Gå til innhold

Første gangs fødende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg bare lurte på når dere fødet første gang, fikk dere samtale med jordmor om hvordan du ønsker fødselen eller bare snakke om fødselen generelt for å få informasnon og forberede dere litt?

Jeg skal snart føde, når jeg satt og tok ctg da spurte hun ene sykepleieren meg om jeg hadde snakket med jordmor eller lege om fødselen for å forberede meg litt. Og jeg har ikke hatt det. Jordmoren min har ekstremt lite tid til meg..

Men er dette noe jeg kan spørre om?

Nei jeg snakker ikke om fødebrev eller fødsel plan, jeg vet også at fødsel er uforutsigbart. Men spør med tanke på at man kan være litt mentalt forberedt, tilfelle man er redd og engstelig.

Anonymkode: 3b64d...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du sender en mail til helsestasjonen og ber om samtale. Si at du nødvendigvis ikke må ha samtalen med den jm du har fått utdelt men at du trenger å snakke om kommende fødsel. 

jeg hadde en jm som var helt på den omvendte skalaen. Det var helt utrolig mye mas om alt fra amming til fødsel til gnål om hvordan forventningene våre var til alt som hører med. Der og da ble det litt mye for meg, men jeg er takknemlig den dag idag. 

Anonymkode: 9b1dd...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...