AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Er ufør etter en arbeidsulykke og får utbetalt 22500 kr i mnd. Jeg fører budsjett, økonomien er trang men det skal gå opp i opp. Hånd til munn hver mnd, men jeg overlever. På papiret… Jeg er så flink hele måneden, men så får jeg en knekk 1 dag av de 30 hvor jeg bare ødelegger alt. Er som at jeg er på for hard slanking plan som ikke fungerer i lengden. Rådene da er å være litt rausere, sånn at man finner et system man kan leve etter. Men jeg har bare de pengene jeg har… Noen tips eller råd? Anonymkode: 70560...600 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Hva mener du med knekk? Altså hva ender du opp med å bruke penger på som du ikke har budsjettert for? Anonymkode: d3951...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Selv om du er ufør er det sjelden restarbeidsevnen er 0. Se hva du kan gjøre for noe ekstra inntekt så du kan kose deg med, det virker som du har god kontroll på kostnadene. Tips: - Selg evnt ting du ikke bruker eller ønsker å bytte ut - Ta spørreundersøkelser på nett du kan få betalt for - Selg ting du har laget selv, feks kunst, malerier, håndverk - Freelance oppdrag, før ulykken din hadde du vell gjerne en jobb hvor du har kunnskap fra, finn kreative måter å bruke denne på, feks rådgivning Anonymkode: 41c07...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva mener du med knekk? Altså hva ender du opp med å bruke penger på som du ikke har budsjettert for? Anonymkode: d3951...0f9 Impulskontrollen streiker etter så mange dager. Kan være hva som helst, noe jeg kommer over i matbutikken, på nettet osv… ts Anonymkode: 70560...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Selv om du er ufør er det sjelden restarbeidsevnen er 0. Se hva du kan gjøre for noe ekstra inntekt så du kan kose deg med, det virker som du har god kontroll på kostnadene. Tips: - Selg evnt ting du ikke bruker eller ønsker å bytte ut - Ta spørreundersøkelser på nett du kan få betalt for - Selg ting du har laget selv, feks kunst, malerier, håndverk - Freelance oppdrag, før ulykken din hadde du vell gjerne en jobb hvor du har kunnskap fra, finn kreative måter å bruke denne på, feks rådgivning Anonymkode: 41c07...e10 Restarbeidsevnen er 0%. Gjort alt det du nevner tidligere, har ikke mer å selge. Må ha 2 bukser og et par gensere igjen. Har ikke noe interiør igjen å selge. En sjelden gang tar jeg spørreundersøkelser på nett, men får ca 200 kr i halvåret ut av det, da formen er i veien for at jeg kunne gjort det mer ts Anonymkode: 70560...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Litt off topic Om det er en arbeidsulykke, så skal den være registret og godkjent som en arbeidsulykke i NAV-systemet. Og da må du ta kontakt med advokat også skal du ha en klekkelig erstatning. ikke tenkt på kostnadene for advokaten for det skal forsikringsselskapet til arbeidsgiver dekke. Google it! Anonymkode: 425b3...81a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Har du søkt om bostøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Rådene da er å være litt rausere, De personene som har gitt det rådet skal du ikke høre på. Sammenligningen din med slanking er bra, for jeg tror det handler om det samme. Man sprekker fordi man døyver ett eller annet med mat. Noe er det som utløser behovet. Mitt beste råd er å ha en liste med ting du skal trøste deg med når dette behovet slår inn som ikke koster noe. Eller svært lite. Det må være noe som du har glede av. Snakke med en gammel venn. Boblebad hvis du har badekar. Bake boller. Jeg heier på deg, TS. Du har kommet deg langt når du forstår at her er det noe i hodet som ødelegger for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå