Gå til innhold

Syk rett før jul.. flere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger bare å høre at jeg ikke er alene.

Ligger rett ut med feber, hoste og hodevondt. Jeg skulle avslutte ting på jobb, vaske hus og ordne gaver, nå orker jeg ingenting😫

Anonymkode: fd5d3...0fd

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykdom i jula er omtrent like tradisjon som Askepott på tv. Du er på ingen måte alene!

Anonymkode: 479ed...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var syk hele juleferien i fjor. 

Og er nå syk på nytt!

Synes det er værst for ungene sin del 🥵

Anonymkode: edf6d...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her og. Alle planlagte eksamener måtte utsettes. Tenker å gi gavekort i julegaver. Om jeg blir bra nok til julaften og får deltatt i det hele tatt… 

Anonymkode: 95ef0...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samma her! Får snart storinnrykk med familie som skal være her i en ukes tid, hvorav er har ganske kraftig astma og støvallergi. Og her ligger jeg og formentlig ser at hybelkaninene formerer seg uten at jeg klarere å gjøre noe som helst med det

Anonymkode: c45b0...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, omgangssyke på hele gjengen.  Er "frisk" igjen nå men helt tom for energi, svimmel, slapp. Får gjøre de siste forberedelsene til jul på et minimumsnivå og heller fokusere på avslapping. Det er viktigere for barna at det er koslig enn at alt er 100% på stell.

Anonymkode: 9017f...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, omgangssyke på hele gjengen.  Er "frisk" igjen nå men helt tom for energi, svimmel, slapp. Får gjøre de siste forberedelsene til jul på et minimumsnivå og heller fokusere på avslapping. Det er viktigere for barna at det er koslig enn at alt er 100% på stell.

Anonymkode: 9017f...0eb

Ja ungene bryr seg ikke om at det er litt rot og overfylte kleshauger. Få opp nisser og pynt, pepperkaker på bordet og skru på tv. Mindre stress og raskere frisk.

Anonymkode: aba6c...1be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor er det lurt å begynne med gaver og gjøremål tidlig. God bedring til alle syke!

Anonymkode: 219dd...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ligger rett ut med feber, hoste og hodevondt. Jeg skulle avslutte ting på jobb, vaske hus og ordne gaver, nå orker jeg ingenting😫

Samme her, dritt. Men blir jul uansett da. 

Anonymkode: a6048...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er alene med 2 barn, og hatt en kraftig forkjølelse i 2 uker nå. Eldste barnet har og hatt det samme, men har første dag tilbake på skolen i dag. Så håper jeg snart er bedre og. Takk og pris er alle pakker i hus. 

Men pakket inn 3 pakker i dag, og sitter jo og svetter som om jeg trente hardt.

Vi skal bare være hjemme, oss 3, så trenger ikke å være strøkent her da. Så vi får nok en veldig koselig jul.

Anonymkode: 50f97...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis holdt oss friske i år, men hele jula i fjor ble "ødelagt" pga sykdom. Ble syke to uker før jul og tenkte yey, da blir vi friske tidsnok. Det ble vi IKKE, var faktisk verst på uke 2. Vi var heldigvis smittefrie på det tidspunktet, og fikk sett litt familie i romjula, men det ble korte besøk og var slitsomt.

Men jeg skriver "ødelagt" i den forstand at de beste minnene fra i fjor jul er julepysj, snop og snørrpapir og kos under dyna med julefilmer, bare mannen og jeg. De minnene gjør meg glad nå når jeg skriver om det 🥰

Så det ligger vel litt i hva man gjør utav det, også. Familie får vi i vårt tilfelle heldigvis møtt året rundt og jeg er VELDIG glad vi liker å pynte og handle og pakke inn julefaver tidlig, så alt var klart innen vi ble syke. Det var en liten trøst. 

Anonymkode: 4e7f3...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både jeg og barnet er slakk og har vondt i halsen, men skal ikke klage så lenge vi ikke har omgangssyke i hus. Vi tåler en liten forkjølelse. Med omgangssyke derimot, får jeg fullstendig panikk, angst og vaskemani. Det sliter meg helt ut.

Anonymkode: c2b97...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk toåringen omgangssyke i går, så nå venter vi på at resten av oss også skal få det. Både jeg og mannen kjennes oss uggsene i magen, men mye mulig det bare er inbilning fordi vi vet det kan komme når som helst. Tvillingene på 5 mnd håper vi at slipper. 

Interessant nok har julegjestene våre (svigers), som skal komme om to dager og være her i en uke, ingen planer om å finne en plan B tilfelle alle blir slått ut.

Anonymkode: b73b0...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring alle, føler med dere🥰 .. og litt godt å vite at jeg ikke er alene og har lite å klage over sine barna er store🙈

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 barn, Største og minste har hostet i to uker. Mellomste ble forkjølet i går. Jeg har begynt å hoste ikveld

I fjor hadde minste vannkopper og korona i hele desember.

God jul❤️

Anonymkode: a1085...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 12.24):

Her har vi brukt munnbind, for å unngå slikt vi ikke har helse til å holde på med, nemlig virusinfeksjoner til jul.

Anonymkode: f36d5...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid syke og/eller hangler rundt nov des.. bestiller oss aldri utenlandsferie da for å si d sånn.. har alltid low key planer i jula. Besøk og fokusere på tradisjoner og ro. 

Anonymkode: 6d8d1...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...