Gå til innhold

Kjæresten bruker min Netflix kostnadsfritt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg logget på Netflix en gang jeg var hos han, så vi kunne se en film sammen. Han har ikke Netflix selv, det vil han ikke betale for. Nå ser jeg at han fortsatt bruker min Netflix, mange uker etter. Nå har han laget seg en egen profil der også, som popper opp hver gang jeg logger på. Jeg skal ikke være vanskelig på dette altså, men jeg syns det er rart at han selv syns dette er greit uten å spørre meg? Han sa for lenge siden at han ikke vil ha Netflix fordi han ikke vil betale for det, men å snylte på meg er ok? Jeg har mye lavere inntekt enn han. Nå er ikke Netflixavgiften så stor da, og jeg hadde jo uansett betalt for det, stusser bare på tankegangen her? 

Anonymkode: 80193...a46

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg logget på Netflix en gang jeg var hos han, så vi kunne se en film sammen. Han har ikke Netflix selv, det vil han ikke betale for. Nå ser jeg at han fortsatt bruker min Netflix, mange uker etter. Nå har han laget seg en egen profil der også, som popper opp hver gang jeg logger på. Jeg skal ikke være vanskelig på dette altså, men jeg syns det er rart at han selv syns dette er greit uten å spørre meg? Han sa for lenge siden at han ikke vil ha Netflix fordi han ikke vil betale for det, men å snylte på meg er ok? Jeg har mye lavere inntekt enn han. Nå er ikke Netflixavgiften så stor da, og jeg hadde jo uansett betalt for det, stusser bare på tankegangen her? 

Bytt passord.

Så kan han få spørre om lov og du kan si dere skal dele på utgiftene.

Jeg får bruke alle streamingtjenester gratis via kjæresten min. Fordi han har familieabonnementer han deler med sin mor (han betaler) og han har innlemmet meg i disse. Jeg har dårlig råd og setter kjempestor pris på det. Men hadde han sagt vi skulle dele hadde jeg gjort det! 

Anonymkode: 69484...aa1

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne spurt. Eller i det minste sagt han kan være med å spleise. Ellers, er han raus eller har han en tendens til å prøve å leve på deg eller være kjip med penger?

Hvis dette ikke er et mønster hadde jeg latt det gå. Er dette del av et større mønster, ville jeg samlet eksemplene og tatt det opp.

Anonymkode: a9827...e78

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt passord, om kjæresten spør si at du fikk opp beskjed at passordet var i datalekkasje om du ikke vil dele.

Anonymkode: a1e66...2c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bytt passord.

Så kan han få spørre om lov og du kan si dere skal dele på utgiftene.

Jeg får bruke alle streamingtjenester gratis via kjæresten min. Fordi han har familieabonnementer han deler med sin mor (han betaler) og han har innlemmet meg i disse. Jeg har dårlig råd og setter kjempestor pris på det. Men hadde han sagt vi skulle dele hadde jeg gjort det! 

Det er veldig hyggelig av kjæresten din å gjøre det sånn, spesielt når du har dårlig råd. Men det er ikke helt det samme om det var motsatt, om han skulle laget seg en egen profil på din konto, uten å spørre og uten å betale halvparten, når det er du som er den som har dårlig råd. Ja skulle kanskje endret passord, men samtidig føler jeg meg bare smålig da. For min del dreier det seg mest om prinsippet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han kunne spurt. Eller i det minste sagt han kan være med å spleise. Ellers, er han raus eller har han en tendens til å prøve å leve på deg eller være kjip med penger?

Hvis dette ikke er et mønster hadde jeg latt det gå. Er dette del av et større mønster, ville jeg samlet eksemplene og tatt det opp.

Han er ikke direkte raus ellers, nei. Hadde han vært det, så hadde jeg ikke reagert på dette. Det er ikke sånn at han prøver å leve på meg, men jeg ligger nok alltid foran han i forhold til hva jeg legger ut for av mat og opplevelser. Derfor gnager dette litt.

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bytt passord, om kjæresten spør si at du fikk opp beskjed at passordet var i datalekkasje om du ikke vil dele.

Anonymkode: a1e66...2c0

Det var smart!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er veldig hyggelig av kjæresten din å gjøre det sånn, spesielt når du har dårlig råd. Men det er ikke helt det samme om det var motsatt, om han skulle laget seg en egen profil på din konto, uten å spørre og uten å betale halvparten, når det er du som er den som har dårlig råd. Ja skulle kanskje endret passord, men samtidig føler jeg meg bare smålig da. For min del dreier det seg mest om prinsippet..

Ja du kan enten snakke med han om det, eller endre passord, eller ikke gjøre noe som helst og klage her inne. Det siste fører ingen vei hen, men de to andre får i hvertfall kanskje et lys til å slå seg på i hodet hans.

Det han gjør er å ta seg til rette og det er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en gnien snylter. Hadde ikke tenkt over det om han var spandabel ellers, men når han er motsatt hadde jeg blitt så avtjent at jeg hadde gjort det slutt, samt endret passord. Kan nesten ikke tenke meg noe mer usjarmerende en en mann som snylter økonomisk. 

Anonymkode: 26c18...182

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han er ikke direkte raus ellers, nei. Hadde han vært det, så hadde jeg ikke reagert på dette. Det er ikke sånn at han prøver å leve på meg, men jeg ligger nok alltid foran han i forhold til hva jeg legger ut for av mat og opplevelser. Derfor gnager dette litt.

Bytt passord og datalekkasje er jeg enig i., men han kommer kanskje til å kommentere det? Da hadde jeg sagt, jaja, du kan få passordet, men da vil jeg vi deler på abonnementet.

Ellers: Skeiv pengefordeling i favør av en som tjener mye mer enn deg = ikke et pluss i hans bok. I tillegg at han har sagt han ikke gidder betale for Netflix, men synes det er greit du gjør det. Not cool.

Hvis han er en gnienper og forholdet bare er sånn passe, så hadde jeg ikke giddet i det hele tatt. Har dere det kjempefint ellers så kan du ta opp det med penger.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bytt passord og datalekkasje er jeg enig i., men han kommer kanskje til å kommentere det? Da hadde jeg sagt, jaja, du kan få passordet, men da vil jeg vi deler på abonnementet.

Ellers: Skeiv pengefordeling i favør av en som tjener mye mer enn deg = ikke et pluss i hans bok. I tillegg at han har sagt han ikke gidder betale for Netflix, men synes det er greit du gjør det. Not cool.

Hvis han er en gnienper og forholdet bare er sånn passe, så hadde jeg ikke giddet i det hele tatt. Har dere det kjempefint ellers så kan du ta opp det med penger.

Enig i alt du skriver. Vi har det ganske fint sammen, men der er noen mangler jeg føler vi må jobbe med. Jeg har tatt opp det med penger på en fin måte, uten helt å komme noen vei med det. Veldig skjevt er det ikke altså, men jeg handler nok mest inn til oss, og selv om han også bidrar, og vi deler på de store summene, så ligger jeg alltid litt foran ja. Har det i bakhodet sammen med noen andre greier som må jobbes med, så får vi se hvordan dette går på sikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bytte passord. Så kan du foreslå at du deler på hva det koster hvis det kommer opp i diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Koster vel maks i overkant kr 100,- pr mnd? Stor sak skjønner jeg.

Anonymkode: 8a699...ff2

Koster nesten 200. 

Men uansett. Jeg hadde aldri krevd penger fra kjæresten for dette. Hadde bare syns det var koselig hvis han laget sin egen konto på min bruker. 

Anonymkode: da20f...cfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster nesten 200. 

Men uansett. Jeg hadde aldri krevd penger fra kjæresten for dette. Hadde bare syns det var koselig hvis han laget sin egen konto på min bruker. 

Det er ikke egentlig det at jeg har behov for å kreve penger for dette, men syns han kunne spurt om det var greit, og ikke bare ordnet det uten å si fra. Syns det viser litt tendenser til å snylte, spesielt satt i sammenheng med at det er jeg som betaler mest ellers også, selv om han her bedre inntekt.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Koster nesten 200. 

Han kunne jo spurt, men er ellers helt enig. Jeg har alltid delt min Netflix, Prime, HBO, YouTube, VPN etc med min kjæreste.

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jdz skrev (8 minutter siden):

Han kunne jo spurt, men er ellers helt enig. Jeg har alltid min Netflix, Prime, HBO, YouTube, VPN etc med min kjæreste.

Deler dere på prisen da, eller er det en av dere som betaler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler dere på prisen da, eller er det en av dere som betaler? 

Siden hun for tiden studerer og har redusert inntekt så betaler jeg for alt. Alternativet er jo å si opp abonnementene, så så lenge jeg føler jeg har råd til det så er det ikke noe problem. Vi delers eller etter inntekt på andre utgifter, men dette er ting hun nok ikke ville tatt seg råd til. Skal sies at vi nå er gift, men ville ikke vært noen forskjell om vi var kjærester eller samboere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 minutter siden):

Siden hun for tiden studerer og har redusert inntekt så betaler jeg for alt. Alternativet er jo å si opp abonnementene, så så lenge jeg føler jeg har råd til det så er det ikke noe problem. Vi delers eller etter inntekt på andre utgifter, men dette er ting hun nok ikke ville tatt seg råd til. Skal sies at vi nå er gift, men ville ikke vært noen forskjell om vi var kjærester eller samboere.

Dette blir noe helt annet, når den parten som har mest å rutte med, gledelig betaler disse tjenestene for den andre parten. Det hadde vært mer merkelig dersom hun som har dårlig råd hadde tatt seg råd til Netflix, og du som har bedre råd valgte å lage deg din egen profil på hennes konto uten å si noe til henne?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mangelen på kommunikasjon som er rarest. Hvis jeg ville brukt typens konto og tilpasse med egen profil, hadde jeg spurt han. At han ikke kjøper egen konto eller tilbyr seg å delbetale, det kan være OK. Litt situasjonsbetinget. Enten er han gnien, ellers tenker han det er greit å bruke noe som allerede er betalt for.

Har det sånn i eget forhold. Det er ting jeg  ikke vil bruke penger på. Men hvis typen uansett abonnerer pga egne interesser kan jeg myse litt på det jeg finner spennende.

Så ikke mangel på betaling jeg finner rar, men at han ikke kommuniserer med deg om å bruke kontoen såpass mye. Det er vel strengt tatt forbudt også iht Netflix retningslinjer når man ikke deler husholdning, og noe du kan få smekk for.

Anonymkode: 6e68b...e6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...