Gå til innhold

Ny venninne med antisosial personlighetsforstyrrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg traff en dame jeg klikket helt med på ferie (vi var to som reiste alene på tur) og vi har hatt mye kontakt etterpå særlig chat. Hun er sarkastisk og litt frekk hele tiden i tonen noe jeg ikke har probelemr med, og er snill på en rar måte. Hun har fortalt om diagnosen sin og sier hun føler seg slem og er mye sjalu og bitter. Hater barn (jeg har to barn hun ingen).  Hun vil gjerne ha mer kontakt og treffes oftere. Hun har ikke noen andre venner og har brutt med familie. Eller omvendt. Jeg har en høy stilling og tjener gode penger og bor bra og noen ganger føler jeg hun er sjalu på meg og selv om jeg er singel og har mine problemer. Særlig på barna mine, liker ikke snakke om dem. Bør jeg styre unna en slik dame med sånn diagnose?  Hva kan jeg forvente av adferd? Hun vil reise på tur igjen. Jeg skal ikke reise mer uten barn på en stund og det ble syrlig kommenter av det.. 

Anonymkode: 4454c...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Styr unna. Det er en av de vanskeligste diagnosene. Og farlig. 

Anonymkode: fbf89...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Rundt en tredjedel av de med antisosial eller dyssosial personlighetsforstyrrelse vil også ha sterke psykopatiske trekk, det vil si være kalde, kyniske, selvopptatte, beregnende og manipulerende. Psykopat er betegnelsen på en personlighetstype, men er ingen diagnostisk kategori.

Kjennetegn ved antisosial personlighetsforstyrrelse er antisosial (normbrytende, kriminell) adferd, løgnaktighet, omsorgssvikt, uansvarlighet, impulsivitet og aggressivitet. Følgelig vil en stor andel av innsatte i fengsler ha en antisosial personlighetsforstyrrelse."sitat slutt : Store medisinske leksikon 

Lykke til, jeg har hatt erfaring med en slik person, og jeg ville rømt stille og forsiktig utav dette vennskapet, og håpt det ikke ble for mye etterspill i kjølvannet av det. 

Snart har ho lirka utav deg all infoen ho vil ha, og begynnet å bruke det imot deg, eventuelt kodebrikka og bankkortet ditt.

Nå kommer du kanskje til å tenke att "det var da vel strengt?" "ho er jo snill og, på denne rare måten sin", men den snillheten er kun der fordi ho har begynt å manipulere deg alt, for å finne ut hvordan ho best skal bruke deg, du er kun ei brikke i spillet hennes, ikke ett menneske som ho vil ha ett varig vennskap til. 

Anonymkode: 6a072...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...