Gå til innhold

Er kjøttdeig som er 6 dager over utløpsdato trygg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her med en nyfødt baby å vil helst ikke ta noen sjangser 😂🥲 

Eneste maten jeg har i kjøleskapet nå visst ikke blir det take away 😅

Anonymkode: 9c959...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta av plasten og la den ligge et kvarter eller noe slikt. Og så lukter du om den kjennes grei ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig er en av de tingene hvor det opereres med "siste forbruksdag" og, situasjonen tatt i betrakning, ville jeg nok ha forholdt meg til det og bestilt mat. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det "siste forbruksdag" eller "best før"? Jeg synes nok at seks dager er for lenge. Jeg ville brukt det maks en dag eller to over, men ikke mer enn det. Det går an å lukte på den, men nå lukter jo all sånn vakumpakket kjøtt høgg med det samme man bryter forseglingen. Du må lufte den litt først i så fall.

Men nei, jeg ville ikke spist noe som er nesten en uke over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise kjøttdeig som er 6 dager over siste forbruksdato? Hadde glatt gått i søpla ja

Anonymkode: 0b63f...b77

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Står det "siste forbruksdag" eller "best før"? Jeg synes nok at seks dager er for lenge. Jeg ville brukt det maks en dag eller to over, men ikke mer enn det. Det går an å lukte på den, men nå lukter jo all sånn vakumpakket kjøtt høgg med det samme man bryter forseglingen. Du må lufte den litt først i så fall.

Men nei, jeg ville ikke spist noe som er nesten en uke over.

Står siste forbruksdag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det takeaway! 
synes det er trist å kaste mat, så måtte høre først 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

JEG ville spist den, men en baby? Ikke ta en slik risiko, ts

Anonymkode: b07ea...4ca

Hun skriver at babyen er nyfødt. Den spiser ikke annet enn morsmelk selvsagt. Hun (ts) mente nok at det pga amming ville vært en større krise om hun ble liggende dausjuk av matforgiftning, ute av stand til å amme eller ta seg av en nyfødt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig overrasket hvis den ikke lukter død og fordervelse når du bryter plastikken. Kjøttdeig er det som blir lettest surt.

Anonymkode: 43a00...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sitter her med en nyfødt baby å vil helst ikke ta noen sjangser 😂🥲 

Eneste maten jeg har i kjøleskapet nå visst ikke blir det take away 😅

Kjøttdeig (et HØYrisikoprodukt i utgabgspunktet) 6 dager over dato ville jeg ikke gitt til hunden min engang, uansett om den luktet ok. Ville aldri drømt om å spise den selv, og med en nyfødt baby i hus vil jeg gå så langt som å påstå at det er store mangler i omsorgskompetansen å i det hele tatt vurdere å spise noe slikt med ansvar for et hjelpeløst spedbarn. 

Anonymkode: ccd26...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir veldig overrasket hvis den ikke lukter død og fordervelse når du bryter plastikken. Kjøttdeig er det som blir lettest surt.

Anonymkode: 43a00...762

Enig, Og da er det en gyllen anledning til å lære seg hvordan sur kjøttdeig lukter, så slipper man å spørre KG neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke hysterisk på mat som har ligget over tiden, men akkurat kjøttdeig er noe man bør være forsiktig med. Maks 1-2 dager over hvis man har godt kjøleskap vil jeg si. De tar jo høyde for en del faktorer som kan påvirke, så det er jo en margin på datoen der.

Anonymkode: b3e90...fd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...