Gå til innhold

Kjæresten bruker min Netflix kostnadsfritt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trodde ikke det var mulig å dele Netflix mellom ulike husstander lenger? Får man ikke opp feilmelding eller noe lignende? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er ikke Netflix. Men at han jevnt over er gjerrig.

Jeg og mannen begynte tidlig å dele ting, låne av hverandre, og så videre. Telte aldri på krona. Men rausheten gikk begge veier. 

Anonymkode: 6da44...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er gjerrig og tar seg til rette selv om han tjener mest.

Han vet du tjener minst, men han har ingen problem å snylte på deg og la deg betale mest for mat.

Når du tar det opp, så gjør han ingen endring

ts, jeg synes du fortjener bedre og mannen høres lite endringsvillig ut. Vil du virkelig ha en slik partner? 

Anonymkode: 5b4ed...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig å dele slikt, og synes TS er sykt gjerrig som går og tenker på dette!!

Min eks insisterte tidlig på å dele sin Spotify med meg. Gjorde en greie av det, noe jeg syntes var rart - men jeg takket selvsagt ja og var glad for det. 

Da det ble slutt etter ett år, med masse følelser fra begge parter og mye sorg, satte jeg på noen triste sanger fordi jeg skulle gråte litt. Det tok under 30 minutter fra break up til han hadde slettet tilgangen min. 

Det var veldig rart i mitt hode. Smålig at det første han gjorde da han kom hjem var å hevne seg ved å fjerne Spotify. Kjærlighetssorgen forsvant litt da.

Anonymkode: f6513...92e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg og kjæresten et par streaming tjenester den andre ikke har så vi har gitt hverandre tilgang på de så vi slipper å betale ekstra. 

Men vi snakket sammen om det. Vi hadde aldri tatt som et selvfølge at vi skulle ha tilgang uten å spørre.

Anonymkode: 019e9...686

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er ikke direkte raus ellers, nei. Hadde han vært det, så hadde jeg ikke reagert på dette. Det er ikke sånn at han prøver å leve på meg, men jeg ligger nok alltid foran han i forhold til hva jeg legger ut for av mat og opplevelser. Derfor gnager dette litt.

Anonymkode: 80193...a46

Dump snylteren. Hva er det med norske menn? 

Anonymkode: 2330b...da5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nordlending skrev (3 timer siden):

Jeg trodde ikke det var mulig å dele Netflix mellom ulike husstander lenger? Får man ikke opp feilmelding eller noe lignende? 

Jo. Et familiemedlem delte med meg, men en dag kom det melding om at vi måtte betale ekstra for det. Nå betaler jeg halvparten av totalbeløpet, jeg så tross alt gratis veldig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du reagerer. For min del hadde det ikke vært pga. kostnaden, men det at han så lett bare tar seg til rette. Det normale ville vært å spørre først. Dette er en liten ting, men det gjør jo at man lurer på hvordan han vil være ifht. andre og større ting i fremtiden. Jeg får en følelse av at han er en snylter dessverre. Du må se dette opp mot andre ting han har gjort og gjør, men jeg ville personlig trådd varsomt med han. 

Anonymkode: 08451...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært alle andre enn kjæresten din så hadde jeg godt skjønt at du reagerer, men fra mitt ståsted så er det å dele konto på strømmetjenester med kjæresten nesten selvsagt. 

Så klart er det fint å spørre eller gi en heads up først, men det kan også tenkes at han oppfattet din innlogging og det at du ikke logget ut igjen som en invitasjon til å nettopp bruke kontoen. Jeg er i alle fall slik at dersom jeg logger inn på noe hos andre så sørger jeg for å logge ut igjen etterpå. Ikke nødvendigvis fordi jeg mistenker at andre vil «snylte» bevisst, men fordi det kan hende at man glemmer seg, setter på noe og dermed «ødelegger» min algoritme.

Det handler også om at jeg ønsker å ha en viss oversikt over enheter, det er kjedelig å få varsel om at man har nådd et maks antall også vet man ikke hvilke enheter man skal fjerne hvis man ikke har oversikt. 

Uansett så er det en enkel løsning på dette problemet: du kan finne hans enhet i innstillinger på Netflix-appen og logge ut. Da kan du beholde passord og øvrige innlogginger, men han kommer seg ikke inn igjen uten en aktiv innlogging og må derfor spørre deg først. 

Anonymkode: 219d1...9d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg, er at denne konto-delingen strider mot abonnementsreglementet til Netflix. Netflix-kontoen kan bare deles med personer som bor sammen i samme husstand. Vi prøver vel å følge lover og regler, gjør vi ikke? Dette kan du jo eventuelt forklare ham, om han ikke har forstått det selv.

Det som er litt for seint nå, men som du kunne ha tenkt på etter at dere hadde sett filmen ferdig, det var å slette kontoen/innloggingen fra hans TV straks filmen var over. Da hadde du sluppet denne saken.

Men som kjærester regner jeg med at dere er på talefot, så da kan du jo bare ta en prat med han og fortelle hva du føler. Om dere ikke klarer å løse dette med en prat og komme til enighet om en slik filleting, da kan det bli veldig vanskelig for dere å finne ut av større utfordringer som vil komme i et fremtidig samliv.

Anonymkode: a383c...0ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det sånn at du kunne abonnere på f.eks 4 personer som bodde i forskjellige husstander. Alle hadde da hver sin mappe de logget inn på med det samme passordet. 

Så min kjæreste delte mappe med sin sønn, datter, seg og en gjest. Jeg hadde mappen som gjest. Det ble slutt mellom oss for lenge siden, og jeg brukte hans abonnement i ca 1 år etter det. 

Hvorfor skulle jeg ikke det? Han hadde jo betalt det samme likevel, om jeg var der eller ikke. Hvis han ville dele detheller med noen andre, kunne han bare ha endret passord.

Men plutselig fikk jeg info om at jeg ikke var en del av husstanden, og jeg måtte betale for å være med. Tror reglenehar forandre seg?

Ts, jeg synes det er kjempe rart at du regerer på at kjæresten bruker ditt Netflix abonnement når du uansett betaler det samme.

Er han generelt en som holder godt på pengene sine er det en annen sak. I forhold skal man da være generøse med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er helt naturlig å dele slikt, og synes TS er sykt gjerrig som går og tenker på dette!!

Min eks insisterte tidlig på å dele sin Spotify med meg. Gjorde en greie av det, noe jeg syntes var rart - men jeg takket selvsagt ja og var glad for det. 

Da det ble slutt etter ett år, med masse følelser fra begge parter og mye sorg, satte jeg på noen triste sanger fordi jeg skulle gråte litt. Det tok under 30 minutter fra break up til han hadde slettet tilgangen min. 

Det var veldig rart i mitt hode. Smålig at det første han gjorde da han kom hjem var å hevne seg ved å fjerne Spotify. Kjærlighetssorgen forsvant litt da.

Anonymkode: f6513...92e

Slik jeg forstår det handler det om prinsippet, ikke pengene. Han har sagt klart i fra at han ikke ønsker å bruke penger på Netflix, men benytter seg gladelig av hennes, uten å spørre. Din kjæreste tilbydde deg Spotify, ts har aldri gitt han tilbudet, og han har heller ikke spurt. Altså ikke sammenlignbart. Hadde ts sin kjæreste vært raus på andre måter hadde det gått opp i opp, men han er gnien på de fleste områder, og det er vel det det bunner i hos ts. 

Anonymkode: 7beb4...d0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg logget på Netflix en gang jeg var hos han, så vi kunne se en film sammen. Han har ikke Netflix selv, det vil han ikke betale for. Nå ser jeg at han fortsatt bruker min Netflix, mange uker etter. Nå har han laget seg en egen profil der også, som popper opp hver gang jeg logger på. Jeg skal ikke være vanskelig på dette altså, men jeg syns det er rart at han selv syns dette er greit uten å spørre meg? Han sa for lenge siden at han ikke vil ha Netflix fordi han ikke vil betale for det, men å snylte på meg er ok? Jeg har mye lavere inntekt enn han. Nå er ikke Netflixavgiften så stor da, og jeg hadde jo uansett betalt for det, stusser bare på tankegangen her? 

Av alle ting man kan bruke tid og energi på, er dette en ikke-sak i mitt hode… Er det noe du får av han når dere er sammen? Kjører han mer bil? Bruker mer strøm? Kjøper mer mat? Et eller annet? 
Dette er jo noe du uansett hadde betalt for, som kjæreste høres man utrolig lite raus ut hvis det er et problem. Ja, jeg forstår det kan være irriterende. Men man kan fortsatt VELGE å være raus.

Anonymkode: e4f62...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha byttet passord og hvis han spør så si at kontoen ble logget ut ved en feil og du glemte passordet ditt. 
Her begynte vi ikke å dele hverandres streaming tjenester før vi flyttet sammen. Nå så har jeg Netflix og så betaler han for Max. TV2 Play får jeg bruke av min far🙂

Anonymkode: 158d6...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å dele Netflix abonnement utenfor husstanden lenger, det koster 39kr ekstra per plass. Vil det si at ts faktisk betaler for hans abonnement også? 

Beste er om du har standardabonnnement til 129 per måned, så legger dere til han for 39 ekstra (noe det virker som du allerede gjør), og så deler prisen på to. 84 kr/mnd på hver av dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre påpeker her, er det ikke lenger mulig å dele Netflix gratis utenfor egen husstand. Det har kommet opp melding om det for lenge siden her i alle fall. 

Du bør sjekke hva slags beløp Netflix trekker deg for abonnementet ditt nå, ts, og se om de har begynt å trekke deg ekstra for den profilen han laget seg utenfor husstanden. Han bør betale halve abonnementet uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg logget på Netflix en gang jeg var hos han, så vi kunne se en film sammen. Han har ikke Netflix selv, det vil han ikke betale for. Nå ser jeg at han fortsatt bruker min Netflix, mange uker etter. Nå har han laget seg en egen profil der også, som popper opp hver gang jeg logger på. Jeg skal ikke være vanskelig på dette altså, men jeg syns det er rart at han selv syns dette er greit uten å spørre meg? Han sa for lenge siden at han ikke vil ha Netflix fordi han ikke vil betale for det, men å snylte på meg er ok? Jeg har mye lavere inntekt enn han. Nå er ikke Netflixavgiften så stor da, og jeg hadde jo uansett betalt for det, stusser bare på tankegangen her? 

Du vet du kan gå inn på din netflix og logge ut fra hans sted? 

Anonymkode: 9b9b6...908

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at han tenker over det, og bruker det tankeløst.

Jeg ville logget ut fra alle enheter og bytta passord. Hadde han nevnt det, så ville jeg bedt ham bidra kostnadsmessig. Vanligvis ville det gått kjempefint å dele uten å dele på kostnadene, men da skulle han ha spurt først! Når han ikke gjør det, får han jammen spørre pent OG betale for seg. Snakk om å ta seg til rette! 

Anonymkode: 7ad3a...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix kan kun deles med noen utenfor husstanden om den enten fåe en engangskode, eller at det logges på utenfor hjemmet og da er det mulig logge på i en måned. Netflix koster 189 p.måned nå. og det er vel rundt 40 ekstra pr.måned om en skal dele med noen utenfor husstanden. Dette stopper seg selv når perioden utløper. Og de er lenger enn en måned siden du logget på hos han

Anonymkode: 32412...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...