AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:34 #1 Del Skrevet torsdag kl 10:34 Jeg er invitert på både ribbe og pinnekjøtt, og familieselskap med masse kaker og søtt. Selvfølgelig veldig hyggelig men jobber for tiden med å gå ned i vekt, og har 3 kg igjen før jeg når målet. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i jula? Anonymkode: 2753c...42d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:36 #2 Del Skrevet torsdag kl 10:36 Spis normale porsjoner og hold deg aktiv. Må ikke spise alt av kaker selv om det står fremme. Anonymkode: 7e312...22a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet torsdag kl 14:03 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:03 Min strategi skal være å spise "alt", men ikke spise så mye av det. Porsjonskontroll, altså. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:08 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:08 Gå noen hyggelige turer med godt tempo. Bra kropp og sjel.. Anonymkode: ef0d6...cd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:31 #5 Del Skrevet torsdag kl 14:31 Ha en plan før du går i selskapet. Feks kun en liten posjon middag, hvor du forsyner deg mest av grønnsaker og kokt potet, kjøtt og kun litt saus. Og deretter at du kan ta EN julekake/godis/liten dessertposjon. Dropp alkohol. Anonymkode: e5eb4...4c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:32 #6 Del Skrevet torsdag kl 14:32 Som andre sier; spis med måte og vær aktiv. Gå en god tur daglig hvis mulig, og ikke stress med om du så skulle gå opp et par kilo. Drit i veie deg i jula, det er hva du gjør ellers i året som er viktig, ikke 1 uke i året. Anonymkode: 7daf3...86f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:35 #7 Del Skrevet torsdag kl 14:35 Du må jo spise selv om du skal ned i vekt. Du spiser jo middag hver dag uansett. Legg deg på ca samme kalorinivå på besøk, som du holder daglig nå. Anonymkode: 3bfc2...a54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:37 #8 Del Skrevet torsdag kl 14:37 Slik du planlegger å spise neste jul, og året etter det, og året etter det. Og helger, påske, bursdager og alt, for den sags skyld. Normalt kosthold tilpasset den vekten du ønsker å ha. Anonymkode: c43cd...e1e 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet torsdag kl 14:37 #9 Del Skrevet torsdag kl 14:37 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er invitert på både ribbe og pinnekjøtt, og familieselskap med masse kaker og søtt. Selvfølgelig veldig hyggelig men jobber for tiden med å gå ned i vekt, og har 3 kg igjen før jeg når målet. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i jula? Anonymkode: 2753c...42d Du kunne jo tenkt som så at i år skal jeg tenke på de som liker myke runde kvinner og drite i det der...🤔😬🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #10 Del Skrevet torsdag kl 14:38 Hvis du har lyst til å spise litt mer enn du pleier, så kompenserer du med å være mer aktiv. Ellers går det fint an å spise det du har lyst på, uten å ta helt av gårde med porsjon størrelsene. Anonymkode: 9ab5c...9f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:53 #11 Del Skrevet torsdag kl 14:53 Jeg har sluttet å bekymre meg for å gå opp i jula, det koster meg for mye. Så jeg spiser det jeg vil i en ukes tid, og går opp 2-3 kg. Det er mest vannvekt og går vek i løpet av maks 2 uker når jeg er tilbake i hverdagen. Anonymkode: 94d1b...b1d 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:21 #12 Del Skrevet torsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er invitert på både ribbe og pinnekjøtt, og familieselskap med masse kaker og søtt. Selvfølgelig veldig hyggelig men jobber for tiden med å gå ned i vekt, og har 3 kg igjen før jeg når målet. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i jula? Anonymkode: 2753c...42d Spis den mengden mat kroppen trenger og oppretthold rutiner for trening. Om du vet du skal spise en porsjon ribbe eller pinnekjøtt, så forsyn deg med en liten porsjon og juster eventuelt på øvrige måltider den dagen. Må heller ikke spise masse kaker osv. Anonymkode: 3b5e2...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet torsdag kl 18:33 #13 Del Skrevet torsdag kl 18:33 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er invitert på både ribbe og pinnekjøtt, og familieselskap med masse kaker og søtt. Selvfølgelig veldig hyggelig men jobber for tiden med å gå ned i vekt, og har 3 kg igjen før jeg når målet. Hvordan kan jeg unngå å gå opp i vekt i jula? Anonymkode: 2753c...42d Er det 1. januar du skal være 3 kilo lettere? Hvis ikke kan du spise så mye du bare vil. Her er det bare å stappe innpå så mye du orker hele jula, uten at det påvirker noe som helst. Det er livsstilen som endrer kroppen og da betyr ikke 1 av 52 uker i året noe. PS! Slanke folk slanker seg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:38 #14 Del Skrevet torsdag kl 18:38 Anbefaler å være allergiker med magesykdom i tillegg 🤪🫣 Jeg går ofte ned i julen. Får se i år, for har hatt så stor appetitt til og fra i høst, men jeg spiser min vanlige størrelse på middag. En liten dessert. Kos er gjerne sorbet og pepperkaker. De andre spiser mengder med iskake med krumkaker og kransekake, bløtkake, fritt frem med ulike julekaker, og godt med twist og konfekt. Jeg ser stadig haugene med twistpapir økte. Gjør meg ingenting, og koser meg med felleskapet, og litt av det jeg kan spise. Jeg erfarer at en kan kose seg uten å gå av skaftet, og å ha fokus på felleskapet og ta seg tid med maten er viktig. Jeg trener også som vanlig i julen, med unntak av julekvelden da. Går også tur med folk og er i aktivitet, utenom tur alene. Går en lengre tur på dagen på julaften som en del av juletradisjonen. Jeg tror også det å måtte reise seg for påfyll setter en liten demper. Om en kan få til at godsakene ikke står midt på bordet hele kvelden, men på en buffet, så hjelper det. Tenk også over at en del drikker mange flere kalorier i julen med alkohol, gløgg, kakao og diverse. Det er også lov å kose seg. Det er mellom nyttår og jul som teller mest, ikke hva en spiser juledagene. Anonymkode: 7ecd1...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:49 #15 Del Skrevet fredag kl 07:49 Jeg har gått ned 12-13 kg i år, og har brukt de siste mnd på å stabilisere vekten der. Min strategi er å etablere en livsstil som jeg kan leve med resten av livet, og det vil si at jeg har planer om å nyte maten, men begrense mengden. Og med unntak av én kopp kakao kommer jeg heller ikke til å innta flytende kalorier i løpet av uka, og det begrenser vel også en eventuell vektoppgang Jeg har ingen planer om å telle kalorier på disse dagene, men vet at hvis jeg spiser rundt 500-1000 kcal mer enn vanlig på hver av helligdagene utgjør det maks 0,7 kg opp (+ eventuell vannvekt). Dette vil uansett forsvinne i løpet av de første par ukene av januar når jeg er tilbake til normalen igjen. Jeg kommer til å veie meg daglig som jeg alltid gjør, og ellers bare lytte til kroppen/magen, og bruke sunn fornuft Anonymkode: 7f5b3...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:56 #16 Del Skrevet fredag kl 14:56 Jeg holder også på å gå ned i vekt og jeg skal være bortreist over jul og nyttår til familie. Min plan er å spise mindre enn hva jeg normalt gjør på jul, jeg har ikke spist noe julegodt før jul i år, og har gått ned 2 kg i desember. Og så har jeg fri så jeg skal trene mye, gå lange turer og leke med niesene mine, så håper at den ekstra bevegelsen vil veie opp for den ekstra gode maten. Anonymkode: 16c23...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:03 #17 Del Skrevet fredag kl 15:03 Det er umulig om man bør passe vekten. Ville heller spist,og fastet/slanket meg i Jan. Anonymkode: e81b9...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:17 #18 Del Skrevet fredag kl 15:17 Hvis du klarer, så hold deg unna raske karbohydrater som søtsaker, kaker, poteter, julelefser, brødmat og alkohol. Da vil du ikke få så store blodsukkersvingninger, lavere insulinrespons, mindre lagring av fett og ikke så mye binding av vann. Anonymkode: 3a13b...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:23 #19 Del Skrevet fredag kl 15:23 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg holder også på å gå ned i vekt og jeg skal være bortreist over jul og nyttår til familie. Min plan er å spise mindre enn hva jeg normalt gjør på jul, jeg har ikke spist noe julegodt før jul i år, og har gått ned 2 kg i desember. Og så har jeg fri så jeg skal trene mye, gå lange turer og leke med niesene mine, så håper at den ekstra bevegelsen vil veie opp for den ekstra gode maten. Anonymkode: 16c23...e70 Hva du tidligere gjorde. Du må jobbe mentalt med dette - at den type jul er historie. Anonymkode: c43cd...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:24 #20 Del Skrevet fredag kl 15:24 Spis deg god og mett på middag, dropp kaker og søtt, og gå heller noen turer Anonymkode: 446e8...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå