Gå til innhold

Dere vakre kvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du at misunnelse fra andre kvinnelige kolleger, venner osv?

Du har ikke gjort dem noe, bare vært deg selv, men allikevel  blir du skult etter på åpen gate fordi du nettopp ser bra ut?

Anonymkode: 56b78...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at andre kvinner blir klengete på kjærestene sine og uinteresserte i å snakke med meg (vil holde meg på avstand) når jeg tar meg ekstra godt ut. Nesten latterlig til tider. Jeg er ikke interessert i kjærestene deres! Og jeg kler meg ikke utfordrende- liker mer klassisk stil. 

Heldigvis har jeg et utseende jeg både kan «kle opp» og « kle ned» slik at jeg kan gjøre meg mer ufarlig for andre kvinner - dette bruker jeg bl.a i jobbsammenheng for å ikke virke truende, men samtidig bra nok til å få respekt. (Min lille hemmelighet som jeg ALDRI ville turt å sagt høyt). Ja, jeg kan tom med vilje kle meg slik at de store brystene mine ser mindre ut.

Anonymkode: 8c33d...fd6

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd at andre kvinner blir klengete på kjærestene sine og uinteresserte i å snakke med meg (vil holde meg på avstand) når jeg tar meg ekstra godt ut. Nesten latterlig til tider. Jeg er ikke interessert i kjærestene deres! Og jeg kler meg ikke utfordrende- liker mer klassisk stil. 

Heldigvis har jeg et utseende jeg både kan «kle opp» og « kle ned» slik at jeg kan gjøre meg mer ufarlig for andre kvinner - dette bruker jeg bl.a i jobbsammenheng for å ikke virke truende, men samtidig bra nok til å få respekt. (Min lille hemmelighet som jeg ALDRI ville turt å sagt høyt). Ja, jeg kan tom med vilje kle meg slik at de store brystene mine ser mindre ut.

Anonymkode: 8c33d...fd6

TS her! Vi er så like! 

Anonymkode: 56b78...a0a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner er vakre og sjarmerende på sitt vis. De trenger bare å møte den gode sjarmerende mannen som klarer å lokke dette fram. Skjønnhet kommer innenfra ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd. Eller, én gang at en jente la meg litt for hat fordi kjæresten hennes hadde likt meg og invitert meg ut før de ble kjærester. Jeg var i et forhold(han visste ikke det)og avviste han, men vi hadde god tone(felles enn i stor gjeng).

Ellers har jeg aldri opplevd at noen har sett på meg som en konkurrent. Heller at jeg har fått komplimenter på at de synes jeg er vakker og har en varm energi.

Anonymkode: 2dda4...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kollegaer, men andre kvinner på fest og lignende. Aldri opplevd å bli skult på på åpen gate, da tror jeg det ligger noe annet i det enn et pent utseende.

Anonymkode: 05766...32b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Jeg tror kvinner generelt er mye mindre opptatt av skjønnhet som definerende for mennesket enn menn.

Jeg har opplevd folk har vært misunnelige på lønna (kvinner og menn) mi, da.

Anonymkode: 2cbff...569

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, lurer på hvem det er som skuler på andre kvinner sånn? Jeg er nok mer vanlig, litt søt, ikke oppsiktsvekkende. Men jeg føler meg virkelig ikke truet av veldig pene damer, vi er jo ikke med i noen missekonkurranse liksom. 

Anonymkode: d553c...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd. Jeg ser heller ikke på andre kvinner som konkurrenter, det er for meg et merkelig verdenssyn. 

Anonymkode: be016...db1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (19 timer siden):

Alle kvinner er vakre og sjarmerende på sitt vis. De trenger bare å møte den gode sjarmerende mannen som klarer å lokke dette fram. Skjønnhet kommer innenfra ❤️

Nja. Skjønner holdningen din, men stemmer ikke. 

Anonymkode: 3670b...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett sjalusi som det, men hun som var redd for kjæresten sin var ei av de peneste både der og som jeg har sett med egne øyne.

Noen ganger handler det om hvem de har til kjæreste.

Men jeg er sjalu på vakkerhet, håper å bli vakrere selv en dag med nese operasjon. 

Anonymkode: 2a749...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (19 timer siden):

Her ser vi forskjellen på hvordan man ser på kvinner kontra menn. 

Anonymkode: af486...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke klar over at jeg selv var pen, men jeg kom aldri overens med kvinner på jobb. De la meg for hat, men kom godt overens med mennene. Jeg var fortsatt i tenårene og brydde meg ikke om sminke og jenteting. 

Men så flyttet jeg til en storby og fikk meg en deltidsjobb ved siden av studiene. Sjefen min sørget alltid for at vi hadde vakter sammen og plutselig ble jeg kalt inn på kontoret hans. Der satt han og venta på meg naken. 

Jeg rygget ut mot døren da han skjønte at jeg ikke var interessert. Han rakk å sperre døren foran meg og tilbød meg penger for sex. Han sa at jeg burde virkelig vurdere prostitusjon for det hadde blitt lukrativt for meg. 

Jeg var 20år. Siden ble jeg bevisst på dette med utseendet mitt. Jeg har nok fått noen fordeler for det, men uten å selge kroppen min. Sluttet å ta det innover meg når jeg blir mislikt av kvinner. Jeg spiller heller på godhet enn å holde avstand. 

Anonymkode: 1ae49...391

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hender.

Er selvsagt ikke lett å si "objektivt" hvor pen man er selv; men jeg får en del komplimenter også fra fremmede og blir lett sjekket opp. Og merker jo selv at jeg har draget på menn. 

Det har hendt at kolleger blir sur på meg og "hater" meg uten grunn (ofte 1 per arbeidsplass), men jeg har oftere opplevd det på fest eller med folk jeg møter i andre sammenhenger enn jobb. De holder typen tett inntil seg, eller skuler bort på meg. 

Jeg har opplevd det mye sjeldnere etter jeg begynte å ha en oppførsel jeg kaller "den generøse kjendisen", altså at jeg tenker bevisst på at jeg må være mye greiere mot andre enn en gjennomsnittlig person. Så da har jeg begynt å få rykte på meg for å være pen OG grei, så noen blir nok sur fordi de ikke kan "ta" meg på noe når de er misunnelig. Men jeg prøver ofte å hjelpe sånne folk da. De har det ikke noe bra når de er så misunnelig. Men med noen må jeg bare la dem hate meg i fred.

Ironisk nok ble jeg mobbet i ungdommen fordi jeg visstnok var "stygg". Og noe av det som hjalp meg etterpå, var å møte ei dame som ikke var blant de vakreste men det ga hun så fullstendig faen i og hun var VELDIG populær. Da skjønte jeg at innstiling teller minst 70 %. 

Anonymkode: 90ff0...25b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At andre kvinner skuler på deg eller misliker deg behøver ikke å være fordi du er så pen. Jeg er sjarmerende og har veldig bra kropp, har til min overraskelse opplevd fiendtlighet fra kvinner, men da er det fordi mennene deres liker meg (som venn). En del usikre kvinner utstråler sånt pga mye annet enn rent utseende. Tror heller ikke alltid at kvinner og menn syns de samme damene er de peneste.

Anonymkode: 4fbf7...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var ikke klar over at jeg selv var pen, men jeg kom aldri overens med kvinner på jobb. De la meg for hat, men kom godt overens med mennene. Jeg var fortsatt i tenårene og brydde meg ikke om sminke og jenteting. 

Men så flyttet jeg til en storby og fikk meg en deltidsjobb ved siden av studiene. Sjefen min sørget alltid for at vi hadde vakter sammen og plutselig ble jeg kalt inn på kontoret hans. Der satt han og venta på meg naken. 

Jeg rygget ut mot døren da han skjønte at jeg ikke var interessert. Han rakk å sperre døren foran meg og tilbød meg penger for sex. Han sa at jeg burde virkelig vurdere prostitusjon for det hadde blitt lukrativt for meg. 

Jeg var 20år. Siden ble jeg bevisst på dette med utseendet mitt. Jeg har nok fått noen fordeler for det, men uten å selge kroppen min. Sluttet å ta det innover meg når jeg blir mislikt av kvinner. Jeg spiller heller på godhet enn å holde avstand. 

Anonymkode: 1ae49...391

Herregud! 😔

Meldte du om han? Han kan ikke være sjef og opptre sånn.

Anonymkode: 2a749...c3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at andre kvinner og menn tror at jeg er overlegen. Fint utseende, fine klær, fin bolig, fin bil, alltid velstelt osv. Men jeg er absolutt ikke overlegen, så må noen ganger jobbe litt for å få folk til å skjønne at jeg er hyggelig og empatisk. Bryr meg virkelig null om hvordan andre ser ut. Tiltrekkes av varme, gode, positive mennesker.

Anonymkode: 222c2...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at det er på grunn av utseendet, TS. Jeg er en slaskete noen-og-40-åring som bærer preg av å ha fått to barn og ikke har vært spesielt heldig med genene aldringsmessig. Noen ganger har jeg møtt mennesker som ikke tåler meg uten at jeg egentlig har hatt noe med dem å gjøre.

Jeg tror du får det bedre dess fortere du aksepterer dette. Det er ikke deg, det er dem. Og det skjer de fleste av oss.

image.png.3655c5dcba26659538560667a9b68c1a.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...