Gå til innhold

Hva slags smertelindring har de på Rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har de å tilby fødende av smertelindring der?

Og hva er deres generelle erfaring med å føde der?

Var på Ullevål sist og de var flinke og rutinerte under fødselen, men så var det ellers ikke noe å skryte av, kun en yogaball på deling, epidural som ble satt feil, ingen hadde tid til noe på barsel/barselhotellet og nyfødtscreeningen ble utført feil, så måtte tilbake etter hjemkomsten.

Anonymkode: dbef3...91d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ikke å nevne gamle og slitte lokaler som gjorde det litt utrivelig.

Hadde i tillegg en baby som bare ville bli bært, så det var vanskelig for meg som var alene å få hentet noe mat nede da jeg ikke hadde hender ledig og de ryddet bort etter et visst klokkeslett.

Skrevet

Noen som vet om de har lystgass?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har de ikke. 

Anonymkode: dc16d...09a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De har ikke lystgass, men det har Ahus. Ahus har i tillegg veldig fine fødestuer, med badekar på alle fødestuene og stjernehimmel og elektriske stearinlys. Veldig oksytocinfremmende omgivelser, med andre ord.🥰

Anonymkode: f288e...8f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har ikke lystgass, men det har Ahus. Ahus har i tillegg veldig fine fødestuer, med badekar på alle fødestuene og stjernehimmel og elektriske stearinlys. Veldig oksytocinfremmende omgivelser, med andre ord.🥰

Anonymkode: f288e...8f2

Wow, det var jeg ikke klar over!

Skrevet

Riksen og Ullevål har sluttet med lystgass ja. De hadde det da jeg fødte de to første. Jeg prøvde det så vidt med andremann, men det var ikke noe for meg så for min del var det overhodet ikke et savn med tredjemann. Man kan føde i badekar og de har epidural, akupunktur og slike ting. Jeg er veldig fornøyd etter tre fødsler på Riksen. Følte meg veldig ivaretatt både på fødeavdelingen og på barsel. Stjernehimmel og elektriske lys funker sikkert for noen, men hadde vært fullstendig bortkastet for min del og ikke noe jeg hadde lagt merke til en gang. Fokus var et helt annet sted enn stemningen og lyset i rommet for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...