplever det jevnt over som mye mer plagsomt med stadig seksuell interesse fra menn, enn jeg opplever det som plagsomt med seksuell sjalusi fra kvinner. Kommer stort sett greit overens med kvinner. Men så henger det at enkelte kvinner er så intenst sjalu og usikre at de setter himmel og jord i bevegelse for å ta meg på noe, og da oppveier de lett hvor plagsomt seksuell interesse fra menn, er. Anonymkode: 38d5b...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #22 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): henger det at *hender det at Anonymkode: 38d5b...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #23 Del Skrevet 21. desember 2024 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Det er ikke sikkert at det er på grunn av utseendet, TS. Jeg er en slaskete noen-og-40-åring som bærer preg av å ha fått to barn og ikke har vært spesielt heldig med genene aldringsmessig. Noen ganger har jeg møtt mennesker som ikke tåler meg uten at jeg egentlig har hatt noe med dem å gjøre. Jeg tror du får det bedre dess fortere du aksepterer dette. Det er ikke deg, det er dem. Og det skjer de fleste av oss. Er ikke helt uenig med deg, men svaret ditt er likevel litt som en hvit middelaldrende mann ville svart en lesbisk svart fjortenåring… Det sitter bare i ditt hode, det er de som har problemer, ikke bry deg om det. Det er å si at det er den andre som har problemet er litt som å bagatellisere menneskers erfaring med seksuell trakassering, mobbing, rasisme. Da slipper man unna å se på det som et problem man forventes å bry seg om. Anonymkode: 38d5b...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #24 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nja. Skjønner holdningen din, men stemmer ikke. Anonymkode: 3670b...9a4 La meg omformulere da: Er hun vakker på innsiden så er hun vakker uansett. Det tror jeg stemmer. Ihvertfall i forhold til slik jeg tenker om mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #25 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Her ser vi forskjellen på hvordan man ser på kvinner kontra menn. Anonymkode: af486...75a Det var ment som en spøk 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #26 Del Skrevet 21. desember 2024 Nymerïa skrev (22 minutter siden): Det er ikke sikkert at det er på grunn av utseendet, TS. Jeg er en slaskete noen-og-40-åring som bærer preg av å ha fått to barn og ikke har vært spesielt heldig med genene aldringsmessig. Noen ganger har jeg møtt mennesker som ikke tåler meg uten at jeg egentlig har hatt noe med dem å gjøre. Jeg tror du får det bedre dess fortere du aksepterer dette. Det er ikke deg, det er dem. Og det skjer de fleste av oss. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 21. desember 2024 #27 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er ikke helt uenig med deg, men svaret ditt er likevel litt som en hvit middelaldrende mann ville svart en lesbisk svart fjortenåring… Det sitter bare i ditt hode, det er de som har problemer, ikke bry deg om det. Det er å si at det er den andre som har problemet er litt som å bagatellisere menneskers erfaring med seksuell trakassering, mobbing, rasisme. Da slipper man unna å se på det som et problem man forventes å bry seg om. Anonymkode: 38d5b...7ef En middelaldrende hvit mann som svarer en lesbisk svart tenåring? Er det et fenomen? Jeg har aldri noensinne vært i en situasjon der to slike mennesker har utvekslet livserfaringer, så det kan jeg ikke forholde meg til. Det hadde egentlig vært interessant å høre på. TS skriver om skuling på gata, verken seksuell trakassering, mobbing eller rasisme. Jeg mistenker at hun er venninne med hun som har skrevet her flere ganger om at fremmede kaster egg på henne. Den mest nærliggende forklaringa i TS' tilfelle er at de folkene hun mener skuler på henne har en dårlig dag, bare ser sure ut uten at de er det, synes hun ligner på den verste læreren de hadde på barneskolen osv. Det er mindre sannsynlig at det er fordi folk går rundt og skuler på alle pene mennesker de ser på gata. For å snu på det; kan noen her bekrefte at de skuler på folk på gata fordi de er pene? Jeg som ikke-vakker har opplevd at folk på jobb rett og slett har mislikt meg. Jeg har ikke hatt noen konflikter med dem, jeg har ikke lagt meg borti jobben deres, de har ikke kommet med noen forklaring. Jeg tror ikke jeg gjør TS noen tjeneste med å sannsynliggjøre at det handler om henne når jeg med handa på hjerte kan si at jeg tror de aller fleste opplever innimellom at vi møter folk som hater oss for at vi eksisterer. Det er mye lettere å bare akseptere at sånn det med det, i stedet for å se på det som at det er noe som har noe med oss å gjøre. Dette er hva jeg ser for meg som å skule på noen på gata. TS for korrigere meg hvis jeg har misforstått. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #28 Del Skrevet 21. desember 2024 Irak skrev (8 minutter siden): La meg omformulere da: Er hun vakker på innsiden så er hun vakker uansett. Det tror jeg stemmer. Ihvertfall i forhold til slik jeg tenker om mennesker. Tenker det er litt farlig å si. Blir som å fortelle noen på 14 som blir grovt mobbet og utestengt at de ikke er vakker på innsiden, for ellers har andre behandlet dem bra å likt dem. Det er mye som avgjør hvordan vi blir behandlet. Utsendet, oppførsel, stil/hint til personlighetstrekk noen assosiserer med noe enten bra, dårlig, nøytralt. Livsstilen vår. Anonymkode: 2a749...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #29 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker det er litt farlig å si. Blir som å fortelle noen på 14 som blir grovt mobbet og utestengt at de ikke er vakker på innsiden, for ellers har andre behandlet dem bra å likt dem. Det er mye som avgjør hvordan vi blir behandlet. Utsendet, oppførsel, stil/hint til personlighetstrekk noen assosiserer med noe enten bra, dårlig, nøytralt. Livsstilen vår. Anonymkode: 2a749...c3a Å hvordan den personen er og har det. Ikke bare oss. Anonymkode: 2a749...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #30 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker det er litt farlig å si. Blir som å fortelle noen på 14 som blir grovt mobbet og utestengt at de ikke er vakker på innsiden, for ellers har andre behandlet dem bra å likt dem. Det er mye som avgjør hvordan vi blir behandlet. Utsendet, oppførsel, stil/hint til personlighetstrekk noen assosiserer med noe enten bra, dårlig, nøytralt. Livsstilen vår. Anonymkode: 2a749...c3a Det var ikke slik ment. Ondskapsfulle mennesker vil det alltid være... Nå pirker du veldig synes jeg... Om man er trygg på seg selv og har et godt selvbilde, så er man i stand til å gjøre det som er bra og godt for en selv. En 14 åring har ikke bestandig disse forutsetningene, siden dem er i utvikling og vekst. Alle mennesker kan ha behov for støtte innimellom, dog blir det en annen diskusjon. Hjelp i form av psykisk helsehjelp blir noe annet. Jeg mener et oppegående fungerende menneske i tilfelle det skulle være noen tvil... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #31 Del Skrevet 21. desember 2024 Irak skrev (6 minutter siden): Det var ikke slik ment. Ondskapsfulle mennesker vil det alltid være... Nå pirker du veldig synes jeg... Om man er trygg på seg selv og har et godt selvbilde, så er man i stand til å gjøre det som er bra og godt for en selv. En 14 åring har ikke bestandig disse forutsetningene, siden dem er i utvikling og vekst. Alle mennesker kan ha behov for støtte innimellom, dog blir det en annen diskusjon. Hjelp i form av psykisk helsehjelp blir noe annet. Jeg mener et oppegående fungerende menneske i tilfelle det skulle være noen tvil... Sier det fordi jeg vet at svært usikker mennekser som opplever faktiske tung behandling fra andre leser her. Jeg vet du mente det godt og syns du er kjempe snill. Sa det bare fordi det er ikke en regel om at verden er snill, den er ikke det. Noen er snille, men det er på mange møter et ekstremt dystert sted. Anonymkode: 2a749...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #32 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud! 😔 Meldte du om han? Han kan ikke være sjef og opptre sånn. Anonymkode: 2a749...c3a Jeg gjorde det☺️ Anonymkode: 1ae49...391 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #33 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sier det fordi jeg vet at svært usikker mennekser som opplever faktiske tung behandling fra andre leser her. Jeg vet du mente det godt og syns du er kjempe snill. Sa det bare fordi det er ikke en regel om at verden er snill, den er ikke det. Noen er snille, men det er på mange møter et ekstremt dystert sted. Anonymkode: 2a749...c3a Takk for det. For all del. Det er bra du løfter fram problematikken. Verden er urettferdig i det store og det hele. Jo fortere man tar til seg den lærdommen, jo lykkeligere blir man tenker jeg. Da må man prøve å finne sine gode lysglimt. Det du sender ut i verden, kan komme tilbake til deg om man er heldig. Det har jeg opplevd mange ganger, og det er den beste følelsen i hele verden ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 21. desember 2024 #34 Del Skrevet 21. desember 2024 Irak skrev (20 timer siden): Alle kvinner er vakre og sjarmerende på sitt vis. De trenger bare å møte den gode sjarmerende mannen som klarer å lokke dette fram. Skjønnhet kommer innenfra ❤️ Jeg skulle ønske det var sant og for veldig mange stemmer det sikkert, men nei, det finnes mennesker, også kvinner, som ikke er vakre eller sjarmerende på noe vis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #35 Del Skrevet 21. desember 2024 Jdz skrev (Akkurat nå): Jeg skulle ønske det var sant og for veldig mange stemmer det sikkert, men nei, det finnes mennesker, også kvinner, som ikke er vakre eller sjarmerende på noe vis. Det er jeg klar over...Det var ment som en spøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #36 Del Skrevet 21. desember 2024 Har vært noen ekle opplevelser med menn fordi de visstnok synes jeg var så deilig at de tillot seg selv å miste hodet, men jeg har kloke og gode venninner som selv er svært søte til pene, så ikke opplevd misunnelse fra dem. De er klar over baksiden jeg har opplevd angående diverse menn, samt at en venninne sa det var veldig bra at menn tenderer til å sikle etter meg, for det kunne hun bruke som test ovenfor menn hun datet. "Glemte" de å oppføre seg godt mot henne når hun presenterte dem for meg var de ingenting å satse på. Mannen hun ble gift med så like forelsket på henne når jeg var tilstede, og har aldri sett sultent på min kropp. Han elsker henne. Et par jenter som ble meningsløst sjalu da vi var yngre har det vært. Meningsløst fordi jeg ikke la meg etter deres kjærester, og deres kjærester gjorde heller ikke noe utfall mot meg, så kun egenprodusert sjalu liksom, grunnløst. Jeg har vært godt likt av kvinner og har mange venninner. Vært godt likt i hver jobb jeg har hatt også. Ekle opplevelser ved å bli ansett som pen av menn har igrunnen bare menn stått for. Jeg er blitt stalket av to, og har opplevd altfor mye tafsing og seksuell trakassering, samt overgrep. Såpass at jeg mange ganger ønsket å bli mer usynlig og også prøvde å kle meg så jeg skulle bli det. Jeg bærer arr etter ekle og vonde opplevelser med menn, og har levd med en utrygghet på grunn av slikt, som jeg heldigvis er flink til å skjule, men den er der såpass at jeg for eksempel aldri danser på utesteder med mindre min mann er i nærheten. Dessuten synes jeg det er deilig å bli eldre på grunn av slikt. Jeg var lenge frustrert over at oppmerksomhet fra menn ikke minket med alderen, og lengtet etter å få føle meg trygg, men nå begynner jeg å føle meg mer trygg. Noe av det dummeste jeg leser er at vi voksne kvinner liksom skal være misunnelig på oppmerksomhet unge kvinner får. Jeg synes synd på unge kvinner som ikke får være i fred. All oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet, og det man ofte får av oppmerksomhet som ung og pen kvinne er at menn anser deg som et seksuelt objekt. Som en deilig ting de jakter temmelig ugreit og brutalt. Jeg savner det på ingen måte, og synes det er trist at unge kvinner må tåle slik oppførsel. Det er ekkelt, ikke kjekt. Å bli likt som person er hva som er hyggelig. Anonymkode: e7b1f...18c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #37 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har vært noen ekle opplevelser med menn fordi de visstnok synes jeg var så deilig at de tillot seg selv å miste hodet, men jeg har kloke og gode venninner som selv er svært søte til pene, så ikke opplevd misunnelse fra dem. De er klar over baksiden jeg har opplevd angående diverse menn, samt at en venninne sa det var veldig bra at menn tenderer til å sikle etter meg, for det kunne hun bruke som test ovenfor menn hun datet. "Glemte" de å oppføre seg godt mot henne når hun presenterte dem for meg var de ingenting å satse på. Mannen hun ble gift med så like forelsket på henne når jeg var tilstede, og har aldri sett sultent på min kropp. Han elsker henne. Et par jenter som ble meningsløst sjalu da vi var yngre har det vært. Meningsløst fordi jeg ikke la meg etter deres kjærester, og deres kjærester gjorde heller ikke noe utfall mot meg, så kun egenprodusert sjalu liksom, grunnløst. Jeg har vært godt likt av kvinner og har mange venninner. Vært godt likt i hver jobb jeg har hatt også. Ekle opplevelser ved å bli ansett som pen av menn har igrunnen bare menn stått for. Jeg er blitt stalket av to, og har opplevd altfor mye tafsing og seksuell trakassering, samt overgrep. Såpass at jeg mange ganger ønsket å bli mer usynlig og også prøvde å kle meg så jeg skulle bli det. Jeg bærer arr etter ekle og vonde opplevelser med menn, og har levd med en utrygghet på grunn av slikt, som jeg heldigvis er flink til å skjule, men den er der såpass at jeg for eksempel aldri danser på utesteder med mindre min mann er i nærheten. Dessuten synes jeg det er deilig å bli eldre på grunn av slikt. Jeg var lenge frustrert over at oppmerksomhet fra menn ikke minket med alderen, og lengtet etter å få føle meg trygg, men nå begynner jeg å føle meg mer trygg. Noe av det dummeste jeg leser er at vi voksne kvinner liksom skal være misunnelig på oppmerksomhet unge kvinner får. Jeg synes synd på unge kvinner som ikke får være i fred. All oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet, og det man ofte får av oppmerksomhet som ung og pen kvinne er at menn anser deg som et seksuelt objekt. Som en deilig ting de jakter temmelig ugreit og brutalt. Jeg savner det på ingen måte, og synes det er trist at unge kvinner må tåle slik oppførsel. Det er ekkelt, ikke kjekt. Å bli likt som person er hva som er hyggelig. Anonymkode: e7b1f...18c I forhold til å kle seg for å være usynlig kan jeg kjenne meg igjen i. Heldigvis så har menn stort sett behandlet meg bra i det offentlige rom. Trist å høre om dine dårlige opplevelser. Endret 21. desember 2024 av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #38 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg er ikke over snittet vakker… men har en kvinnelig kollega på 50+ som misliker meg fordi jeg er ung og tynn, sier at det kommer ikke til å vare og skal alltid hakke på meg (hun er ikke sånn til de andre). Men mistenker at det ikke er bare pga utseenet, kanskje heller fordi jeg har mann og barn og er lykkelig og hun er skillt og har voksne barn som aldri besøker henne😅 hvis det er tilfellet er det jo synd på henne. Anonymkode: 88e88...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. desember 2024 #39 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke over snittet vakker… men har en kvinnelig kollega på 50+ som misliker meg fordi jeg er ung og tynn, sier at det kommer ikke til å vare og skal alltid hakke på meg (hun er ikke sånn til de andre). Men mistenker at det ikke er bare pga utseenet, kanskje heller fordi jeg har mann og barn og er lykkelig og hun er skillt og har voksne barn som aldri besøker henne😅 hvis det er tilfellet er det jo synd på henne. Anonymkode: 88e88...918 Å være vakker er subjektivt. Ikke snakk deg selv ned ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #40 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 13.47): Føler du at misunnelse fra andre kvinnelige kolleger, venner osv? Du har ikke gjort dem noe, bare vært deg selv, men allikevel blir du skult etter på åpen gate fordi du nettopp ser bra ut? Anonymkode: 56b78...a0a Jeg blir ikke skult etter på åpen gate av fremmede, nei. Men jeg er nokså stille og introvert som person og mengden uønsket oppmerksomhet jeg har tiltrukket meg gjennom årene har vært hårreisende. Det gjelder for det meste menn og det er som regel seksuelt ladet oppmerksomhet som jeg ikke har bedt om. Ofte må jeg "kle meg ned" på jobb på en slik måte at kroppen ikke vises, aldri ha håret utslått osv, og i noen tilfeller har jeg byttet jobb. Jeg går ikke på fest med kolleger der det serveres alkohol heller. Noen damer her og der har nok også mislikt meg bare av å se på meg på avstand, men det tilhører sjeldenhetene. Det skjedde mest også da jeg var veldig ung, i voksen alder kan jeg telle slike tilfeller på èn hånd. Det rare er at jeg har aldri sett på meg som vakker eller pen. Jeg er voksen og har aldri hatt en ordentlig kjæreste og sitter stort sett alene i helgene og ved høytider. Jeg kommer nok også til å bli gammel alene. Anonymkode: 3af42...1ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå