AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Vi får besøk om noen dager og de har små barn som er litt viltre. Sist gang plaget de katten så fælt at den til slutt gjemte seg under sofaen og ikke turte å komme frem på en lang stund. Jeg skjønner de ikke mener det vondt, de vil nok bare leke, men det vil ikke katten. Om jeg har den på soverommet så kommer det til å bli mas om hvor den er og foreldrene kommer til å si at barna så gjerne vil leke med katten, og jeg føler det er så slemt å si at den ikke vil leke med barna så jeg har gjemt den. Har ikke noe imot dem men vil beskytte pus. Noen med lignende erfaringer og tips? Anonymkode: 8f221...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi får besøk om noen dager og de har små barn som er litt viltre. Sist gang plaget de katten så fælt at den til slutt gjemte seg under sofaen og ikke turte å komme frem på en lang stund. Jeg skjønner de ikke mener det vondt, de vil nok bare leke, men det vil ikke katten. Om jeg har den på soverommet så kommer det til å bli mas om hvor den er og foreldrene kommer til å si at barna så gjerne vil leke med katten, og jeg føler det er så slemt å si at den ikke vil leke med barna så jeg har gjemt den. Har ikke noe imot dem men vil beskytte pus. Noen med lignende erfaringer og tips? Anonymkode: 8f221...771 Det er vel for seint å be foreldrene om å oppdra barna sine, kanskje? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Bare si at katten ligger og sover og skal være i fred. Anonymkode: 3c0c3...525 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Det er vel for seint å be foreldrene om å oppdra barna sine, kanskje? Ja, det er nok litt forsent. Anonymkode: 8f221...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare si at katten ligger og sover og skal være i fred. Anonymkode: 3c0c3...525 Skal si det og håper de respekterer det. Anonymkode: 8f221...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Gi beskjed til foreldrene om at katten må få være i fred på rommet. Den er ikke vant til barn og du kan ikke garantere at den ikke vil bite/klore da den blir redd barna. Anonymkode: fe6c7...6ce 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg sier tydelig at mine katter ikke er vant til barn, og at det ikke er akseptabelt at barna oppsøker kattene. Kattene gjemmer seg fordi de vil være i fred, og de som ikke respekterer det kan finne veien ut selv. Det er reglene hos meg, og de reglene er ikke noe å diskutere. Anonymkode: d4e1b...16f 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden DU må få en ryggrad og si fra. Anonymkode: 77987...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden For det første så er ikke katter et leketøy for barn. For det andre, så må barna få beskjed om at katten er et levende vesen som de ikke kan herje med. Men det er kanskje vanskelig å få igjennom siden foreldrene er så blåst at de sier at barna vil leke med katten. Katten kan få varige adferdsproblemer hvis den ikke blir behandlet bra, så hvis du ikke vil ha en ødelagt katt, så sier du at det ikke passer med besøk likevel, eller spør noen kjente/ familie om de kan ha katten noen dager. Anonymkode: faad2...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Gi en krystallklar beskjed til foreldrene og til barna at de overhodet ikke får lov til å nærme seg katten når katten ligger og sover. Når de skal være med katten så skal de ikke skrike, klype, slå eller dra, men klappe forsiktig og leke rolig med katten. Hvis de ikke klarer å oppføre seg, så må de få beskjed om at de må gå hjem med en gang Anonymkode: 12a97...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Takk for svar alle sammen 🥰 Da sier jeg at de skal la katten være i fred 🙂 Anonymkode: 8f221...771 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Jeg har både katt og barn, og har brukt ganske mye tid de første årene på å lære opp ungene til å behandle katten pent. De er jo ikke slemme med vilje, men det tar litt tid å få inn hva katten liker og ikke liker, og ikke minst det å forstå at katten ikke er slem når den setter kloa i ei plagsom barnehand, den sier bare fra. Hvis katten din er komfortabel med å være på et annet rom, så skal katten få være der. Hvis besøket er over flere dager kan en forsiktig tilnærming fungere, gjerne med ett og ett barn, og det skal skje på kattens premisser. Den kloa i handa kan bli til noe langt verre hvis katten føler seg truet, og da kommer du til å få skylden. Så hold katten for seg selv, og bare ignorer mas 😊 Anonymkode: cfcae...9e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå