Gå til innhold

Jobbintervju på veldig kort varsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått jobbintervju på veldig kort varsel (søkte forrige uke og fått innkalling til intervju etter noen dager, søknadsfrist er uti januar). Det høres jo egentlig vel og bra ut. Samtidig så var det veldig kort varsel for meg nå rett før jul og er også på jobb tidspunktet som er satt opp. Spør om å flytte tidspunkt litt senere på dagen eller en annen dag men det gikk visst ikke. De ville fylle rollen/utføre ansettelsesprosessen så raskt som mulig. Jeg blir en smule skeptisk når de er så lite fleksible og må ha inn folk så fort. Rødt flagg? At de er desperate etter folk? Eller overtenker jeg. Virker og som en sjef som kan bli litt lite fleksibel?

Vet og at lønna der jeg jobber nå er omlag 50 000 høyere (har såklart tenkt å forhandle da og sier ikke ja til jobb med mindre jeg får høyere lønn). Arbeidsoppgavene virker dog med spennende og var derfor jeg søkte.  Men jeg blir litt i tvil om jeg overhodet skal dra på det intervjuet nå. Er det jeg som overtenker eller er det noe i magefølelsen min her?

Anonymkode: f1d8d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres ut som dårlig ledelse og med mindre ledelsen også er på vei ut, hadde jeg nok styrt unna. Si at du er fleksibel etter jul og at du gjerne stiller på intervju med litt lenger frist, så brenner du i hvert fall ikke broer til noe som kan være interessant i fremtiden hvis det skjærer seg denne gangen :)

Anonymkode: 368a2...8d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da sier du bare at du av hensyn til forsvarlig drift på nåværende arbeidsplass ikke kan ta fri i arbeidstiden nå før jul, da hensynet til driften må veie tyngre enn dine egne behov nå før jul. Si at du kan stille etter arbeidstid, eller etter jul. Om de ikke godtar det, er det rødt flagg. For da respekterer de ikke din lojalitet til nåværende arbeidsplass.

Anonymkode: 004e6...20c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At de må ha inn folk raskt trenger ikke være rart. Men litt dårlig at de viser null fleksibilitet på klokkeslett. 

Anonymkode: cb90b...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de har fått inn 10 kvalifiserte søkere og ønsker å avklare ting raskt, så har de jo lite å tape på at du eventuelt ikke kan komme. De har fortsatt 9 søkere. 

Kanskje skal noen som intervjuer på ferie i januar, kanskje de har fått sykdom og også ønsker å finne vikarer blant søkerne til den faste stillingen osv.

Det kan være mange grunner til at de er rigide på tidspunkt, uten at det trenger å være noe galt med arbeidsplassen. 

Anonymkode: 1ef66...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...