Gå til innhold

Tomt for Gräddost og julebrunost på Kiwi.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe en surkål på Rema idag

.. utsolgt da den koster 3 kroner...hørte en hadde sett en med 15 stk 🤣🤣  de skal spise mye surkål fremover 

Mrm fikk tak i det,men koster da 23 kroner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (57 minutter siden):

Skulle kjøpe en surkål på Rema idag

.. utsolgt da den koster 3 kroner...hørte en hadde sett en med 15 stk 🤣🤣  de skal spise mye surkål fremover 

Mrm fikk tak i det,men koster da 23 kroner 

Men da har vedkommende fått 3 stk til den lave prisen og betalt full pris for resten. Det er ihvertfall slik det praktiseres på "min" Rema1000.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (7 minutter siden):

Men da har vedkommende fått 3 stk til den lave prisen og betalt full pris for resten. Det er ihvertfall slik det praktiseres på "min" Rema1000.

Ja stemmer...husker de hadde noe sånne regler i fjor... kansje de hadde med 5 personer he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 20.48):

Jeg leste i en avis at det var så billig på Kiwi. Dro dit og sjekket men hyllene var helt tomme for julebrunost og Gräddost. Spurte en ansatt der som drev å fylte på varer hvor den osten er blitt av. Om de hadde noe mer på lager. 
Da lo hun og sa at nei..det hadde noen gribber av noen kjerringer grafset til seg. 
Er det slik over hele landet?

Anonymkode: d2692...063

Ja den jøvla priskrigen er noe dritt!! Folk går helt av skaftet!! Hva skal folk med 20 kg ost og 10 med surkål? Og 30 pepperkakehus? Jeg skulle ha ett jævla hus! Det er billigere og bedre  å kjøpe ett for 30 enn å kjøpe 30 hus for 8 kr man ikke trenger!  Jeg hater den satans priskrigen så inne helvete hardt! Er jo aldri igjen av de varene når jeg kommer på at jeg skal ha! 

Anonymkode: 06ae2...015

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 21.06):

Folk er kok sprø når det er tilbud, grebber til seg, tipper det er noen som vil spise på julebrunost til juni. 

Husker når det var "melkekrise" og streik for noen år tilbake, - enslige pensjonister som fylte opp handlevognen med melk på litervis, den gikk garantert sur før de fikk drukke opp 1/4, tilbake sto småbarnsforeldre tomhendt. 

Anonymkode: bbfa1...704

Ja for enslige pensjonister er jo problemet 🙄

Anonymkode: b161f...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Hvor skulle den komt fra? Er tomt hos leverandør.

Anonymkode: d44d1...528

Det kan fortsatt være på lager i butikker som ikke har hatt det på tilbud. Har ikke sjekket på en stund, men Meny her hadde drøssevis med Edamer igjen for en ukes tid siden, til full pris. Mulig det er tomt nå. 

Anonymkode: b90ea...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har aldri smakt julebrunost. Det er ikke noe man MÅ ha.

Anonymkode: ccf55...e04

Det er mye man ikke MÅ ha.... Men hyggelig med tilbud uansett, synes jeg. Mat er så dyrt ellers i året.... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 20.48):

Jeg leste i en avis at det var så billig på Kiwi. Dro dit og sjekket men hyllene var helt tomme for julebrunost og Gräddost. Spurte en ansatt der som drev å fylte på varer hvor den osten er blitt av. Om de hadde noe mer på lager. 
Da lo hun og sa at nei..det hadde noen gribber av noen kjerringer grafset til seg. 
Er det slik over hele landet?

Anonymkode: d2692...063

Her har de osten men til fullpris nå. 

Jeg fikk kjøpt en av hver når de var satt ned,  men det var bare ren flaks at jeg gikk i butikken for å handle i sekstiden den dagen  de satte det ned. Grøten var de allerede da tomme for, samme med julegodtet. Folk hadde visst vært ville. Synd at ikke Kiwi og Extra også har begrensninger, hos Rema må man betale fullpris om en kjøper mer enn tre. 

Egentlig så skjønner jeg ikke vitsen med å kjøpe flere enn en stk per ost, det skal jo oppbevares og etes også. Hvor oppbevares alt dette folk handler inn, har de ekstra kjøleskap eller noe slikt?

Husker i fjor et par som fylte handlekurven med marsipan og sjokolade, folk sto i kø bak dem for å få noe dem også. Ingen av dem vågde å si noe, de sto bare storøyde å så på. Men de la det kjapt tilbake da jeg som gikk forbi pekte på skiltet som viste at det var maks tre per kunde.. 😁

Anonymkode: 57d08...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har aldri smakt julebrunost. Det er ikke noe man MÅ ha.

Anonymkode: ccf55...e04

Liker best vanlig brunost. Julebrunostsmaken minner meg om en blanding av kardemommeboller og brunost. Ungene her liker den ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja den jøvla priskrigen er noe dritt!! Folk går helt av skaftet!! Hva skal folk med 20 kg ost og 10 med surkål? Og 30 pepperkakehus? Jeg skulle ha ett jævla hus! Det er billigere og bedre  å kjøpe ett for 30 enn å kjøpe 30 hus for 8 kr man ikke trenger!  Jeg hater den satans priskrigen så inne helvete hardt! Er jo aldri igjen av de varene når jeg kommer på at jeg skal ha! 

Helt enig. Jeg skulle ha gløgg og fikk ikke tak i det før i den fjerde butikken. 

Håper at neste år så kjører alle butikker begrensninger, og da på den måten at kjøper en flere enn to- tre stk så blir det til fullpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (31 minutter siden):

Det er mye man ikke MÅ ha.... Men hyggelig med tilbud uansett, synes jeg. Mat er så dyrt ellers i året.... 

hyggelig med tilbud dersom alle får kjøpe EN av  det man har lyst på ikke at gribber stikker av med alt så det er tomt. Slik at jeg som bare vil kjøpe en gjerne til fullpris ikke får. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hyggelig med tilbud dersom alle får kjøpe EN av  det man har lyst på ikke at gribber stikker av med alt så det er tomt. Slik at jeg som bare vil kjøpe en gjerne til fullpris ikke får. 

Det er jeg helt enig i. Det er en skikkelig uting at folk hamstrer 👎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe en pose med gløggmiks her om dagen. Tomt. 4 kroner per pose, så han i butikken bare lo når jeg spurte om de hadde fler igjen. 

Jaja, kjøpe mandler og rosiner og lager sjøl. Men folk er rare altså....

Anonymkode: de0fb...36c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Edamer er det priskrig på hver jul. Butikkene her har vært tomme i flere uker, men mulig du kan finne på Meny siden de ikke deltar i priskrigen.

Anonymkode: b90ea...867

Jeg oppdaget det tilfeldig. Jeg elsker å ha en liggende sånn at jeg kan ta den til neste jul. Den blir jo bare bedre desto lenger den ligger. Så jeg kjøpte en del når jeg oppdaget at den var satt ned en del. Eneste varen jeg har kjøpt på tilbud

Anonymkode: e8e58...086

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg oppdaget det tilfeldig. Jeg elsker å ha en liggende sånn at jeg kan ta den til neste jul. Den blir jo bare bedre desto lenger den ligger. Så jeg kjøpte en del når jeg oppdaget at den var satt ned en del. Eneste varen jeg har kjøpt på tilbud

Anonymkode: e8e58...086

Så lenge du faktisk spiser opp osten før den blir dårlig.

Anonymkode: 48031...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei. Hvor skulle den komt fra? Er tomt hos leverandør.

Anonymkode: d44d1...528

Var rikelig igjen hos Meny her i går. 

Anonymkode: 85512...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte julebrunost sist jeg var i Norge siste uka i oktober, vel vitende om at det sannsynligvis ville være tomt når jeg kom tilbake i desember, for slik er det nemlig hvert år er min erfaring.

Det produseres en begrenset batch med julebrunost hvert år og når det er tom så er det tomt. Det er ikke sånn at man kan omstille produksjonen og lage litt til.

Endret av Jdz
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...