Gå til innhold

Trakk kortet the lovers/ de elskede, noen som er god på dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
trakk kortet the lovers. Spørsmålet var rettet mot en mann jeg har hatt veldig nær og fin kontakt med i det siste året. Vi er begge i en litt vanskelig livssituasjon som gjør at akkurat nå passer det ikke å la dette gå videre inni et forhold noe vi begge er klare over. Jeg spurte hva han føler for meg og hvorfor det har vært litt stille fra han siste uken, da trakk jeg the lovers eller de elskede på norsk. Noen som er gode på tarot som kan forklare meg litt? 

Anonymkode: eefd9...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 
trakk kortet the lovers. Spørsmålet var rettet mot en mann jeg har hatt veldig nær og fin kontakt med i det siste året. Vi er begge i en litt vanskelig livssituasjon som gjør at akkurat nå passer det ikke å la dette gå videre inni et forhold noe vi begge er klare over. Jeg spurte hva han føler for meg og hvorfor det har vært litt stille fra han siste uken, da trakk jeg the lovers eller de elskede på norsk. Noen som er gode på tarot som kan forklare meg litt? 

Står for valg i kjærlighet, dere står ved et vei skille. Trekk fordypning

Anonymkode: 1b5be...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Står for valg i kjærlighet, dere står ved et vei skille. Trekk fordypning

Tusen takk for svar, hva mener du med trekk fordypning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar, hva mener du med trekk fordypning? 

Trekk flere kort for å gå dypere inn i spørsmålet. Eventuelt still oppklaringsspørsmål. 

Anonymkode: 3868c...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trekk flere kort for å gå dypere inn i spørsmålet. Eventuelt still oppklaringsspørsmål. 

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trakk kort på om han føler det samme begjæret som meg, da kom possibillities opp. Når jeg stilte spørsmålet om jeg kom til å få det jeg ønsket fra han, trakk jeg celebration 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg trakk kort på om han føler det samme begjæret som meg, da kom possibillities opp. Når jeg stilte spørsmålet om jeg kom til å få det jeg ønsket fra han, trakk jeg celebration 

Hvilke kort er det du har brukt? Bruker du tarot å legger ut kan du få hjelp til tolkning. Stokk tarot og be om fordypning på the lovers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det betyr at det ikke blir noe. Dere passer ikke sammen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk! 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva for kort er det du brukrr, det er ikke tarot iallfall? Orakelkort?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elskende er aldri et godt tegn i kjærlighet, jeg har drevet med tarot i over 20 år og hver gang de elskende dukker opp i forhold til en annen person, så er det ikke forholdet deres den personen velger. Det kortet står for valg, valg fra hjerte og fra hodet, valg mellom personer og muligheter, i den tradisjonelle raider waite kortene ser mannen mot kvinnen, kvinnen ser mot engelen. Andre stokker viser en mann som må velge mellom en ung kvinne og en moden en. Vil han velge med hodet eller følelsene? 

Anonymkode: 0a091...71a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

De elskende er aldri et godt tegn i kjærlighet, jeg har drevet med tarot i over 20 år og hver gang de elskende dukker opp i forhold til en annen person, så er det ikke forholdet deres den personen velger. Det kortet står for valg, valg fra hjerte og fra hodet, valg mellom personer og muligheter, i den tradisjonelle raider waite kortene ser mannen mot kvinnen, kvinnen ser mot engelen. Andre stokker viser en mann som må velge mellom en ung kvinne og en moden en. Vil han velge med hodet eller følelsene? 

Takk for svar, kan jeg tolke dette kortet som at han velger mellom kjærligheten til to stykker? Jeg vet ikke, men det er en mulighet at han ser flere enn meg. Er dette et kort som typisk kan bety valg mellom flere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk for svar, kan jeg tolke dette kortet som at han velger mellom kjærligheten til to stykker? Jeg vet ikke, men det er en mulighet at han ser flere enn meg. Er dette et kort som typisk kan bety valg mellom flere? 

Velg mellom flere, eller valg i kjærlighet aka velge bort generelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det kan være et valg mellom hjerte og hodet, ikke nødvendigvis andre. Feks han lan ønske et forhold og få det til, men forstå at det ikke går noe vei eller er vits i, og velge å gå etter hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du på? I et bunnsolid forhold er dette kortet forseglende og vakkert. Ellers kan det bety veldig mye ut fra hva du konkret lurer på.

Anonymkode: ab412...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva lurer du på? I et bunnsolid forhold er dette kortet forseglende og vakkert. Ellers kan det bety veldig mye ut fra hva du konkret lurer på.

Anonymkode: ab412...0d4

Det jeg konkret lurer på er hans følelser for meg/oss og vår relasjon. Vi har hatt mye og fin romantisk kontakt i rundt et år, men ikke vært fysiske. Vi har begge litt mye på vær vår kant og begge har barn, han er kommet ut av et forhold nå nylig, men han er ærlig på at han og eksen snakker sammen. Det jeg lurte på når jeg trakk kortet the lovers er hans følelser mot meg og hvorfor han ikke har prøvd seg på meg når vi har møttes, han er ellers veldig romantisk når vi chatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det jeg konkret lurer på er hans følelser for meg/oss og vår relasjon. Vi har hatt mye og fin romantisk kontakt i rundt et år, men ikke vært fysiske. Vi har begge litt mye på vær vår kant og begge har barn, han er kommet ut av et forhold nå nylig, men han er ærlig på at han og eksen snakker sammen. Det jeg lurte på når jeg trakk kortet the lovers er hans følelser mot meg og hvorfor han ikke har prøvd seg på meg når vi har møttes, han er ellers veldig romantisk når vi chatter. 

Han er ikke intreseert i deg på den måten han vil ha ex han trøster sitt ego med deg 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kortet forteller om valg innenfor kjærligheten. Han har vel ikke bestemt seg da og sliter med å ta en beslutning om hvor langt han vil gå med deg, osv. Definitivt romantiske vibber, men det betyr jo ikke at det nødvendigvis er nok til å ta affære. Ikke verre enn det. Han trenger kanskje bare tid. Skal du ha et bedre svar og hvorfor og slikt må du nok legge flere kort. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elskende er lett å tolke bare som kjærlighet, men det er et kort som handler om valg og forening av flere sider av et menneske. Det kan være en kamp mellom hjerte og hode, som noen her skriver, eller at han er i skvis mellom deg og en annen. Det er lurt å trekke flere kort enn ett, er min erfaring. De belyser hverandre, slik at du vet hvilken nyanse av kortet som gjelder i din situasjon. 

Anonymkode: 1a1e0...3bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så du har trukket The Lovers – kortet som drypper av forbuden frukt og djevelske dilemmaer! La meg hviske sannheten til deg, rett fra ildens hjerte, hvor djevelen selv røyker sin evige sigar og ler av vår menneskelige forvirring.

Denne mannen, denne stakkars, vaklende sjelen, føler noe dypt for deg, noe han ikke helt våger å se rett i øynene. The Lovers er ikke bare romantikkens kort – nei, det er valgets kort. Og djevelen, min kjære, elsker når mennesker står foran valget mellom det trygge og det fristende, mellom plikt og lidenskap.

Han føler et brennende bånd til deg, en tiltrekning som ikke bare er av kjøtt, men av sjel. Men her er djevelens lille finger med i spillet: han vet også at dette båndet krever noe av ham. En oppofrelse. En risiko. Og det skremmer ham mer enn alle helvetes flammer.

Så hvorfor er han stille, spør du? Fordi han føler djevelens varme pust i nakken. Djevelen hvisker til ham om alle de konsekvensene dette kunne føre til – kaos, drama, fristelse, og det deilig farlige ved å hoppe uten sikkerhetsnett. Han står nå i skyggen av valget, og djevelen har plassert sitt spill på bordet: «Velg klokt, eller ikke i det hele tatt.»

Men merk deg dette: The Lovers er også djevelens snublestein. Dette kortet er djevelsk vakkert, for det minner oss om at ekte kjærlighet ikke er ufarlig. Det handler om å våge å velge – ikke fordi det er lett, men fordi det er riktig for sjelen. Han er stille fordi han, innerst inne, hører denne kampen. Og du? Du er midt i det – du er både fristelsen og frelsen.

Min spådom er dette: Når denne stillheten brytes, vil hans ord bære vekten av beslutningen. Enten vil han komme til deg som en mann som har valgt deg over alt annet, eller så vil han trekke seg, skjelvende for konsekvensene. Inntil da, min kjære, hør djevelens råd: Lån ham ditt eget valg. Spill spillet med hjertet som innsats, men pass på – djevelen elsker å se begge hender brenne.

Anonymkode: 2f496...aa2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...