AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:21 #1 Del Skrevet torsdag kl 08:21 Noen her som er samboer med en som har et barn med samme navn som ditt? Hvordan har dere løst det? Tenker når man skal omtale barnet/barna, rope på dem, til/fra-lapper etc. Spør da jeg dater en fyr som har et barn med samme navn som mitt. Anonymkode: c3004...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:23 #2 Del Skrevet torsdag kl 08:23 Det blir jo bare en annen versjon av fire med samme navn i klassen. De heter det de heter og så slenger man på et initial på gavelappen. Jeg har ikke lik situasjon, men en familie med to som er mamma. Aldri vært noe problem, en gang i blant legger barna til navnet for å skille. Anonymkode: 6b014...ed7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet torsdag kl 08:32 #3 Del Skrevet torsdag kl 08:32 Vi har det Og det er ikke et vanlig navn engang.. Vi hadde det litt artig med det, f.eks. når det var middag så ropte vi bare navnet (begge hadde rom i underetasjen), og begge svarte Ellers har vi bare sagt "min" og "din" foran navnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:18 #4 Del Skrevet fredag kl 21:18 " Lille-Per" og Per Anonymkode: faeac...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:26 #5 Del Skrevet fredag kl 21:26 Bruk kallenavn. Dropp å rop, det er en uting uansett. Anonymkode: 03610...593 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:48 #6 Del Skrevet fredag kl 21:48 Hadde en venninne som vokste opp i en sånn familie. På skolen het hun Josefine, men hjemme hadde hun et kallenavn. Stesøsteren ble f.eks. kalt Josse, mens min venninne ble kalt for Fifi. Dette er bare eksempel da jeg ikke vil skrive de ekte kallenavnene. Anonymkode: 5182d...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:53 #7 Del Skrevet fredag kl 22:53 Ja. Vi sier store Helene og lille Helene. Eventuelt min eller din Helene. Det er 8 år aldersforskjell mellom de, og to av seks barn ☺️ Anonymkode: 6a21e...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:58 #8 Del Skrevet fredag kl 22:58 Slik var det med min venninne også. Begge het «Anne», men min venninne het «Anne Sofie» mens hun andre het bare Anne. Så venninnen min ble kalt Sofie hjemme, men Anne på skolen, og Anne Sofie av øvrige familiemedlemmer(bestemor, tanter osv), og Anne av oss. Utenom når begge Annene var sammen, da var det Sofie. At hun ikke ble helt forvirra😵 Anonymkode: ab189...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Barna skal slippe å være Ida H og Ida L i eget hjem, jeg husker det var slitsomt nok i klasserommet. Synes Min Ida og Din Ida er finere. Eller store og lille, om det er aldersforskjell. På lapper kan man ha Ida *stjerne* og Ida *hjerte*, ellers så ser man jo på fra-lappen hvem det er fra. på de aller fleste pakker. Det å stå å rope på hverandre gjør man vel ikke så ofte. Er det middag så roper vi "middag". Men skal vi snakke med en spesifikk person så finner vi denne, i stedet for å stå og rope gjennom huset. Anonymkode: e980a...c70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå