Gå til innhold

Sønnen min mister ting hele tida😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gutten min som går i 1.klasse tar ikke vare på tingene sine. Han mister ofte hansker, lue, sokker osv. Han fikk helt nye hansker i oktober...mista den ene. Kjøpte nye igjen og etter bare 3 dagers bruk mister han den ene hansken igjen!!! Hva i alle dager skal jeg gjøre med denne gutten???? Ting er liksom ikke gratis uansett om det kjøpt brukt. Har også sjekket gjenglemte bokser

Lurer på om det er innafor å henge opp lapp på skolen om hvis noen finner hansken så kan de legge den i hylla til gutten min?? Kan man gjøre dette?

Anonymkode: 80089...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har en med adhd, jeg må selv følge opp og lete, minne på og lære opp, husk det og det. Mye jobb, gikk noen år men han husker mer og mer, stortsett!

Anonymkode: e8b66...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså. Det er ganske vanlig for unger i første klasse. Her merket vi ALT. Vi har også en fb.gruppe for trinnet der vi legger inn bilder om noe er borte. Selvsagt kan du henge opp en lapp.

Anonymkode: c2bae...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får feste hanskene til jakkeermene med sånne strikk med klyper som vi hadde da jeg var barn :) Når det gjelder lue og sokker, har jeg dessverre ikke noen god løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de ikke "hittegods" på skolen? Spør en av de voksne. 

Anonymkode: a5829...9a3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må hente på skolen hver dag og gå gjennom at alt er der. Er det borte, må dere lete sammen. Jo flere dager som går, jo mindre sjanse for å finne igjen. Her har gutten endelig fått kontroll nå i 3. klasse. 

Anonymkode: aa27d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en niåring. Han mister og glemmer alt. Det er ganske sykt og det virker ikke som det er like ille som kompisene men når jeg snakker med andre sier folk at det er normalt for alderen. Det er mye som foregår i hodet og som de skal holde styr på.

Anonymkode: 50d2b...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gutten min som går i 1.klasse tar ikke vare på tingene sine. Han mister ofte hansker, lue, sokker osv. Han fikk helt nye hansker i oktober...mista den ene. Kjøpte nye igjen og etter bare 3 dagers bruk mister han den ene hansken igjen!!! Hva i alle dager skal jeg gjøre med denne gutten???? Ting er liksom ikke gratis uansett om det kjøpt brukt. Har også sjekket gjenglemte bokser

Lurer på om det er innafor å henge opp lapp på skolen om hvis noen finner hansken så kan de legge den i hylla til gutten min?? Kan man gjøre dette?

Har dere klassegruppe på spond eller facebook? Du kan jo spørre der. Det gjør ofte foreldrene på vårt trinn men ser ikke at noen henger opp lapp på skolen. Det blir kanskje litt rart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere klassegruppe på spond eller facebook? Du kan jo spørre der. Det gjør ofte foreldrene på vårt trinn men ser ikke at noen henger opp lapp på skolen. Det blir kanskje litt rart 

Jeg tror også blir rart å henge opp lapper. Aldri sett noen gjøre det. Får spørre på fb

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du merka med navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...